Diili-ohjelmayhteistyö paisutti Putaan Pullan valtakunnallista tunnettuutta
Tavoitteena valtakunnallisen tunnettuuden kasvattaminen
Haukiputaalainen kolmannen polven perheyritys Putaan Pulla on laajentanut leipomotuotteidensa jakelua valtakunnalliseksi ja uudistanut brändinsä.
”Olemme valtaosalle eteläsuomalaisista täysin tuntemattomia. Nykypäivänä on vaikea erottua leipähyllystä ja päätyä kuluttajien ostoskoriin”, kuvaa Putaan pullan yrittäjä Helmi Tyykiluoto.
Putaan Pulla lähti tavoittelemaan valtakunnallisen tunnettuuden kasvattamista.
Ratkaisuna ohjelmayhteistyö Diilissä
”Sanoman yhteyshenkilömme Meriläisen Antti otti yhteyttä ja kertoi, että Diilissä voisi olla meille sopiva jakso. Aika pian tehtiin päätös, että lähdetään kokeilemaan mitä sillä saadaan aikaan”, kertoo markkinointipäällikkö Iita Tyykiluoto.
Putaan Pullan jakelu on laajantunut valtakunnalliseksi pari vuotta sitten, ja nyt oli aika saada hyvää valtakunnallista näkyvyyttä.
Diilin jaksotehtävässä oli tavoitteena myydä mahdollisimman paljon Putaan Pullan Kantti-rieskoja ja kehittää resepti, jossa rieska toimi pohjana. Putaan Pullan pääviestit ja tavoitteet tulivat jakson aikana hyvin esiin, ja brändi oli vahvasti ja luonnollisesti näkyvillä ja puheissa koko jakson ajan.
”Saimme myös tuotua esiin uutta kuosiamme, joka näkyy tuotteidemme pakkausten lisäksi kaikessa mainonnassa ja markkinoinnissa sekä Diili-kilpailijoiden huppareissa”, Helmi kertoo.
Esimerkkejä näkyvyydestä Diili-jaksossa
Tuloksena hurjasti huomiota ja yhteydenottoja kaikissa kanavissa
Huomiota tuli ihan eri tavalla kuin pelkällä tv-spotilla.
”Samalla rahalla emme olisi saaneet vastaavaa näkyvyyttä muussa mediassa. Saimme itse esittää toiveita siitä, minkälainen tehtävä olisi, ja käytännössä se meni juuri niin kuin toivoimme”, Helmi kertoo.
Diili-yhteistyö toi liikennettä somekanaviin ja nettisivuille sekä yhteydenottoja sähköpostitse ja puhelimitse.
”Meille tuli tänne leipomolle ihan hurjasti kyselyitä eri kanavista. Haluttiin tietää, mistä tuotteitamme saa, ja myös huppareille oli kova kysyntä. Vaikutus näkyi piristävästi rieskojen myynnissä”, Iita kertoo.
Diiliin saa tuotua kumppanuuden luontevasti mukaan. Putaan Pullan saama näkyvyys jaksossa on puheenaihe, jonka asiakkaat ottavat vieläkin usein esiin.
”Lähes kaikki asiakkaat myymälässä totesivat, että olipa teillä mahtavaa ilmaista näkyvyyttä Diilissä”, Iita nauraa. ”Vaikutti ihan siltä, että meiltä oli kysytty: saadaanko tehdä jakso teistä?”
Helmi ja Iita ovat tyytyväisiä Sanoman kanssa tehtyyn yhteistyöhön.
”Sanoman vahvuutena on joustavuus. Asiakasta kuunnellaan ja tarpeet huomioidaan, ja toteutus räätälöidään tarpeiden mukaisesti”, Iita sanoo.
Helmi nostaa esiin Sanoman kattavan verkoston, suositut ja luetut mediat sekä ohjelmien katsojamäärät.
”Jos johonkin asiaan ei saatu heti selvyyttä, Meriläisen Antti selvitti. Kaikki sujui hyvin ja jouhevasti”, Helmi toteaa.
”Olemme kaikki sitä mieltä, että Diili-yhteistyö oli investoinnin väärti. Aluksi tuntui, että kyse on isosta summasta. Maailmalla ei mene näinä aikoina hyvin, ja meilläkin on ollut monenlaisia haasteita. Onko järkevää tarttua tähän? Onneksi tartuimme.”
Ohjelmayhteistyötunnisteet olivat Sanoman tuottamia.
”Annoimme toiveen, että kuosi ja tuotteemme saavat siinä näkyä, ja ensimmäinen ehdotus meni heti nappiin”, Iita kiittää.
”Diili-yhteistyöllä oli mukava startata tämä vuosi ja lähteä liikkeelle uudella tohinalla. Myyjätkin innostuivat kovasti, kun lähettiin tekemään omaa kampanjaa kaupoille.”
Samalla rahalla emme olisi saaneet vastaavaa näkyvyyttä muussa mediassa.
348 000
Ohjelma on kerännyt keskimäärin 348 000 katsojaa (Lähde: TV-mittaritutkimus, Finnpanel, 10+)
192 000
Ohjelma on kerännyt Ruudussa keskimäärin 192 000 starttia.
Kampanjan elementit
- Erikoisjatkuu-spotit Diilin ensiesitysjaksossa 22.1. viidellä sisäkatkolla.
- Putaan Pullan jaksotehtävä ja tuotesijoittelu Diilin 22.1. esitetyssä jaksossa sekä uusinnoissa.
- 30 sekunnin Ruutu-spotti viikoilla 4–5
Erikoisjatkuu-tunnukset ja Ruutu-spotti
Kiinnostuitko?
Ilmiöohjelmayhteistyöllä erottaudut, herätät huomiota ja vaikutat mielikuviin
Tutustu ohjelmayhteistyöhön ja muihin liikkuvan kuvan erikoisratkaisuihin.