Tankkaustarinat − maailman onnellisimman maan ihmisiä ABC:lla

Tankkaustarinat ajankohtaista
Tankkaustarinat oli erityisen onnistunut siksi, että kyseessä ei ollut vain TV-ohjelma, vaan ohjelman ympärille rakennettiin asiakkaan tavoitteiden mukaisesti monimediallinen kampanjakokonaisuus.

Suomessa on paljon hienoja paikkoja ja ihmisiä, joiden tarinat halutaan kuuluviin. Tämän ajatuksen pohjalta ABC:n ja Aitomedia-tuotantoyhtiön kanssa tuotettiin Nelosella ja Jimillä nähty Tankkaustarinat-sarja.

Ennen ohjelman alkua ilmiötä rakennettiin natiivin ja printin voimalla Ilta-Sanomissa. Suomipopilla tarinaa jatkettiin radiopromootiolla.

ABC-liikennemyymälöiden asiakkaista ja arjesta kertovan sarjan ensiesitykset keräsivät yhteensä 654 000 katsojaa Nelosella. (Lähde: Finnpanel / 10+) Ruudussa Tankkaustarinoiden jaksoilla on 219 000 käynnistystä. Sarjan uusinnat nähtiin syyskuussa Jimillä.

Tankkaustarinat oli erityisen onnistunut siksi, että kyseessä ei ollut vain TV-ohjelma, vaan ohjelman ympärille rakennettiin asiakkaan tavoitteiden mukaisesti monimediallinen kampanjakokonaisuus”, ABC:n asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Ville Rantanen toteaa.  

Branded content -ohjelmasisällöt hoidetaan Nelonen Medialla ihan samanlaisen prosessin läpi kuin mikä tahansa muu ohjelmahankinta.

”Ohjelmalinjamme vastaava tuottaja ja tuotantoyhtiö vastaavat kanavan profiilin sopivasta ja mielenkiintoisen sisällön kehittämisestä. Nelonen tarjosi prime time -kanavapaikan hyvälle sisällölle ja Nelosen ohjelmamarkkinointi vastasi ohjelman lanseerauksesta”, Sanoman luova strategi Mia Kantakoski kertoo.  

Tankkaustarinoille saatiin ohjelmamarkkinoinnin ja monikanavaisen kampanjakokonaisuuden avulla iso yleisö.

”Tunnemme yleisömme, tiedämme mikä heihin vetoaa ja miten heitä kannattaa puhutella”, Mia Kantakoski toteaa.

Monikanavainen kampanjakokonaisuus toteutettiin todella tiukalla aikataululla kesäkuun aikana.

”Projekti oli erittäin monitahoinen. Yhteistyön elementit ja velvoitteet muun muassa ohjelman tuotantoon, ohjelmayhteistyöhön, tuotenäkyvyyteen sekä Tankkaustarinoiden ilmiöittämiseen ja mainontaan tuli synkronoida sopimusteknisellä tasolla Nelosen, tuotantoyhtiön ja ABC:n välillä. Sitten kun sävelet saatiin selviksi, olimme erittäin tyytyväisiä Sanoman tiimin toteutuksiin niin laadun kuin tehokkaan ja ripeän toteutusprosessinkin osalta”, ABC:n Head of Marketing Operations Timo Jalo kertoo.

"ABC toimii Tankkaustarinoissa luontevana kohtaamispaikkana ja alustana ihmisten tarinoille sekä asiakkaiden että oman henkilökunnan näkökulmasta. Haluamme omalta osaltamme vahvistaa ABC-brändiä lämminhenkisenä ja meille kaikille suomalaisille tärkeänä palveluinfrana."

Kuva: Olga Kulmala poikineen vieraili ABC:llä Tankkaustarinoiden 3. jaksossa. 

Tutustu case Tankkaustarinoihin tarkemmin täällä