Markkinoija, näin voi hyödyntää hybridi-TV:tä

hybridi_tv
Hybridi-TV tarjoaa aktivoivia kampanjamahdollisuuksia ja yhdistää perinteisen television, netin ja sosiaalisen median parhaat puolet myös kaupallisesti. Ruutu+ hyödynsi kampanjassaan hybridi-TV:tä tuloksekkaasti. 

Hybridi-TV muuttaa markkinaa. Arviolta neljän vuoden kuluttua hybridi -TV on kotitalouksissa yleisempi kuin nykyinen TV. Ohjelmien yhteyteen tehdyt lisäpalvelut yleistyvät erityisesti isoissa viihdeohjelmissa. Mainokset tulevat sisältämään yhä useammin aktivoivia lisäsisältöä niitä haluaville.

”Hybridi-TV tulee parantamaan merkittävästi TV:n katsomisesta ja TV-mainonnasta saatavaa analytiikkaa. Mainontaan hybridi-TV tuo mahdollisuuksia kohdentaa huomattavasti tarkemmin ja aktivoida katsojia suoraan TV-päätelaitteesta”, Sanoman Head of Video & Development Teemu Suominen kertoo.

Hybridi-TV yhdistää TV:n tavoittavuuteen netin vuorovaikutteisuuden.  Hybridi-TV tarjoaa markkinoijille hyviä mahdollisuuksia kasvattaa brändin parissa vietettyä aikaa, kerätä dataa ostoaikeesta ja osallistaa brändistä kiinnostuneita – sekä tehdä ihan suoraa myyntiä.

Switch-in tehostemainonta − case Ruutu+

Ruutu+kampanja2

Ruutu+ -palvelu hyödynsi hybridi-TV:n switch-in -mainospaikkaa toukokuun aikana Aloita ilmainen Ruutu+ -kuukausi -kampanjassaan.

Switch-in on huomiota herättävä mainosmuoto, eikä vaadi raskasta tuotantoa.

Vuorovaikutteinen L-banner on kuva, joka voidaan synkronoida kanavan vaihdon tai TV-mainoksen yhteyteen. L-banner-tehosteen lisääminen TV-kanavalle tai mainoksen yhteyteen on helppoa ja nopeaa. 

Ruutu+:n  switch-in -kampanja ajettiin 2.5.−23.5. Nelonen, Nelonen HD, Jim, LIV ja Hero -kanavilla. Kampanja näytettiin kaikissa ohjelmissa kanavalle tulon yhteydessä. 

Tulokset

  • 1 600 000 mainosnäyttöä

  • 180 000 uniikkia TV-vastaanotinta

  • 25 000 aktivointia

  • 1 550 Ruutu+ -palveluun kirjautunutta asiakasta  

Katso miten Kotipizza hyödynsi hybridi-TV:tä The Voice of Finlandissa:

Case Kotipizza