Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Katsojat viihtyivät erinomaisesti kaupallisen television ääressä – katseluminuutit kasvoivat edellisvuodesta

Finnpanelin TV-mittaritutkimuksen mukaan suomalaiset katsoivat kaupallisia televisiokanavia vuonna 2017 edellisvuotta enemmän. Katseluminuutit kasvoivat useassa kohderyhmässä. Viikoittain kaupalliset televisiosisällöt tavoittavat 86 prosenttia suomalaisista. Nelonen Median kanaville vuosi 2017 oli menestys.
TV katselu
31.1.2018
Jaa:FacebookXLinkedin

Nelonen, Hero ja Liv pärjäsivät erinomaisesti vuoden 2017 katsojakilvassa. Kanavat kasvattivat kaupallista katseluosuutta erityisesti kohderyhmässä 25–44-vuotiaat. Nykyisin harva kanava pystyy kasvattamaan viikkotavoittavuuttaan, mutta Hero teki poikkeuksen ja nosti tavoittavuuden lisäksi myös katseluosuuttaan. Nelonen Median monipuolinen kanavaportfolio tavoittaa viikossa 3,7 miljoonaa suomalaista.

Katselumenestyksen takana on laadukas ja monipuolinen ohjelmisto. Syksyn suosituimmat viihdeohjelmat löytyivät Neloselta. Vain elämää, Haluatko miljonääriksi? ja Napakymppi olivat syys–marraskuun aikana kaikkien kaupallisten kanavien katsotuimmat viihdeohjelmat. Alkanut kevät-kauden ohjelmisto näyttää käynnistyneen lupaavasti.

Suorien TV-lähetysten katselu yhdessä perheen ja ystävien kanssa on kasvanut. Tällöin televisiota kokoonnutaan katselemaan ison TV-ruudun kautta. Myös netti-TV-katselu yleistyi vauhdilla vuoden aikana. Kotimaisten netti-TV-palveluiden käynnistykset kasvoivat peräti 19 prosenttia vuoteen 2016 verrattuna. Ruutu-palvelun katsotuin ohjelma oli Vain elämää, jonka paras esityskerta keräsi 167 000 katsojaa (546 000 käynnistystä).

Uusia kohderyhmiä TV- mainostajalle

Sanoma lanseerasi viime syksynä yhdeksän uutta katsojien kiinnostukseen perustuvaa kohderyhmää. Uudet TV-mainonnan kohdentamisen mahdollisuudet on herättänyt vahvaa kiinnostusta mainostajien keskuudessa, sillä uusien kohderyhmien hyödyntäminen tuo lisää tehokkuutta kampanjaan. Esimerkiksi autotoimialan mainostajat, jotka ovat perinteisesti kohdentaneet iän ja sukupuolen mukaan vanhemmalle mieskohderyhmälle. Nyt heillä on valittavanaan kohderyhmä, jotka ovat itse ilmaisseet kiinnostuksensa autoiluun. Näin mainonnan vaikuttavuus kasvaa. Uusia kiinnostuksen kohderyhmiä voi hyödyntää spottimainonnan lisäksi myös luovissa ratkaisuissa.


Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, 2017

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland