Radioyhteistyöllä tuloksiin

Viaplay Tuke ja Marce.png
Nordic Entertainment Group Finlandin kampanjan tavoitteena oli aktivoida kuuntelijoita tilaamaan Viaplayn urheilupaketti NHL-kauden alun kynnyksellä. Radiopersoonia hyödynnettiin kampanjassa onnistuneesti, ja NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin.

”Olimme erittäin tyytyväisiä kampanjaan. Teemme mielellämme radioyhteistyötä, sillä monikanavaisuus ja vaikuttajien läsnäolo toimivat hyvin aktivoivina elementteinä”, Nordic Entertainment Group Finlandin Head of Marketing & Communication Erika Miramo toteaa.

Kampanjaan kuuluneessa arvonnassa oli mahdollisuus voittaa itselle ja kaverille reissu New Yorkiin NHL-kauden avausmatsiin.

”Monille osallistujille matka NHL-matsiin oli elämänpituinen haave, joten arvonta toimi todella hyvin.  Saimme toivomamme tulokset: NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin ja kiinnostus NHL:ää kohtaan on ollut suurempaa kuin koskaan. Kampanjasuunnitteluun päästiin Sanoman kanssa heti tehokkaasti kiinni, ja saimme kanavalta apuja muun muassa somevideoiden ideoitiin”, Erika Miramo kertoo. 

Promootiospoteissa oli äänessä Viaplayn oma selostaja Antti Mäkinen. Radio Suomipopin Tuke ja Radio Rockin Marce olivat mukana starttaamassa kautta. Kuluttajat saivat äänestää kampanjasivulla kumman joukossa seisovat ja osallistua samalla New Yorkin matkan arvontaan.

Tuke ja Marce olivat myös mukana voittajien kanssa New Yorkiin matkalla.

”Tuken ja Marcen etukäteishehkutus reissusta kanavilla sekä paikan päältä tarjotut fiilikset toimivat erittäin hyvin ja herättivät kiinnostusta alkavaan NHL-kauteen”, Miramo summaa.  

Yhteistyö oli toimivaa myös Sanoman näkökulmasta.

”Tuotantoprosessi sujui mutkattomasti, ja tekijät olivat heti yhteistyössä sydämellä mukana. Melko tiukasta tuotantoaikataulusta huolimatta saimme tuotettua loistavan kampanjan”, Client Manager Elisa Sihvola Sanomalta kertoo.  

Erika Miramo

Erika Miramo

Tutustu caseen tarkemmin täällä