Hero-Case-Kotipizza.jpg

Case Kotipizza

Pepsin makushottien onnistunut lanseeraus

Kotipizzan valikoimaan kuuluvien Pepsin makushottien lanseeraus toteutettiin onnistuneesti The Voice on Finland -ohjelmayhteistyöllä. Ohjelmassa viestittiin innovatiivisella ja kiinnostusta herättävällä tavalla, että Kotipizzan ravintoloissa voi nauttia suosittuja virvoitusjuomia aivan uudenlaisilla makuvivahteilla.

Kampanjan tavoite

Case_6

Pepsi lanseerasi keväällä 2019 yksinoikeudella Kotipizzan hanajuomiin makushotit. Tavoitteena oli rakentaa tunnettuutta ja varmistaa uusien juomatuotteiden linkitys Kotipizzaan ja pizzoihin. Kohderyhmänä olivat lapsiperheet.

Toteutus

The Voice of Finland -ohjelmayhteistyö tavoitti kohderyhmän ja toi uutuustuotteen sen tietoisuuteen. Vahvalla, sisällöllisellä ohjelmayhteistyöllä herätettiin kohderyhmän kiinnostus ja varmistettiin viestien läpimenovoima.

Kokonaisuus sisälsi ohjelman takahuoneen brändäyksen Kotipizzan ravintolaksi, näkyvyyttä ohjelmasisällössä, mahdollisuuden äänestää suosikkilaulajaa ja osallistua Kotipizzan lahjakorttien arvontaan hybridi-tv:n välityksellä, bannerimainontaa Sanoman verkostossa sekä postauksia The Voice of Finland -ohjelman Instagramiin.  

Kotipizzan ohjelmayhteistyötunnisteet nähtiin livelähetysten ja niiden uusintojen alussa, lopussa ja katkoilla sekä Ruutu.fi:ssä.

Tulokset

Kotipizza-kollaasi

The Voice of Finland -kausi keräsi Nelosella keskimäärin 815 000 katsojaa viikoittain yli 10-vuotiaiden ikäryhmässä. Suorat lähetykset keräsivät viikoittain noin 725 000 katsojaa (10+). Ohjelmalla tavoitettiin erityisesti Kotipizzalle tärkeä lapsiperheiden kohderyhmä.

Kotipizzan näköiseksi brändätty bäkkäri sai paljon positiivista palautetta. Bäkkärillä tehtiin muun muassa artistihaastattelut, joten se oli luonteva osa ohjelman kokonaisuutta. Lisänäkyvyyttä Kotipizza sai 5.4. lähetyssä livessä, jonka insertissä Redraman tiimi vieraili Kotipizzan ravintolassa. Insertissä tuotiin ohjelmaan sopivalla tavalla esiin Kotipizzan ilmettä, Kotipizzoja sekä Pepsin makushottiautomaattia.

Kotipizzan tarjoama äänestysmahdollisuus hybridi-TV:n kautta oli menestys. Palvelu avattiin lähes 300 000 kertaa, ääniä annettiin lähes 69 000 kappaletta ja Kotipizza-lahjakorttien arvontaan osallistui yli 13 000 katsojaa.

 

Case asiakkaan kommentti

”Monikanavaisen yhteistyön imagolliset vaikutukset ovat kiistattomia. Brändiattribuutit ovat olleet nousussa koko ajan ja myynnin kasvu oli huhtikuussa 11 prosenttia. Ihan varmasti osasyynä tässä on Voice of Finland -yhteistyö.”

Rainer Lindqvist, markkinointijohtaja, Kotipizza  Group  

Lue lisää Sanoman ja Kotipizzan yhteistyöstä