Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Aina tulee sanomista LIVE – Suomen suurin viihdetalo esittää: Tunteista brändisi

”Artisti- ja tapahtumakumppanuudella on mahdollisuus tuoda brändiin tunnetta.”
Suomen suurin viihdetalo Sipe ja Jari
23.8.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Viihteen, populaarikulttuurin ja markkinoinnin kolmiyhteys on tie kuluttajien sydämiin. Kun yhdistetään tähtien lumovoima tuotteeseen tai palveluun, syntyy taikaa.  

 

Apulannan Sipe Santapukki ja Sanoman tapahtumien ja artistiyhteistyön kaupallistamisesta vastaava Jari Rask kertovat Juuso Mäkilähteen haastattelussa, miten yritykset voivat osoittaa arvonsa todeksi tekojen kautta.  

 

Viimeiset puolitoista vuotta on ollut festareille, muusikoille ja kaikille muillekin esiintyjille aikamoista selviytymistä. 

 

Apulanta pääsi kiertueelle viimein tänä kesänä.

 

”Jokainen ilta tuntui spesiaalilta. Omalla tavallaan oli hienoin kesä minkä muistan”, Sipe Santapukki kuvailee.

 

Sanoma järjesti kesän aikana 11 festivaalia.

 

”Huomasimme täysin saman ilmiön. Artisteista ja yleisöstä näki vahvan tunteen roihun”, Jari Rask komppaa.

 

Markkinoinnin ja viihteen liitto kulminoituu tunteistamiseen.

 

”Artisti- ja tapahtumakumppanuuden keskeisenä tavoitteena on tuoda brändiin tunnetta”, Jari Rask sanoo.

 

Kun brändi harkitsee kumppanuutta tapahtuman tai artistin kanssa, Raskin mukaan tärkeintä on tehdä hyödyntämissuunnitelma: miksi valitsemme juuri tämän tapahtuman tai artistin, ja mitä haluamme yhteistyöllä saavuttaa.

 

Myös Sipe Santapukki kehottaa tekemään taustatyön hyvin.

 

”Kaiken yhteistyön tulee perustua molemminpuoliseen kunnioittamiseen ja luottamukseen. On aina hyvä, että kumppani tuntee eetoksemme. Monia rahallisesti tärkeitä juttuja on tullut sivuutettua, sillä ne eivät olisi näyttäneet hyvältä pitkällä tähtäimellä.”

 

Artisti- ja tapahtumayhteistyössä pyritään löytämään markkinoijille sopivia ratkaisuja. Kyseessä voi olla kumppanuus artistien tai tv- ja radiojuontajien kanssa, ja kumppanuuteen voidaan liittää tapahtumia ja medianäkyvyyttä niin, että keikka- tai festarikävijöiden asiakaskokemus rikastuu siinä samalla.  

 

”Kun Apulanta soittaa Tikkurila-festivaaleilla viimeisenä biisinä Valot pimeyksien reunalla, ilotulitukset paukkuvat ja kyyneleet valuvat silmistä, siinä on jotain niin kaunista, ettei sille voi laittaa hintalappua. Tätä tunnetta haluamme tuoda asiakkaillemme”, Jari Rask kertoo.

 

”Laita silmät kiinni ja pohdi, mitä tunteita oma brändi herättää ja miten sitä tunnetta saataisiin vahvistettua”, Rask neuvoo brändinsä tunteistamista pohtivia.  

 

Sanoman markkinointipalveluista löytyy hyviä analytiikkatyökaluja päätöksenteon tueksi.  

 

”Tutkimus voidaan tehdä ennen kumppanuutta ja sen jälkeen. Sieltä saadaan hyvää dataa kumppanuuden kehittämiseen”, Rask kertoo.

 

Kiinnostaako artisti- tai tapahtumayhteistyö?

 

Ota yhteyttä:  

Jari Rask
Business Manager, Events
+358 400 551 112
jari.rask@sanoma.com

 

Katso webinaari kokonaisuudessaan 

 

Tutustu Sanoman tapahtumiin

Tagit

Audio & radio Sponsorointi Tapahtumat TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Radio Rockin kesä: Miesten suosikkikanava on mukana tapahtumissa ympäri Suomen

    Rockmusiikilla on ollut tunnetusti suomalaisten sydämissä aina sijaa, mutta nyt rock elää jälleen uutta kukoistustaan. Tämä näkyy vahvasti radion kuuntelussa erityisesti miesten kohderyhmässä.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.6.2023
    Lue lisää
  • Sanoma TV:n syksyn 2023 ohjelmistossa on monipuolinen kattaus uutuuksia ja tuttuja suosikkeja

    Pitkä odotus palkitaan, kun fanien vuosia odottama Amazing Race Suomi nähdään syksyllä Nelosella ja Ruudussa. Yksi syksyn kiinnostavimmista uutuuksista on ympäri maailmaa supersuosituksi noussut uutuusformaatti, tosielämän murhamysteeripeli Petolliset.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.5.2023
    Lue lisää
  • Vaikuttavuutta instream-pystyvideolla

    IS.fi:n, HS.fi:n, Aamulehden ja Satakunnan Kansan sekä Sanoman paikallismedioiden toimituksellisten videosisältöjen yhteydessä näkyvä instream-pystyvideo on loistava tapa saada lisäpeittoa ja keskittynyttä katselua esimerkiksi muun videokampanjoinnin tueksi.

    Tagit

    Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    23.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Tekoälyn ja audiomainonnan liitto − Kaalimadon mainos valtasi Sanoman radiokanavat

    Viisulauantaina tehtiin myös suomalaista radiohistoriaa: tekoälyn avulla tuotettu Kaalimadon spotti valtasi Sanoman radiokanavat.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    15.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Kesä 2023 kuulostaa hyvältä – radio on ylivoimainen kesämedia

    Onko sinulla kesällä sanomista? Radion kautta tavoitat myös lomailevat suomalaiset.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Aito Iskelmä on vuoden radio, Aamulypsy vei vuoden radio-ohjelman voiton 11. kerran

    Radiogaalassa palkittiin viime vuoden kovimmat radioteot ja tekijät. Sanoman radioiden tekijät nappasivat gaalasta kaikkiaan yhdeksän palkintoa, muun muassa merkittävimmät sisältöpalkinnot.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
  • Budjetin ääripäät – suunnittele mainonta budjetin mukaan

    Miten markkinointibudjettia käytetään, kun sitä on vähän tai hieman enemmän? Nappaa vinkit erilaisiin budjetteihin.

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
    budjetin_aaripaat
  • Radion tekijät: Jussi Ridanpää

    Sanoman radioiden tekijäkaartista esittelyvuorossa oleva henkilö haaveilee aatelisuudesta tai ylipäätään siitä, että hän olisi merkittävämpi. Hän toivoo tulevansa tulevaisuudessa tunnetuksi von-alkuisella sukunimellä. Tällä hetkellä hänet tunnetaan kuitenkin yhä nimellä Ridanpää, Jussi Ridanpää.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    24.3.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland