Markkinoija, näin voi hyödyntää hybridi-TV:tä
Hybridi-TV muuttaa markkinaa. Arviolta neljän vuoden kuluttua hybridi -TV on kotitalouksissa yleisempi kuin nykyinen TV. Ohjelmien yhteyteen tehdyt lisäpalvelut yleistyvät erityisesti isoissa viihdeohjelmissa. Mainokset tulevat sisältämään yhä useammin aktivoivia lisäsisältöä niitä haluaville.
”Hybridi-TV tulee parantamaan merkittävästi TV:n katsomisesta ja TV-mainonnasta saatavaa analytiikkaa. Mainontaan hybridi-TV tuo mahdollisuuksia kohdentaa huomattavasti tarkemmin ja aktivoida katsojia suoraan TV-päätelaitteesta”, Sanoman Head of Video & Development Teemu Suominen kertoo.
Hybridi-TV yhdistää TV:n tavoittavuuteen netin vuorovaikutteisuuden. Hybridi-TV tarjoaa markkinoijille hyviä mahdollisuuksia kasvattaa brändin parissa vietettyä aikaa, kerätä dataa ostoaikeesta ja osallistaa brändistä kiinnostuneita – sekä tehdä ihan suoraa myyntiä.
Switch-in tehostemainonta − case Ruutu+
Ruutu+ -palvelu hyödynsi hybridi-TV:n switch-in -mainospaikkaa toukokuun aikana Aloita ilmainen Ruutu+ -kuukausi -kampanjassaan.
Switch-in on huomiota herättävä mainosmuoto, eikä vaadi raskasta tuotantoa.
Vuorovaikutteinen L-banner on kuva, joka voidaan synkronoida kanavan vaihdon tai TV-mainoksen yhteyteen. L-banner-tehosteen lisääminen TV-kanavalle tai mainoksen yhteyteen on helppoa ja nopeaa.
Ruutu+:n switch-in -kampanja ajettiin 2.5.−23.5. Nelonen, Nelonen HD, Jim, LIV ja Hero -kanavilla. Kampanja näytettiin kaikissa ohjelmissa kanavalle tulon yhteydessä.
Tulokset
-
1 600 000 mainosnäyttöä
-
180 000 uniikkia TV-vastaanotinta
-
25 000 aktivointia
-
1 550 Ruutu+ -palveluun kirjautunutta asiakasta
Katso miten Kotipizza hyödynsi hybridi-TV:tä The Voice of Finlandissa: