Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Ohjelmayhteistyön uudet muodot: TV-ohjelmista brändättyyn sisältöön

Onko ohjelmayhteistyö pelkkää tunnistenäkyvyyttä tai tuotteen näkymistä ohjelmassa? Ei suinkaan, vaan ohjelmayhteistyön mahdollisuudet ovat monipuolisempia kuin koskaan.
Luovat TV-tiimi
6.5.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

”Ohjelmayhteistyöt koetaan jälleen kiinnostavina tekemisen muotoina. Markkinoijien kanssa tehdään tänä vuonna niin TV-formaatteja kuin omia branded content -ohjelmia”, kertoo Sanoma Creativesin Business Manager Piia Lähteenmäki. 

Esimerkiksi Valion kanssa on tuotannossa kuusiosasinen Yllätys yhdessä pöydässä -sarja. Ohjelma nostaa esiin tarinoita nuorista aikuisista, jotka haluavat yllättää läheisensä yhteisellä aterialla.

TV-ohjelmiin ja ilmiöihin linkittyminen näkyy vahvasti ohjelmayhteistyön sisällöissä. Isot ilmiöohjelmat, kuten esimerkiksi The Voice of Finland, Temptation Island, Selviytyjät ja Big Brother voidaan valjastaa kaupallisesti houkuttelevaksi ratkaisuksi.

Tämän kevään The Voice of Finland -kauden sponsoreina toimivat Kotipizza ja Pepsi Max tarjosivat esimerkiksi äänestysmahdollisuuden hybriditv:ssä suorissa lähetyksissä. Äänestäjät saattoivat samalla osallistua lahjakorttien arvontaan. 

Syksyllä alkavan Big Brotherin kumppanuus kauppakeskus REDIn kanssa tuo kiinnostavia mahdollisuuksia itse ohjelman sisältöön. Kauppakeskus palveluineen tuo uudenlaisia mahdollisuuksia vaihtelevan sisällön tuomiseen BB-talon asukkaiden arkeen.   

Näkyvyys ilmiöohjelmien kumppanina on taattu. Ilmiöohjelmien ennakkomarkkinointiin panostetaan ja niiden katsojamäärät pystytään ennustamaan tarkkaan eri kanavissa.

”Oman suosikkiohjelman yhteistyökumppanit jäävät mieleen pitkäksi aikaa ohjelman jälkeen. Hyvin toteutettu tuotesijoittelu ei tunnu päälle liimatulta, vaan ohjelmaan aidosti kuuluvalta”, luova strategi Mervi Niittynen toteaa. 

Nokkela oivallus ja luova toteutus kantavat pitkälle. Esimerkiksi Temptation Islandin kumppanin Subwayn Kaikkia houkutuksia ei tarvitse vastustaa -slogan tukee hienosti ohjelman sisältöä.

Aina ei ole tarpeen ottaa koko isoa ohjelmaa haltuun. Kelluva ohjelmayhteistyö juuri markkinoijan kohderyhmille suunnatuissa ohjelmissa toimii erinomaisesti, kun brändi kaipaa nopeasti lisää tunnettuutta.  

”Kelluva ohjelmayhteistyö on kustannustehokas tapa saada laajaa näkyvyyttä. Mainontaa voi kohdentaa perinteisten ikä- ja sukupuolikohderyhmien lisäksi myös kiinnostuksen alueisiin, kuten esimerkiksi ruoanlaittoon, matkailuun, terveyteen tai muotiin ja kauneuteen”, Mervi Niittynen kertoo. 

Monimediallisuus ja toisto eri kanavissa lisäävät kampanjan huomioarvoa. Sanoman ratkaisuissa koko paletti suunnitellaan kerralla talon omien asiantuntijoiden avulla luovista ratkaisuista televisioon, printtiin, digiin ja radioon. 

Kuva: Kiinnostaako ohjelmayhteistyö? Sanoma Creativesin Mia Kantakoski, Antti Pehkonen, Mervi Niittynen, Liisa Palomäki ja Piia Lähteenmäki auttavat TV:n ja radion luovissa ratkaisuissa.

Tutustu ohjelmayhteistyön mahdollisuuksiin täällä > 

Tutustu kelluvan ohjelmayhteistyön loppukevään etuun > 

Tagit

TV & video Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland