Kolme keinoa ohjelmayhteistyöhön – valjasta tv-viihteen vetovoima käyttöösi
Televisio on vaikuttava media mainostajalle. Se sopii monenlaisiin tavoitteisiin ja auttaa tavoittamaan kohderyhmän tehokkaasti. Tunteisiin vetoavalla tv-mainonnalla on vahva muistijälki, jonka kautta brändisi saa nopeasti tunnettuutta. Ohjelmayhteistyö on tehokas ja avaimet käteen -tyyppinen, helppo ratkaisu hypätä tv-mainonnan maailmaan. Tv:n lisäksi kampanjaan kannattaa sisällyttää suoratoistopalvelu Ruutu, jonka avulla kasvatat kampanjasi tavoittavuutta.
Tutustu kolmeen ohjelmayhteistyön keinoon ja esimerkkeihin toteutuksista.
Keino 1: Kustannustehokas kelluva ohjelmayhteistyö
Kelluva ohjelmayhteistyö tarjoaa brändille helppoa ja kustannustehokasta näkyvyyttä. Tässä mainonnan muodossa saat näkyvyyttä useampien ohjelmien yhteydessä. Tavoitat haluamasi kohderyhmän heille mieluisten ohjelmien parista määrittelemälläsi mainosbudjetilla. Mainostunnisteet kelluvat eri tv-ohjelmien mainoskatkojen alussa ja lopussa koko kampanjasi ajan.
Tuotamme laadukkaat ohjelmayhteistyötunnisteet, jotka ovat käytettävissä maksuttomasti vuoden ajan julkaisupäivästä eteenpäin. Myös valmiita tunnisteita voi muokata ja hyödyntää seuraavassa kampanjassa.
Katso esimerkki:
Kelluva ohjelmayhteistyö kustannustehokasta ja helppoa ostaa
Keino 2: Ilmiöohjelmaan kiinnittyminen
Kiinnittyminen viihteellisiin ilmiöohjelmiin takaa erottuvan ja tehokkaan näkyvyyden yhdessä ohjelmassa koko esityskauden ajan.
Brändisi ohjelmayhteistyö huomataan varmasti, sillä tunnisteita esitetään ohjelman alussa, lopussa ja katkoilla. Kiinnittymällä ohjelmaan herätät huomiota, vaikutat mielikuviin ja hyödynnät ohjelmasta kuluttajalle syntyvää vahvaa tunnesidettä. Osassa ohjelmista mahdollista viedä brändisi osaksi ohjelmasisältöä vaikkapa vain yhteen jaksoon. Tunnisteiden lisäksi voit hyödyntää aktivoivia elementtejä eri medioissa tai tehdä syventävää, monikanavaista sisältöyhteistyötä.
Katso esimerkkejä:
Diili-ohjelmayhteistyö paisutti Putaan Pullan valtakunnallista tunnettuutta
Ohjelmayhteistyö toi Moi Mobiilille erinomaisia myynnillisiä tuloksia
Pitkäjänteinen ohjelmayhteistyö tuo tulosta
Keino 3: Osaksi ohjelmasisältöä
Vie brändisi osaksi ohjelmaa ja kuluttajien sydämiin. Yrityksellesi ja juuri sinun brändillesi tuotettu ohjelmasisältö eli brändiviihde tarjoaa monipuolisen tavan kertoa brändistäsi laaja-alaisesti ja aidosti. Kyseessä voi olla kokonaan brändillesi räätälöity oma ohjelma tai sisältökumppanuus. Brändisi ominaisuudet ja ainutlaatuisuus nousevat viihteen kautta esiin luonnollisella ja kiinnostavalla tavalla.
Katso esimerkkejä:
Koti koiralle -ohjelmayhteistyö on Hau-Hau Championille keskeinen menestystekijä
K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen
Katso miltä mainosratkaisut näyttävät ja tutustu kaikkiin tv:n ja videon erikoisratkaisuihin täällä.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja kysy lisää!