Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

5 vinkkiä kesäajan markkinointiin

Mitä kesäajan markkinoinnissa kannattaa huomioida, ja miten voit valmistautua siihen niin, että voit itse ottaa lomakauden vähän rennommin? Digital Marketing Specialist Pia Laine tarjoaa vinkkejä kesämarkkinointiin.
14.4.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

1. Suunnittele


Kesän toimenpiteitä varten kannattaa tehdä hyvä suunnitelma. Samalla tavoin kuin teet lomasuunnitelmia itsellesi, kannattaa tehdä suunnitelma kesäajan markkinoinnin toimenpiteisiin jo nyt ja määritellä budjetti.

Ota suunnitteluun avuksesi markkinoinnin vuosikello!

2. Ajasta


Kampanjoita kannattaa ajastaa. Näin näkyvyys ei hiivu, eikä sinun tarvitse kesken lomaasi miettiä kampanjoiden käynnistämistä. Riippuu tietenkin paljon toimialasta, mitä ja miten kesällä kannattaa mainostaa. Jos myyt pelkästään talvitakkeja, voit kesäaikaan keskittyä brändin tunnettuutta ylläpitävään markkinointiin välittömiä myyntituloksia tavoittelevan taktisen mainonnan sijaan. Jo kesän aikana on myös syytä suunnata katse alkavaan syksyyn.

Sanoma Ad Managerilla saat ajastettua kampanjasi haluamaasi ajankohtaan.

3. Kokeile


Ihmisillä on kesällä enemmän aikaa kuluttaa eri medioita, joten kannattaa kokeilla rohkeasti. Jos olet sijoittanut markkinointieurosi pääasiassa somekanaviin, kannattaa ottaa mediapalettiin myös uutismedian digikanavat, joita luetaan kesällä yhtä paljon tai jopa enemmän aikaa kuin muina vuodenaikoina.

Sanoma Ad Managerilla näyt Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.

4. Leikittele


Kesällä visuaalisissa ratkaisuissa kannattaa hyödyntää pirteyttä, raikkautta ja kesäisiä teemoja. Leikkisyys ja huumori kutkuttelevat kesämielellä olevia kuluttajia. Kesällä voit unohtaa liiallisen asiallisuuden ja ottaa vähän rennommin.

Älä unohda sesonkia, nappaa talteen 4 vinkkiä parempiin mainostuloksiin.

5. Kohdenna


Kesällä ihmiset ovat liikkeellä muita vuodenaikoja enemmän ja reissaavat ympäri Suomea. Voit kohdentaa viestisi haluamisiisi sisältöteemoihin tai näkyä valitsemallasi alueella.

Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, joten radio ja digimainonta on kesällä tehokas pari.

Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin Sanoma Ad Managerissa.

Sanoma Ad Managerilla pääset helposti mainonnassa alkuun. Rekisteröityminen on ilmaista ja tarvitset sitä varten vain kotimaisen Y-tunnuksen. Alkuun pääsee jo 200 eurolla!

Rekisteröidy käyttäjäksi Sanoma Ad Manageriin

Tagit

Ad Manager Näkemyksiä
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland