Mikä Ilta-Sanomissa muuttuu, Johanna Lahti?

Johanna Lahden haastattelu
Ilta-Sanomien vastaavana päätoimittajana 1. marraskuuta aloittaneen Johanna Lahden mukaan lehden perustehtävä on erittäin kirkas: kertoa kaikkein kiinnostavimmat ja tärkeimmät asiat, kovat ja kepeät uutiset sekä tärkeimmät puheenaiheet. Lukijat osaavat sitä jo odottaa, ja se on myös lehden menestyksen salaisuus.

Ilta-Sanomat on konstailematon ja helposti lähestyttävä media, jolla on iso tehtävä. Suomen suurimpana digitaalisena uutismediana se on tärkeä demokratian ja ihmisten yhteenkuuluvaisuuden tukipaalu.

Mikä Ilta-Sanomissa sitten muuttuu uuden päätoimittajan myötä? Lahden mukaan myllerrykselle ei ole tarvetta. Kovat uutiset, viihde, urheilu ja enenevässä määrin myös lifestyle jatkavat lehden selkärankana.

Tulevaisuudessa lukijoita tullaan lähestymään entistä vahvemmin kohderyhmäajattelun kautta, ja esimerkiksi naiskohderyhmän puhuttelemisessa auttaa toimitukseen liittyvä MeNaiset. Myös paikallisjournalismia on jo testattu hyvällä menestyksellä.

 

Markkinoija, haluatko tavoittaa kuluttajat valtakunnallisesti tai kohderyhmittäin?  

Ilta-Sanomat on kasvanut iltapäivälehdestä monikanavaiseksi digitaaliseksi palveluksi, jonka sisällön parissa viihdytään vuorokauden ympäri.

IS.fi on massamedia ja kohderyhmämedia yhdessä paketissa. Laajoilla uutisosioilla tavoitat kuluttajan valtakunnallisesti ja teemaosioilla kohderyhmittäin. Teemaosiot ovat hyvä mahdollisuus tavoittaa erilaisia kohderyhmiä oikeanlaisessa mediaympäristössä.

Lue lisää Sanoman uutismediasta