Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Näkyvyyttä oikeassa kohderyhmässä – The Voice of Finland -ohjelmayhteistyö kasvatti Kotipizzan myyntiä

Kotipizza loi oman ravintolamaailmansa The Voice of Finlandin bäkkärille. Kotipizzan valikoimaan kuuluvien Pepsin makushottien lanseeraus toteutettiin onnistuneesti The Voice on Finland -ohjelmayhteistyöllä.
Kotipizza Rainer Heidi Mervi
21.8.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

 Kotipizza oli keväällä 2019 lanseeraamassa uutta tuotekonseptia, Pepsin Spire-juoma-automaattia, jolla voi lisätä hanajuomiin makushotteja. Konsepti on Suomessa ainutlaatuinen ja yksinoikeudella Kotipizzalla.

The Voice of Finland tavoittaa erinomaisesti lapsiperheet, joihin kuuluvat ovat todennäköisemmin kiinnostuneita juomien maustamismahdollisuudesta.

”The Voice of Finland -yhteistyö lähti kohderyhmäajattelusta. Uskoimme vahvasti saavamme The Voice of Finlandin kautta hyvän peiton ja toistuvaa näkyvyyttä oikeassa kohderyhmässä. Lisäksi tarjolla oli elementtejä, joita ohjelmayhteistyössä ei ole aiemmin tehty: pääsimme takahuoneen puolelle rakentamaan Kotipizzan näköistä ravintolamaailmaa”, Kotipizzan markkinointijohtaja Rainer Lindqvist kertoo.

Artistihaastattelut tehtiin bäkkärillä, joten Kotipizza ja Pepsi saivat runsaasti näkyvyyttä yhden jakson aikana. Lisäksi Redraman tiimi vieraili Kotipizzan ravintolassa. Vierailusta nähtiin ohjelmassa insertti, jossa nostettiin luontevasti ja ohjelmaan sopivasti esiin Kotipizzaa sekä Pepsin makushottiautomaattia.

Ohjelman aikana katsojia aktivoitiin hybridi-tv:n puolelle äänestämään suosikkiaan. Äänestäjät saivat samalla osallistua Kotipizzan lahjakorttien arvontaan.

”Hybridi-tv toimi tosi hyvin”, Lindqvist toteaa. ”Vaikka meillä olikin hyvät palkinnot, yllätyin hybridi-tv:n kautta arvontaan osallistuneiden määrästä.”

Sanoman tarjoama tuotantoapu helpotti kampanjan rakentamista.

”Monikanavaisen yhteistyön imagolliset vaikutukset ovat kiistattomia. Brändiattribuutit ovat olleet nousussa koko ajan ja myynnin kasvu oli 11 prosenttia huhtikuussa. Ihan varmasti osasyynä tässä on Voice of Finland -yhteistyö”, Rainer Lindqvist summaa.     

Kuva: Rainer Lindqvist, Kotipizzan asiakkuudesta Sanomalla vastaava client manager Heidi Isohanni ja luova strategi Mervi Niittynen

Kotipizza Groupin markkinointijohtaja Rainer Lindqvist kertoo videolla, miten The Voice of Finland -yhteistyö sai myynnin kasvuun:  

Tavoite

Pepsi lanseerasi keväällä 2019 yksinoikeudella Kotipizzan hanajuomiin makushotit. Tavoitteena oli rakentaa tunnettuutta ja varmistaa uusien juomatuotteiden linkitys Kotipizzaan ja pizzoihin. Kohderyhmänä olivat lapsiperheet.

Toteutus

The Voice of Finland -ohjelmayhteistyö tavoitti kohderyhmän ja toi uutuustuotteen sen tietoisuuteen. Vahvalla, sisällöllisellä ohjelmayhteistyöllä herätettiin kohderyhmän kiinnostus ja varmistettiin viestien läpimenovoima.

Kokonaisuus sisälsi ohjelman takahuoneen brändäyksen Kotipizzan ravintolaksi, näkyvyyttä ohjelmasisällössä, mahdollisuuden äänestää suosikkilaulajaa ja osallistua Kotipizzan lahjakorttien arvontaan hybridi-tv:n välityksellä, bannerimainontaa Sanoman verkostossa sekä postauksia The Voice of Finland -ohjelman Instagramiin.  

Kotipizzan ohjelmayhteistyötunnisteet nähtiin livelähetysten ja niiden uusintojen alussa, lopussa ja katkoilla sekä Ruutu.fi:ssä.

Tulokset

The Voice of Finland -kausi keräsi Nelosella keskimäärin 815 000 katsojaa viikoittain yli 10-vuotiaiden ikäryhmässä. Suorat lähetykset keräsivät viikoittain noin 725 000 katsojaa (10+). Ohjelmalla tavoitettiin erityisesti Kotipizzalle tärkeä lapsiperheiden kohderyhmä.

Kotipizzan näköiseksi brändätty bäkkäri sai paljon positiivista palautetta. Bäkkärillä tehtiin muun muassa artistihaastattelut, joten se oli luonteva osa ohjelman kokonaisuutta. Lisänäkyvyyttä Kotipizza sai 5.4. lähetyssä livessä, jonka insertissä Redraman tiimi vieraili Kotipizzan ravintolassa. Insertissä tuotiin ohjelmaan sopivalla tavalla esiin Kotipizzan ilmettä, Kotipizzoja sekä Pepsin makushottiautomaattia.

Kotipizzan tarjoama äänestysmahdollisuus hybridi-TV:n kautta oli menestys. Palvelu avattiin lähes 300 000 kertaa, ääniä annettiin lähes 69 000 kappaletta ja Kotipizza-lahjakorttien arvontaan osallistui yli 13 000 katsojaa.

Monikanavaisen yhteistyön imagolliset vaikutukset ovat kiistattomia. Brändiattribuutit ovat olleet nousussa koko ajan ja myynnin kasvu oli huhtikuussa 11 prosenttia. Ihan varmasti osasyynä tässä on Voice of Finland -yhteistyö.

Rainer Lindqvist
markkinointijohtaja
Kotipizza  Group

Tagit

Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland