Hartwallin ja Teflon Brothersin after ski -keikka piristi koronan kurittamaa kansaa
Keväällä 2019 Hartwall Original Long Drink järjesti after ski -bileet Löyly-ravintolassa Helsingissä. Tapahtumasta käynnistyi yhteistyö Teflon Brothersin kanssa, jonka Harmaa rinne -biisiä on kuunneltu nyt Spotifyssa eli 10 miljoonaa kertaa. Harmaa rinne juontaa juurensa laskettelurinteiden eri vaikeustasoja kuvastavista väreistä. After skille annettiin oma väri: lonkeron harmaa.
“Tänä vuonna halusimme toteuttaa saman teeman ympärille jotain, mitä ei peruta. Viime vuodelle oli myös kaikenlaisia suunnitelmia, mutta ne korona vie mukanaan”, kertoo Brand Manager Ella Lindberg Hartwallilta.
Laajasti tavoittava IS.fi oli täydellinen alusta keikkastriimille
Kun after skitä ei tällä hetkellä pääse viettämään, tuli idea virtuaalisesta after ski -tapahtumasta. Teflon Brothers oli selkeä valinta konsertin esiintyjäksi. Yhtyeen keikka striimattiin IS.fi:n, Originalin Youtube-kanavan ja Original oman alustan kautta.
“Original Long Drink on niin tunnettu brändi Suomessa, että sen tietävät kaikki ja melkein kaikilla suomalaisilla on siihen jonkinlainen suhde. Päätimme, että olisi kiva saada mukaan näyttämään keikkaa jokin kanava, joka tavoittaisi ison joukon suomalaisia. IS.fi oli siihen ihan täydellinen vaihtoehto.”
Hartwall halusi piristää after ski -tapahtumalla ihmisten koronan kurittamaa kevättä.
“Kun emme voi kutsua ihmisiä juhlimaan kanssamme, tarjosimme virtuaalitapahtuman, johon voi osallistua kotisohvalta. Meillä on ollut aiemmin hauskoja ja aktivoivia tapahtumia, joista Vuoden harmain päivä on suurin, joten ihmiset odottavat meiltä uusia jännittäviä avauksia.”
Tapahtuman markkinointi aloitettiin viikkoa ennen h-hetkeä natiiviartikkelilla IS.fi:ssä, jossa Teflon Brothers kertoi omia kokemuksiaan keikkaelämästä ja after skin vietosta.
Teflon Brothersin Harmaa rinne -striimikeikka välitettiin eri alustoilla ja verkkosivulla (IS.fi, Originalin Youtube-kanava ja Originalin oma alusta). IS-yhteistyö oli yksi osa laajempaa kampanjakokonaisuutta.
Keikalle haluttiin mukaan erityisesti lonkerolle potentiaalinen nuorempi porukka.
Keikan lisäksi tapahtumassa julkistettiin Original Long Drink -tuoteperheen uusin jäsen, Zero Label, eli alkoholiton lonkero.
Tavoitteena saada Harmaa rinne yhdistymään vahvasti Hartwallin Original Long Drink -tuoteperheeseen sekä tarjota kuluttajille elämyksiä brändin parissa.
Artikkeliin ohjattiin vahvasti paraatibannerilla sekä IS.fi:n kiinteällä digikokosivulla tapahtumapäivänä. Monikanavainen mainosmuoto näkyi kaikissa päätelaitteissa IS:n etusivuilla ja artikkelien keskellä. Keikan striimi oli upotettuna ISTV:n kautta natiiviartikkeliin.
Natiiviartikkeli rakensi hyvän pohjan tapahtumalle
Artikkeli keräsi yhteensä lähes 50 000 sivunäyttöä ja lähes 40 000 kävijää. Lukuajat olivat todella pitkät, eli artikkelin parissa on viihdytty hyvin. IS.fi:n natiivin vertailulukuihin nähden artikkeli keräsi lähes tuplasti paremmat luvut.
Tapahtumapäivänä keikkaa seurasi kaikista kanavista yhteensä 53 000 selainta ja noin 150 000 henkilöä.
“Natiiviartikkeli rakensi hyvän pohjan tapahtumalle. Artikkelihan näkyi jo päiviä ennen tapahtumaa IS.fi:ssä.”
Sanoman kanssa oli helppo tehdä yhteistyötä ja lopputulos oli meidän näköinen. Olen siihen erittäin tyytyväinen.