Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Vaikuttavuutta kampanjaan Sanoman monimediallisilla ratkaisuilla

Markkinoinnin vaikuttavuuden vaade korostuu jatkuvasti. Mitä useammassa mediassa kampanja huomataan, sen vahvempi on sen vaikutus, kertovat Sanoman monimediallisten kampanjoiden mittaustulokset.
monimedia ajankohtaista
22.10.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Mediankäyttö pirstaloituu, joten tarvitset useampaa mediaryhmää varmistaaksesi kampanjallesi maksimaalisen vaikuttavuuden. Miten monimediallisuus vaikuttaa kampanjaan? Millä keinoin mainonta kotiutuu oikealle mainostajalle? Ota vinkit talteen!    

1. Kun lisäät kampanjaan useamman median, saat enemmän huomioarvoa ja vahvempia brändillisiä vaikutuksia

Monimediaisia kampanjoita tutkiessamme olemme huomanneet huomioarvon kasvavan mediavalikon laajentuessa. Tuoreimmissa tutkimustuloksissa on syvennetty monimediaisuuden muihin vaikutuksiin. Mittaustulosten mukaan kampanjan mielikuvallinen vaikutus on sitä vahvempi, mitä useammassa mediassa kampanjaviesti huomataan.

2. Varmista mainonnan kotiutuminen brändin näköisellä, yhtenäisellä kampanjailmeellä

Pelkkä mainonnan huomaaminen ei riitä. Mainostajan tunnistaminen on avainasemassa kampanjan vaikutuksen kannalta. Varmista siis brändin näköinen, yhtenäinen kampanjailme ja tehokkaat kanavat. Luova toteutus on onnistunut, kun mainonta kotiutuu oikealle brändille.

Sanoman kampanjatutkimusten mukaan keskimäärin vain alle puolet (44 %) mainontaa huomanneista osaa yhdistää sen oikeaan mainostajaan. Tutkimuksessa kuluttajille esitetystä mainonnasta on poistettu brändien logot.  

3. Aktivoiva vaikutus kasvaa mediavalikon lisääntyessä

Brändinrakentamisen ja mielikuvallisten vaikutusten lisäksi monimediallisilla kampanjoilla on myös vahva aktivoiva vaikutus, kun mainostajan viestit tavoittajat kuluttajan useammassa mediassa.

Kampanjan aktivoiva vaikutus kasvaa selkeästi mediavalikon lisääntyessä. Monimediaisilla kampanjoilla on vahvin vaikutus ostopolun loppupäässä.

Kampanjamittausten menetelmänä oli online-kysely. Kohderyhmänä olivat 15−74-vuotiaat suomalaiset. Tulokset on painotettu väestöä edustavaksi iän ja sukupuolen mukaan. Vastaajamäärä oli noin 300 vastaaja / kampanjamittaus. Kampanjamittaukset tehtiin vuosien 2017−2018 aikana. Mittaukset on toteuttanut Nepa.  

Katso myös:

Kati Alijoki: Sitä saat, mitä mittaat – oikeat mittarit ohjaavat tekemään oikeita asioita

Tagit

Tutkittua
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland