TV kiinnostaa − katsojat viihtyivät tv-ohjelmien parissa päivittäin 2 tuntia 45 minuuttia
Vuonna 2018 TV-ruudun ääressä vietettiin 3 tuntia 20 minuuttia vuorokaudessa, kun mukaan lasketaan striimauspalveluiden ja tallenteiden katsominen sekä pelaaminen.
Televisiosisältöjen katselu tv-yhtiöiden netti-tv-palveluista on suosittua erityisesti nuorten parissa. Online-katselu lisää yli neljänneksen (27 %) 15–24-vuotiaiden katseluaikaan. Ruudun katselusta 42 % tulee kaupallisesti kiinnostavasta 25−44-vuotiaiden kohderyhmästä.
Viime vuoden aikana Nelonen Media synnytti monia suuria kotimaisia ohjelmailmiöitä, joissa esiintyivät Suomen kirkkaimmat tähdet.
”Kevään suurin ilmiö oli Venlalla palkittu Selviytyjät Suomi, ja syksyllä kanavillemme rantautuivat suuren suosion keränneet The Wall Suomi ja kansan rakastama Syke”, kertoo Nelonen Median televisiojohtaja Ville Toivonen.
”Vuosi 2019 on täynnä isoja viihdeohjelmia. Uskomme, että muun muassa Selviytyjät Suomen toinen kausi ja syksyllä käynnistyvä Big Brother nousevat isoiksi ilmiöiksi. The Voice of Finland jatkaa myös menestyksekkäästi koko kansan suosikkiohjelmana.”
Suurin osa tv-sisällöistä katsotaan yhä ison ruudun kautta, mikä tukee mainonnan vaikuttavuutta.
Sanoma on hoitanut vuoden alkaen myös Fox Networks Groupin kanavien mediamyyntiä. Nelonen Median ja Fox Networks Groupin kanavien katseluosuus kaupallisista kanavista oli 25–54-vuotiaiden parissa yhteensä 42,9 prosenttia vuonna 2018. Mediamyyntikumppanuus tarjoaa mainostajille entistä laajemmat kohderyhmät ja tavoittavuudet ostettavaksi tehokkaasti osana Nelonen Median kanavavalikoimaa.