Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Kolme keinoa ohjelmayhteistyöhön – valjasta tv-viihteen vetovoima käyttöösi

Ohjelmayhteistyö tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia tunnistenäkyvyydestä omaan ohjelmaan.
14.4.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Televisio on vaikuttava media mainostajalle. Se sopii monenlaisiin tavoitteisiin ja auttaa tavoittamaan kohderyhmän tehokkaasti. Tunteisiin vetoavalla tv-mainonnalla on vahva muistijälki, jonka kautta brändisi saa nopeasti tunnettuutta. Ohjelmayhteistyö on tehokas ja avaimet käteen -tyyppinen, helppo ratkaisu hypätä tv-mainonnan maailmaan. Tv:n lisäksi kampanjaan kannattaa sisällyttää suoratoistopalvelu Ruutu, jonka avulla kasvatat kampanjasi tavoittavuutta. 

Tutustu kolmeen ohjelmayhteistyön keinoon ja esimerkkeihin toteutuksista.

Keino 1: Kustannustehokas kelluva ohjelmayhteistyö

Kelluva ohjelmayhteistyö tarjoaa brändille helppoa ja kustannustehokasta näkyvyyttä. Tässä mainonnan muodossa saat näkyvyyttä useampien ohjelmien yhteydessä. Tavoitat haluamasi kohderyhmän heille mieluisten ohjelmien parista määrittelemälläsi mainosbudjetilla. Mainostunnisteet kelluvat eri tv-ohjelmien mainoskatkojen alussa ja lopussa koko kampanjasi ajan.

Tuotamme laadukkaat ohjelmayhteistyötunnisteet, jotka ovat käytettävissä maksuttomasti vuoden ajan julkaisupäivästä eteenpäin. Myös valmiita tunnisteita voi muokata ja hyödyntää seuraavassa kampanjassa. 

Katso esimerkki:

Kelluva ohjelmayhteistyö kustannustehokasta ja helppoa ostaa

Keino 2: Ilmiöohjelmaan kiinnittyminen

Kiinnittyminen viihteellisiin ilmiöohjelmiin takaa erottuvan ja tehokkaan näkyvyyden yhdessä ohjelmassa koko esityskauden ajan. 

Brändisi ohjelmayhteistyö huomataan varmasti, sillä tunnisteita esitetään ohjelman alussa, lopussa ja katkoilla. Kiinnittymällä ohjelmaan herätät huomiota, vaikutat mielikuviin ja hyödynnät ohjelmasta kuluttajalle syntyvää vahvaa tunnesidettä. Osassa ohjelmista mahdollista viedä brändisi osaksi ohjelmasisältöä vaikkapa vain yhteen jaksoon. Tunnisteiden lisäksi voit hyödyntää aktivoivia elementtejä eri medioissa tai tehdä syventävää, monikanavaista sisältöyhteistyötä.

Katso esimerkkejä: 

Diili-ohjelmayhteistyö paisutti Putaan Pullan valtakunnallista tunnettuutta

Ohjelmayhteistyö toi Moi Mobiilille erinomaisia myynnillisiä tuloksia

 Pitkäjänteinen ohjelmayhteistyö tuo tulosta

Keino 3: Osaksi ohjelmasisältöä 

Vie brändisi osaksi ohjelmaa ja kuluttajien sydämiin. Yrityksellesi ja juuri sinun brändillesi tuotettu ohjelmasisältö eli brändiviihde tarjoaa monipuolisen tavan kertoa brändistäsi laaja-alaisesti ja aidosti. Kyseessä voi olla kokonaan brändillesi räätälöity oma ohjelma tai sisältökumppanuus. Brändisi ominaisuudet ja ainutlaatuisuus nousevat viihteen kautta esiin luonnollisella ja kiinnostavalla tavalla.

Katso esimerkkejä:

Koti koiralle -ohjelmayhteistyö on Hau-Hau Championille keskeinen menestystekijä

K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen

Katso miltä mainosratkaisut näyttävät ja tutustu kaikkiin tv:n ja videon erikoisratkaisuihin täällä.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja kysy lisää! 

Tagit

TV & video
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland