Atria kohtasi kuluttajat kesän tapahtumissa nuotiopiirin äärellä

Atrian Grillaamo
Atrian kesän kampanja oli monikanavainen kokonaisuus, jossa merkittävänä osana oli tapahtumayhteistyö. Atrian Grillaamo vieraili Radio Suomipopin Helsinki-päivän konsertissa ja Tikkurila-festivaaleilla.

Kampanjan keskiössä oli tuli. Atrian nuotiopiiri kutsui luokseen kokoontumaan ja pysähtymään sekä nauttimaan Atrian tuotteiden herkullisuudesta. 

Radio, digi ja some linkittyivät kampanjaan vahvasti. Radio Suomipopin ja Radio Rockin promootiossa kuulijoilla oli mahdollisuus voittaa grillauskokemus festivaalien backstagelle. Atrian kokkien lisäksi grillaajille pitivät seuraa Helsinki-päivän konsertissa Radio Suomipopin Tinni Wikstöm ja Hovimusiikko Ilkka. Tikkurila-festivaaleilla olivat mukana Radio Aallon Kimmo Vehviläinen ja Radio Rockin Paula Rinta-Kanto. Grillauskokemus jaettiin laajemmalle yleisölle Sanoman ja Atrian kanavissa. 

”Halusimme olla Grillaamo-tuotteilla entistä vahvemmin läsnä ja kohdata kuluttajia tapahtumissa. Festivaalien lisäksi Atrian Grillaamo kiersi ympäri kesäistä Suomea”, Atrian markkinointipäällikkö Elina Vuolle kertoo. 

”Heitimme Sanomalle haasteen siitä, miten tapahtumia voi hyödyntää ja saada niiden kautta näkyvyyttä. Olimme tyytyväisiä lopputulokseen. Tavoitimme oikeata kohderyhmää, aktiivigrillaajia, ja kampanjan toteutus saatiin Sanoman kanssa helposti maaliin. Kokonaisuus toimi erittäin hyvin”, Vuolle sanoo.   

Grillaamisesta kiinnostuneiden tavoittamiseksi kampanjassa hyödynnettiin datakohdennusta. Alueellinen painostus oli pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella.

Atria oli mukana kumppanina myös Radio Rockilla Jone ja kesäpojat -ohjelmassa, joka tarjosi pitkäkestoista kuuluvuutta läpi kesän.  

”Intohimo grillaamiseen tulee ohjelmassa esiin luontevassa yhteydessä. Grillaus kuuluu olennaisena osana kesään ja linkittyy hyvin myös ohjelman ideaan”, Vuolle toteaa.  

Yhteistyö osoitti, että radio, kiinnostavat persoonat sekä tapahtumat kulkevat hyvin käsi kädessä.

”Ne toimivat lähellä kuluttajaa ja tuovat asiakkaan brändin luontevasti osaksi kuuntelukokemusta radiossa sekä kohtaamisissa kesän parhaissa tapahtumissa”, toteaa Senior Concept Designer Antti Pehkonen Sanomalta.

Lue lisää Sanoman tapahtumista: 

Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät