Sanoman Get tomorrow -tapahtumalle Evento Awardsin pääpalkinto
Tapahtuma-alan ammattilaisille tunnustusta antava kilpailu siirrettiin useamman kerran koronapandemian vuoksi ja palkinnot päästiin jakamaan vasta 27. elokuuta.
Markkinointialan B2B-tapahtuma Get tomorrow kasvoi todelliseksi ilmiöksi. Finlandia-talolla järjestetty tilaisuus jalkautti Sanoma Media Finlandin viestin "Aina tulee sanomista" erityisen onnistuneesti.
"Get tomorrow meni viime vuonna ihan nappiin joka tavalla. Palaute sekä asiakkailtamme että omalta porukalta oli ylistävää. Se, että pääsimme vielä fiilistelemään voittoa näin jälkikäteen, nostatti tunteet jälleen pintaan. Olen koko tiimistä ja tapahtumakumppanistamme Lataamosta todella ylpeä", sanoo tapahtumaa B2B:ssa luotsannut markkinointipäällikkö Päivi Puotiniemi.
Kokonaisvaltainen elämys syntyi esimerkiksi siitä, kuinka henkilökohtaisesti osallistujat huomioitiin tapahtumaan saapuessa ja sen aikana. Sanoman omat mediat Helsingin Sanomista radiokanaviin valjastettiin tapahtumapäivän aamuna toivottamaan osallistujat tervetulleiksi, ja Finlandia-talon ympäristön ulkomainostaulut toistivat tapahtuman visuaalisuutta.
Tapahtuman visuaalinen ilme – sydän, salama ja siivet – toisti lämpöä, tunnetta ja vaikuttavuutta.
Tilaisuus alkoi pysäyttävästi mieskuoro Huutajien esityksellä, kun kuoro huusi Sanoman ”Aina tulee sanomista” -manifestin markkinointipäättäjäyleisölle. Tapahtuman asiasisältö oli huippuluokkaa asiantuntijapuhujineen.
Tunnelma sähköistyi viimeistään viimeisen puhujan astellessa lavalle. Vasta artistiuransa lopettanut Suomen suurin rapartisti Jare Tiihonen piti elämänsä ensimmäisen keynote-puheenvuoronsa Cheek-brändinsä taustoista. Jare Tiihosen puheenvuoron koki vain Finlandia-talon yleisö, eikä eksklusiivista puheenvuoroa streamattu virtuaaliyleisölle.
Get tomorrow 2019 teki vaikutuksen sekä yrityksen ulkopuolisiin osallistujiin että Sanoman omaan henkilökuntaan. Palaute, käytäväkeskustelut ja yhteenkuuluvuuden tunne olivat jotakin, mitä kukaan ei osannut odottaa etukäteen.
”Jo tilaisuuden aikana tuntui siltä, että nyt onnistuimme puhuttelemaan erittäin vaativaa kohderyhmäämme, Suomen merkittävimpiä markkinointipäättäjiä. Fiilis Finlandia-talossa oli korkealla ja pöhinä somessa vilkasta. Palautekysely tilaisuuden jälkeen vahvisti asian – mittari toisensa jälkeen kilahti vihreälle, enkä muista niin runsasta avoimien positiivisten kommenttien määrää, kuin silloin saimme”, Päivi Puotiniemi kertoo.
Lataamo Group on tehnyt Sanoma Media Finlandin kanssa pitkäjänteistä yhteistyötä jo useamman vuoden ajan. Molemminpuolinen luottamus syventää asiakassuhdetta ja on omiaan mahdollistamaan ennenkokemattoman luovia ja vaikuttavia kohtaamisia.
”Teemme paljon töitä ymmärtääksemme Sanoman tavoitteita ihan aidosti. Kun syvä ymmärrys toistemme tavoitteista ja vahvuuksista on vuosien varrella löytynyt, voimme kokeilla kimpassa rajoja niin luovuuden kuin vaikuttavuudenkin suhteen, Lataamon luova johtaja Wille Niinistö toteaa.
Tänä vuonna Get tomorrow järjestetään olosuhteiden vuoksi ensimmäistä kertaa webinaarina. Mutta ei minä tahansa webinaarina vaan digitaalisena elämyksenä, joka ei jätä ketään kylmäksi. Tilaisuuden puhujat paljastetaan myöhemmin.
"Asiakkaidemme odotukset ovat viime vuoden jälkeen tapissa. Ja niin on meidän tekijöidenkin. Tavoitteenamme on tehdä vuoden paras webinaari, jota yksikään asiakkaistamme ei halua missata", Puotiniemi vihjaa lokakuussa järjestettävästä tapahtumasta.