Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Vaikuttavuutta kampanjaan Sanoman monimediallisilla ratkaisuilla

Markkinoinnin vaikuttavuuden vaade korostuu jatkuvasti. Mitä useammassa mediassa kampanja huomataan, sen vahvempi on sen vaikutus, kertovat Sanoman monimediallisten kampanjoiden mittaustulokset.
monimedia ajankohtaista
22.10.2019
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Mediankäyttö pirstaloituu, joten tarvitset useampaa mediaryhmää varmistaaksesi kampanjallesi maksimaalisen vaikuttavuuden. Miten monimediallisuus vaikuttaa kampanjaan? Millä keinoin mainonta kotiutuu oikealle mainostajalle? Ota vinkit talteen!    

1. Kun lisäät kampanjaan useamman median, saat enemmän huomioarvoa ja vahvempia brändillisiä vaikutuksia

Monimediaisia kampanjoita tutkiessamme olemme huomanneet huomioarvon kasvavan mediavalikon laajentuessa. Tuoreimmissa tutkimustuloksissa on syvennetty monimediaisuuden muihin vaikutuksiin. Mittaustulosten mukaan kampanjan mielikuvallinen vaikutus on sitä vahvempi, mitä useammassa mediassa kampanjaviesti huomataan.

2. Varmista mainonnan kotiutuminen brändin näköisellä, yhtenäisellä kampanjailmeellä

Pelkkä mainonnan huomaaminen ei riitä. Mainostajan tunnistaminen on avainasemassa kampanjan vaikutuksen kannalta. Varmista siis brändin näköinen, yhtenäinen kampanjailme ja tehokkaat kanavat. Luova toteutus on onnistunut, kun mainonta kotiutuu oikealle brändille.

Sanoman kampanjatutkimusten mukaan keskimäärin vain alle puolet (44 %) mainontaa huomanneista osaa yhdistää sen oikeaan mainostajaan. Tutkimuksessa kuluttajille esitetystä mainonnasta on poistettu brändien logot.  

3. Aktivoiva vaikutus kasvaa mediavalikon lisääntyessä

Brändinrakentamisen ja mielikuvallisten vaikutusten lisäksi monimediallisilla kampanjoilla on myös vahva aktivoiva vaikutus, kun mainostajan viestit tavoittajat kuluttajan useammassa mediassa.

Kampanjan aktivoiva vaikutus kasvaa selkeästi mediavalikon lisääntyessä. Monimediaisilla kampanjoilla on vahvin vaikutus ostopolun loppupäässä.

Kampanjamittausten menetelmänä oli online-kysely. Kohderyhmänä olivat 15−74-vuotiaat suomalaiset. Tulokset on painotettu väestöä edustavaksi iän ja sukupuolen mukaan. Vastaajamäärä oli noin 300 vastaaja / kampanjamittaus. Kampanjamittaukset tehtiin vuosien 2017−2018 aikana. Mittaukset on toteuttanut Nepa.  

Katso myös:

Kati Alijoki: Sitä saat, mitä mittaat – oikeat mittarit ohjaavat tekemään oikeita asioita

Tagit

Tutkittua
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
010 80 80 85 *

Arkisin klo 8-16

Uudet mainostajat
010 321 9400  **
Arkisin klo 9-15

* 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Evästekäytännöt
  • Responsible Disclosure Statement

©2023 Sanoma Media Finland