Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Sanoma tarjoaa datalla rikastettua TV-mainontaa ensimmäisten joukossa Euroopassa – uusia kiinnostavia kohderyhmiä mainostajalle 

Sanoma lanseerasi markkinoinnin päättäjille järjestämässään Get tomorrow -tapahtumassa 12. lokakuuta datalla rikastetun TV-mainonnan. Perinteisen ikä- ja sukupuolikohdennuksen lisäksi mainostajalle on tarjolla yhdeksän uutta katsojien kiinnostukseen perustuvaa kohderyhmää.
12.10.2017
Jaa:FacebookXLinkedin

Sanoma Media Finland tarjoaa mainostajille ensimmäisenä Suomessa ja ensimmäisten joukossa koko Euroopassa datalla rikastettua TV-mainontaa, joka mahdollistaa mainonnan kohdentamisen katsojille heidän kiinnostuksensa perusteella.

”Televisio on vahva tunnemedia, jonka avulla tavoitetaan isoja massoja nopeasti. Jatkossa tarjoamme mainostajalle tarpeiden mukaan houkuttelevat kohdeyleisöt heidän kiinnostusalueensa huomioiden. Mainostajalle tämä merkitsee vaikuttavuuden kasvua”, sanoo myyntijohtaja Karri Ahonen.

Datalla rikastettu mainonta tarjoaa uusia mahdollisuuksia televisiomainonnalle. Kun kohdeyleisöstä on parempi ymmärrys, voidaan tietoa hyödyntää jo esimerkiksi mainoksen luovassa suunnittelussa. Mainostaja voi hyödyntää uusia kiinnostuksen kohderyhmiä spottimainonnan lisäksi myös luovissa ratkaisuissa.

”Otetaan esimerkkinä autotoimialan asiakkaat, jotka ovat perinteisesti kohdentaneet iän ja sukupuolen mukaan vanhemmalle mieskohderyhmälle. Nyt heillä on valittavanaan kohderyhmä, jotka ovat itse ilmaisseet kiinnostuksensa autoiluun. Uskomme että mainonta puree paremmin”, toteaa Ahonen.

Mainostajille on tarjolla yhdeksän uutta katsojien kiinnostukseen perustuvaa kohderyhmää: esimerkiksi kauneudenhoito ja ulkonäkö, ruoanlaitto harrastuksena, asuminen, sisustus ja remontointi, autoilu ja moottoripyöräily sekä muoti ja pukeutuminen. Kohderyhmille voi kohdentaa mainontaa Nelonen Median TV-kanavilla Nelonen, Liv, Jim ja Hero.

”Ymmärrys TV-katsojasta nousee datan avulla uudelle tasolle. Kampanjan vaikuttavuus paranee, kun päästään puhuttelemaan tarkemmin rajattua yleisöä heidän kiinnostusalueensa mukaan. Nyt lanseerattavat kohderyhmät ovat vain alkusoittoa datalla rikastetussa TV-mainonnassa. Tulemme esittelemään lisää dataan pohjautuvia ratkaisuja, joilla mainostaja saa TV-kampanjoista enemmän irti”, Ahonen sanoo.

Data & tunne >

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland