Datalla rikastettu TV-mainonta

TV on tunnemedia, mutta datan avulla tavoitat yhä tarkemmat kiinnostukseen perustuvat kohdeyleisöt.

Televisio on tunnemedia. Sen voima mainosvälineenä perustuu tarinankerrontaan ja isoon tavoittavuuteen. Televisio on mitattava. Mainostaja saa sovitun määrän kontakteja haluamistaan demografisista kohderyhmistä.

Nyt ymmärrys television katsojista kasvaa entisestään. Datalla rikastettu televisiomainonta tuo täysin uusia mahdollisuuksia mainonnan kohdentamiseen kiinnostusalueiden mukaan. Tämä tarkoittaa käytännössä, että nykyisten demografiakohderyhmien rinnalle tulee yhdeksän uutta kiinnostuksen perustuvaa kohderyhmää.

Tiedämme, mistä ohjelmasisällöistä löytyvät ruoanlaittoa harrastavat tai vaikkapa sisustuksesta ja remontoinnista kiinnostuneet - voit kohdentaa viestisi juuri oikealle kohdeyleisöille. Data ja tunne – televisiossa yhdistyy nyt molemmat.

Ota yhteyttä myyntiimme ja selvitä miten datalla rikastettu kohdentaminen tehostaisi sinun kampanjointiasi. 

Ota yhteyttä >>

 

Datalla rikastettu tv-mainonta

Porukkaa ostosuppiloon

 

 

Mitä on datalla rikastettu tv-mainonta

 

 

Uudet kohderyhmät

Mainostajille on tarjolla yhdeksän uutta katsojien kiinnostukseen perustuvaa kohderyhmää.

Kauneudenhoito ja ulkonäkö

Kauneudenhoito ja ulkonäkö

Ruoanlaitto harrastuksena

Ruoanlaitto harrastuksena

Kotimaan matkailu

Kotimaan matkailu

Asuminen, sisustus ja remontointi

Asuminen, sisustus ja remontointi

Autoilu ja moottoripyöräily

Autoilu ja moottoripyöräily

Koiran omistajat

Koiran omistajat

Muoti ja pukeutuminen

Muoti ja pukeutuminen

Rahapelit ja vedonlyönti

Rahapelit ja vedonlyönti

Kissan omistajat

Kissan omistajat

Miten hyödynnät datalla rikastettua televisiomainontaa markkinoinnissasi?

 

1.    Kohdenna viestisi myös kiinnostusalueen kautta. Kiinnostukseen perustuvat kohderyhmät ovat kooltaan myös tarpeeksi laajoja tavoittamaan isoja massoja.

 

2.    Voit muotoilla viestiäsi entistä terävämmäksi ja luovemmaksi kiinnostusalueen kautta, kun tiedät tavoittavasi juuri oikeanlaisen yleisön.

 

3.    Katkomainonnan lisäksi datalla rikastettuja kohderyhmiä voi käyttää myös luovissa ratkaisuissa kuten ohjelmien kanssa tehdyissä sisältöyhteistöissä.

Datalla rikastettu televisiomainonta pähkinänkuoressa:

Kiinnostukseen, ostoaikeisiin tai motiiveihin perustuvia kohderyhmiä televisiossa. Kohderyhmät mahdollistuvat yhdistämällä katseludataan ulkopuolisia datalähteitä. Tällä hetkellä Sanoman televisiokanavilla voit tavoittaa katsojia myös heidän kiinnostuksiin perustuen.

Lue mitä maailmalla puhutaan datalla rikastetusta televisiomainonnasta Shortlist-blogista >>

Sanoma tarjoaa datalla rikastettua TV-mainontaa ensimmäisten joukossa Euroopassa >>

 

"Otetaan esimerkkinä vakuutusalan toimija, jolla on tarpeita vaikka eläin- tai liikennevakuutuksen kommunikointiin. Aikaisemmin hänellä on ollut mahdollisuus kohdentaa iän ja sukupuolen mukaan. Nyt hän voi valita kohderyhmäkseen vaikka koiranomistajat tai moottoriajoneuvoista kiinnostuneet. Uskomme että mainonta puree paremmin”.

Karri Ahonen, Myyntijohtaja, Sanoma Media Finland