Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Elämää kotoilun jälkeen

21.6.2021
Glorian koti

Elämää kotoilun jälkeen

Mitä tapahtuu, kun jalkamme alkavat korona-ajan jälkeen kuopia maata?

21.6.2021

Mitä tapahtuu, kun jalkamme alkavat korona-ajan jälkeen kuopia maata? Glorian, Glorian Kodin, Matkan ja Suuren Käsityön päätoimittaja Saila-Mari Kohtala kirjoittaa lähitulevaisuuden trendeistä. 

Korona-aikana olemme kaivanneet pehmeyttä ja turvaa. Kädet on laitettu multaan ja sormet taikinaan. Kotipesissämme olemme suosineet pehmeitä vaatteita, tyynyjä ja vilttejä. Myös villasukkien kutominen on nostanut suosiotaan entisestään. Pehmeys on näkynyt myös väreissä – lämpimän pehmeät värit ovat luoneet vakautta epävarmuuden keskelle.

Gloria 1

Nyt kun maailma on avautumassa ja meidän kotoiluun pakotettujen jalat kuopivat jo maata, värit vaihtuvat raikkaammiksi ja materiaalit dynaamisemmiksi. Jo riittää taikina ja verkkarit! Haluamme jälleen nauttia sosiaalisesta elämästä, punata huulet kirkkaammiksi, käyttää värikkäämpiä mekkoja, vaihtaa matalat kengät korkkareihin ja laittaa korviin kauniit korut.

Matka 2

Kaipaamme myös kovasti Kreikan tai Italian rannoille. Koronan myötä vahvasti noussut mökkibuumi tuleekin hivenen laantumaan parin vuoden sisällä. Korona-aikana on lisäksi leivottu ja kokattu kotona ihan riittämiin, nyt haluamme ulos ravintoihin syömään pitkän kaavan mukaan.

Matka ravintola

Ylipäätään korona-aikana ei voinut suunnitella mitään, mikä alkaa jo näkyä hyvinvoinnissamme. On oltava jotain odotettavaa, että jaksamme. Siksi kaikki kalenteriin merkatut elämän pienet ja suuremmatkin ilot – tulevat juhlat, matkat ja ravintola-illat ovat äärimmäisen tärkeitä.

Suuri käsityö

Korona-ajassa on ollut toki myös hyviä puolia. Moni on löytänyt uudenalaista rauhaa, kun etätöissä aamulla ei ole ollut kiire minnekään. Kotona ollessamme olemme myös ehtineet pohdiskella mielen ja hyvinvoinnin asioita ja etsiä tasapainoa ja harmoniaa.

Moni jatkaa kotona työskentelyä koronan jälkeenkin, mikä muuttaa pysyvästi pukeutumisfilosofiaamme ja kotejamme. Suosimme kaunista, laadukasta ja monikäyttöistä muotia, joka venyy kätevästi kotitoimistolta livetapaamisiin. Myös kotitoimistot otetaan jatkossa huomioon koteja ja mökkejä suunniteltaessa.

Gloria 2

Korona-ajan myötä myös ymmärrys vastuullisuudesta ja kotimaisuudesta on noussut. Esimerkiksi kotimaan matkailu jatkaa nousuaan ja moni haluaa myös yhdistää kaupungissa ja maalla asumisen. Haluamme hankkia laadukasta ja kestävää, pyrimme myös suosimaan kotimaista. Yritysten toivotaan ratkovan vastuullisuusasiat meidän puolestamme siten, että voimme aina luottaa ostavamme oikein. Vaade vastuullisuuden helppouteen päätee kaikessa: muodissa, kauneudessa, ruuassa ja sisustuksessa. Myös matkoissa –  moni matkatoimija tarjoaakin nykyään ylellisiä ekohotelleja ja myös ilmastokompensoi lentonsa matkaajan puolesta.

Sailamari Kohtala

Kirjoittaja on korona-aikana keskittynyt unelmoimaan matkoista ja etsimään täydellistä, värikästä kesämekkoa, joka lopulta löytyi Stockmannilta.

Kuvat: Gloria (toukokuu 2021 ja kesä-heinäkuu 2021) Glorian Koti (toukokuu 2021), Matka (4/2021), Suuri Käsityö (5/2021)

Lifestyle-sisältöjemme ydinteemoja ovat ruoka, terveys ja hyvinvointi, muoti ja kauneus sekä koti ja sisustaminen. Ketkä ovat kiinnostuneet ruoasta, ja mitä tulisi tietää suomalaisten terveydestä ja hyvinvoinnista? Entä miten tavoittaa parhaiten muodista ja kauneudesta tai kodista ja sisustamisesta kiinnostuneet?

Tutustu vaikuttaviin ja tavoittaviin konteksteihin: 

Lifestyle-medioiden kontekstit

Katso myös:

Sanoman aikakausmedia 

Jaa:FacebookXLinkedin
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland