5 vinkkiä kesäajan markkinointiin
1. Suunnittele
Kesän toimenpiteitä varten kannattaa tehdä hyvä suunnitelma. Samalla tavoin kuin teet lomasuunnitelmia itsellesi, kannattaa tehdä suunnitelma kesäajan markkinoinnin toimenpiteisiin jo nyt ja määritellä budjetti.
Ota suunnitteluun avuksesi markkinoinnin vuosikello!
2. Ajasta
Kampanjoita kannattaa ajastaa. Näin näkyvyys ei hiivu, eikä sinun tarvitse kesken lomaasi miettiä kampanjoiden käynnistämistä. Riippuu tietenkin paljon toimialasta, mitä ja miten kesällä kannattaa mainostaa. Jos myyt pelkästään talvitakkeja, voit kesäaikaan keskittyä brändin tunnettuutta ylläpitävään markkinointiin välittömiä myyntituloksia tavoittelevan taktisen mainonnan sijaan. Jo kesän aikana on myös syytä suunnata katse alkavaan syksyyn.
Sanoma Ad Managerilla saat ajastettua kampanjasi haluamaasi ajankohtaan.
3. Kokeile
Ihmisillä on kesällä enemmän aikaa kuluttaa eri medioita, joten kannattaa kokeilla rohkeasti. Jos olet sijoittanut markkinointieurosi pääasiassa somekanaviin, kannattaa ottaa mediapalettiin myös uutismedian digikanavat, joita luetaan kesällä yhtä paljon tai jopa enemmän aikaa kuin muina vuodenaikoina.
Sanoma Ad Managerilla näyt Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.
4. Leikittele
Kesällä visuaalisissa ratkaisuissa kannattaa hyödyntää pirteyttä, raikkautta ja kesäisiä teemoja. Leikkisyys ja huumori kutkuttelevat kesämielellä olevia kuluttajia. Kesällä voit unohtaa liiallisen asiallisuuden ja ottaa vähän rennommin.
Älä unohda sesonkia, nappaa talteen 4 vinkkiä parempiin mainostuloksiin.
5. Kohdenna
Kesällä ihmiset ovat liikkeellä muita vuodenaikoja enemmän ja reissaavat ympäri Suomea. Voit kohdentaa viestisi haluamisiisi sisältöteemoihin tai näkyä valitsemallasi alueella.
Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin Sanoma Ad Managerissa.
Sanoma Ad Managerilla pääset helposti mainonnassa alkuun. Rekisteröityminen on ilmaista ja tarvitset sitä varten vain kotimaisen Y-tunnuksen. Alkuun pääsee jo 200 eurolla!