Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

”Hienointa on nähdä, että kumppaneillemme toteuttamamme ratkaisut toimivat”

Client Group Director Roope Hämäläisen työnä on mahdollistaa asiakkaiden menestys.
Roope Hämäläinen
3.2.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Roope Hämäläinen, toimit Sanomalla Client Group Directorina. Mitä työhösi kuuluu?  

Työni on mahdollistaa, että tiimimme asiakkaat menestyvät, pääsevät tavoitteisiinsa ja sitä kautta myös tiimini jäsenet pärjäävät. Meillä on tiimissä moniulotteista markkinointiviestinnän osaamista, jota asiakkaamme ja yhteistyökumppanimme voivat hyödyntää markkinointinsa haasteiden ratkaisemiseen.

Olet ollut alalla pitkään. Mitkä ovat näkemyksesi mukaan isoimmat muutokset markkinoinnissa?

Olen ollut alalla reilut 20 vuotta, josta kaksi kolmannesta mediatoimistossa ja kolmanneksen Sanomalla. Mediakenttä on muuttunut merkittävästi tänä aikana, viimeisen kolmen vuoden aikana muutos on vain kiihtynyt entisestään. Tässä muutoksessa on ollut keskiössä digitaalisuus, ja sitä kautta kuluttajien mediakäytön muutos. Digitaalisuuden vuoksi ihmisten mediankäyttö on seurattavampaa ja tutkitumpaa, joka taas mahdollistaa markkinoijalle tehokkaamman kohdentamisen datan avulla. Datan määrä on kuitenkin valtava. Se joka pystyy tästä datan valtamerestä jalostamaan omaa päätöksentekoa ja toimintaa tukevaa tietoa, on tulevaisuuden menestyjä.

Mikä on parasta työssäsi?

Hienointa on nähdä, että kumppaneillemme toteuttamamme ratkaisut toimivat ja he saavuttavat tavoitteensa.

Mitä tulee ensimmäiseksi mieleen seuraavista sanoista:

  • Brändi  Brittiläisen mainosmiehen David Ogilvyn sanoin: “The intangible sum of a product's attributes”
  • Brand safety  Mainonta turvallisessa ympäristössä, esimerkiksi Sanoman medioissa
  • Data  Varastoitu digitaalinen informaatio, jota media ja markkinoija voivat yhteistyössä hyödyntää vaikuttavien ratkaisujen luomiseen.
  • Vastuullisuus  Pitäisi olla kaiken tekemisen ytimessä, jotta mahdollistamme tulevaisuuden.
  • Kohdentaminen   Rajaus toiminnan tehostamiseksi. Kohdentaminen tuo tehoa markkinointiin. Sanomalla on käytössä laaja valikoima keinoja kampanjan kohdentamiseen.  
  • Luovuus  Mahdollistaa kehityksen ja erottumisen. Luovilla ratkaisuilla saat aikaan vaikuttavaa markkinointia.
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland