Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Ulkokehältä markkinoijan luottokumppaniksi

Mediajargonin sijaan keskustelemme asiakkaiden kanssa tavoitteista ja strategiasta, Tero Huovila kirjoittaa.
Tero Huovila_N8076.jpg
16.9.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Olen työskennellyt pitkään markkinoinnin ja median saralla. Tänä aikana lähes kaikki on muuttunut tai vähintäänkin kehittynyt valtavasti: tavat suunnitella ja tehdä liiketoimintaa, markkinointia ja jakeluteitä. Tai hinnoitella. Dynaamisesta hinnoittelusta ei aikoinaan kukaan tiennyt mitään. Markkinoinnin alueella myös markkinoija – mainostoimisto – mediatoimisto – media -akseli on muuttunut rajusti. Roolit ovat lähentyneet toisiaan ja ovat osaksi myös päällekkäisiä. Lisäksi kenttään on tullut paljon uusia rooleja. Kaikki on kompleksisempaa ja hyvä niin. Kauppoja ei tehdä saunan lauteilla, vaan yhteistyö perustuu ammattimaiseen otteeseen, jossa joukko yhteistyökumppaneita työskentelee yhdessä asiakkaan hyväksi – nimenomaan hyväksi, yhteisillä mittareilla.

Johdan työkseni Suomen suurimman mediatalon B2B-myyntiä ja markkinointia. Olen saanut kunnian viedä läpi hienon porukan kanssa ison muutoksen, jossa purimme mediaryhmäkohtaiset myyntiorganisaatiot ja rakensimme asiakaslähtöisen mallin. Asiakkaalla on oman yhteyshenkilön lisäksi käytössään mediaosaajia ja asiantuntijoita sekä erilaisia kyvykkyyksiä, joiden avulla voimme vastata tämän päivän liiketoiminnan ja markkinoinnin haasteisiin. Asiakkaidemme haasteisiin.

Tulokset ovat olleet käsin kosketeltavia. On ollut hienoa nähdä, miten aikaisemman mediajargonin sijaan keskustelemme asiakkaiden kanssa tavoitteista ja strategiasta ja olemme aikaisemmassa vaiheessa suunnittelua mukana: miten tunnistamme uutta potentiaalia, miten kohdennamme heille, miten käytämme dataa, miten hurmaamme heidät. Yleensä teemme tätä yhdessä media- ja mainostoimiston kanssa. Erityisesti digitaalinen maailma kehittyy niin vauhdilla, että ilman tämänkaltaista yhteistyötä parhaat tulokset eivät olisi mahdollisia. Ilman yhteisiä suunnitelmia ja usein myös yhteisiä kehitysroadmappeja asiakkaamme eivät saa parhaita tuloksia. Onneksi tämä on tätä päivää. Opimme joka päivä, koko porukka.

Kriittisin resurssi on yleensä aika. Arvostakaamme asiakkaittemme ja yhteistyökumppaneidemme aikaa, sillä jos emme kumppanina tuo lisäarvoa, emme myöskään pääse juttusille. Olemme valmiit tekemään tulevasta vuodesta markkinoinnin kaikkien aikojen vuoden. Yhdessä kanssanne. Markkinoija, nyt on sinun aikasi – meidän aikamme! 

Tero Huovila toimii Sanoman B2B-myynnistä vastaavana johtajana.

Katso myös:

Markkinoija, nyt on sinun aikasi 

 

Tagit

Omakynä
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland