Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Hartwallin ja Teflon Brothersin after ski -keikka piristi koronan kurittamaa kansaa

IS.fi:n natiiviartikkeli tavoitti lähes tuplasti vertailulukuja enemmän kävijöitä.
Case Hartwall artikkelikuva
7.4.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Keväällä 2019 Hartwall Original Long Drink järjesti after ski -bileet Löyly-ravintolassa Helsingissä. Tapahtumasta käynnistyi yhteistyö Teflon Brothersin kanssa, jonka Harmaa rinne -biisiä on kuunneltu nyt Spotifyssa eli 10 miljoonaa kertaa. Harmaa rinne juontaa juurensa laskettelurinteiden eri vaikeustasoja kuvastavista väreistä.  After skille annettiin oma väri: lonkeron harmaa. 

“Tänä vuonna halusimme toteuttaa saman teeman ympärille jotain, mitä ei peruta. Viime vuodelle oli myös kaikenlaisia suunnitelmia, mutta ne korona vie mukanaan”, kertoo Brand Manager Ella Lindberg Hartwallilta.

Laajasti tavoittava IS.fi oli täydellinen alusta keikkastriimille

Kun after skitä ei tällä hetkellä pääse viettämään, tuli idea virtuaalisesta after ski -tapahtumasta. Teflon Brothers oli selkeä valinta konsertin esiintyjäksi. Yhtyeen keikka striimattiin IS.fi:n, Originalin Youtube-kanavan ja Original oman alustan kautta.

“Original Long Drink on niin tunnettu brändi Suomessa, että sen tietävät kaikki ja melkein kaikilla suomalaisilla on siihen jonkinlainen suhde. Päätimme, että olisi kiva saada mukaan näyttämään keikkaa jokin kanava, joka tavoittaisi ison joukon suomalaisia. IS.fi oli siihen ihan täydellinen vaihtoehto.”

Hartwall halusi piristää after ski -tapahtumalla ihmisten koronan kurittamaa kevättä.

“Kun emme voi kutsua ihmisiä juhlimaan kanssamme, tarjosimme virtuaalitapahtuman, johon voi osallistua kotisohvalta. Meillä on ollut aiemmin hauskoja ja aktivoivia tapahtumia, joista Vuoden harmain päivä on suurin, joten ihmiset odottavat meiltä uusia jännittäviä avauksia.”

Tapahtuman markkinointi aloitettiin viikkoa ennen h-hetkeä natiiviartikkelilla IS.fi:ssä,  jossa Teflon Brothers kertoi omia kokemuksiaan keikkaelämästä ja after skin vietosta. 

Teflon  Brothersin Harmaa rinne -striimikeikka välitettiin eri alustoilla ja verkkosivulla (IS.fi, Originalin Youtube-kanava ja Originalin oma alusta). IS-yhteistyö oli yksi osa laajempaa kampanjakokonaisuutta.

Keikalle haluttiin mukaan erityisesti lonkerolle potentiaalinen nuorempi porukka.

Keikan lisäksi tapahtumassa julkistettiin Original Long Drink -tuoteperheen uusin jäsen, Zero Label, eli alkoholiton lonkero.

Tavoitteena saada Harmaa rinne yhdistymään vahvasti Hartwallin Original Long Drink -tuoteperheeseen sekä tarjota kuluttajille elämyksiä brändin parissa.

Artikkeliin ohjattiin vahvasti paraatibannerilla sekä IS.fi:n kiinteällä digikokosivulla tapahtumapäivänä. Monikanavainen mainosmuoto näkyi kaikissa päätelaitteissa IS:n etusivuilla ja artikkelien keskellä. Keikan striimi oli upotettuna ISTV:n kautta natiiviartikkeliin.

Case Hartwall kollaasi

Natiiviartikkeli rakensi hyvän pohjan tapahtumalle

Artikkeli keräsi yhteensä lähes 50 000 sivunäyttöä ja lähes 40 000 kävijää. Lukuajat olivat todella pitkät, eli artikkelin parissa on viihdytty hyvin. IS.fi:n natiivin vertailulukuihin nähden artikkeli keräsi lähes tuplasti paremmat luvut.

Tapahtumapäivänä keikkaa seurasi kaikista kanavista yhteensä 53 000 selainta ja noin 150 000 henkilöä.

“Natiiviartikkeli rakensi hyvän pohjan tapahtumalle. Artikkelihan näkyi jo päiviä ennen tapahtumaa IS.fi:ssä.”

Sanoman kanssa oli helppo tehdä yhteistyötä ja lopputulos oli meidän näköinen. Olen siihen erittäin tyytyväinen.

Ella Lindberg
Brand Manager, Long Drinks
Hartwall

Kiinnostuitko? 

Lue lisää uutismediasta

Tutustu natiivimainontaan

Sinua voisi kiinnostaa myös

    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland