Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Diili-ohjelmayhteistyö paisutti Putaan Pullan valtakunnallista tunnettuutta

Yhteydenottoja tulvi kaikista kanavista, ja Kantti-rieskojen myynti sai uutta piristystä.
12.4.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoitteena valtakunnallisen tunnettuuden kasvattaminen

Haukiputaalainen kolmannen polven perheyritys Putaan Pulla on laajentanut leipomotuotteidensa jakelua valtakunnalliseksi ja uudistanut brändinsä.

”Olemme valtaosalle eteläsuomalaisista täysin tuntemattomia. Nykypäivänä on vaikea erottua leipähyllystä ja päätyä kuluttajien ostoskoriin”, kuvaa Putaan pullan yrittäjä Helmi Tyykiluoto. 

Putaan Pulla lähti tavoittelemaan valtakunnallisen tunnettuuden kasvattamista. 

Ratkaisuna ohjelmayhteistyö Diilissä 

”Sanoman yhteyshenkilömme Meriläisen Antti otti yhteyttä ja kertoi, että Diilissä voisi olla meille sopiva jakso. Aika pian tehtiin päätös, että lähdetään kokeilemaan mitä sillä saadaan aikaan”, kertoo markkinointipäällikkö Iita Tyykiluoto. 

Putaan Pullan jakelu on laajantunut valtakunnalliseksi pari vuotta sitten, ja nyt oli aika saada hyvää valtakunnallista näkyvyyttä. 

Diilin jaksotehtävässä oli tavoitteena myydä mahdollisimman paljon Putaan Pullan Kantti-rieskoja ja kehittää resepti, jossa rieska toimi pohjana. Putaan Pullan pääviestit ja tavoitteet tulivat jakson aikana hyvin esiin, ja brändi oli vahvasti ja luonnollisesti näkyvillä ja puheissa koko jakson ajan.

”Saimme myös tuotua esiin uutta kuosiamme, joka näkyy tuotteidemme pakkausten lisäksi kaikessa mainonnassa ja markkinoinnissa sekä Diili-kilpailijoiden huppareissa”, Helmi kertoo.  

Esimerkkejä näkyvyydestä Diili-jaksossa

Tuloksena hurjasti huomiota ja yhteydenottoja kaikissa kanavissa

Huomiota tuli ihan eri tavalla kuin pelkällä tv-spotilla. 

”Samalla rahalla emme olisi saaneet vastaavaa näkyvyyttä muussa mediassa. Saimme itse esittää toiveita siitä, minkälainen tehtävä olisi, ja käytännössä se meni juuri niin kuin toivoimme”, Helmi kertoo. 

Diili-yhteistyö toi liikennettä somekanaviin ja nettisivuille sekä yhteydenottoja sähköpostitse ja puhelimitse. 

”Meille tuli tänne leipomolle ihan hurjasti kyselyitä eri kanavista. Haluttiin tietää, mistä tuotteitamme saa, ja myös huppareille oli kova kysyntä. Vaikutus näkyi piristävästi rieskojen myynnissä”, Iita kertoo. 

Diiliin saa tuotua kumppanuuden luontevasti mukaan. Putaan Pullan saama näkyvyys jaksossa on puheenaihe, jonka asiakkaat ottavat vieläkin usein esiin. 

”Lähes kaikki asiakkaat myymälässä totesivat, että olipa teillä mahtavaa ilmaista näkyvyyttä Diilissä”, Iita nauraa. ”Vaikutti ihan siltä, että meiltä oli kysytty: saadaanko tehdä jakso teistä?”

Helmi ja Iita ovat tyytyväisiä Sanoman kanssa tehtyyn yhteistyöhön. 

”Sanoman vahvuutena on joustavuus. Asiakasta kuunnellaan ja tarpeet huomioidaan, ja toteutus räätälöidään tarpeiden mukaisesti”, Iita sanoo. 

Helmi nostaa esiin Sanoman kattavan verkoston, suositut ja luetut mediat sekä ohjelmien katsojamäärät.

”Jos johonkin asiaan ei saatu heti selvyyttä, Meriläisen Antti selvitti. Kaikki sujui hyvin ja jouhevasti”, Helmi toteaa. 

”Olemme kaikki sitä mieltä, että Diili-yhteistyö oli investoinnin väärti. Aluksi tuntui, että kyse on isosta summasta. Maailmalla ei mene näinä aikoina hyvin, ja meilläkin on ollut monenlaisia haasteita. Onko järkevää tarttua tähän? Onneksi tartuimme.” 

Ohjelmayhteistyötunnisteet olivat Sanoman tuottamia. 

”Annoimme toiveen, että kuosi ja tuotteemme saavat siinä näkyä, ja ensimmäinen ehdotus meni heti nappiin”, Iita kiittää. 

”Diili-yhteistyöllä oli mukava startata tämä vuosi ja lähteä liikkeelle uudella tohinalla. Myyjätkin innostuivat kovasti, kun lähettiin tekemään omaa kampanjaa kaupoille.”

Samalla rahalla emme olisi saaneet vastaavaa näkyvyyttä muussa mediassa.

Helmi Tyykiluoto
Yrittäjä
Putaan Pulla

348 000  

Ohjelma on kerännyt keskimäärin 348 000 katsojaa (Lähde: TV-mittaritutkimus, Finnpanel, 10+). 

192 000  

Ohjelma on kerännyt Ruudussa keskimäärin 192 000 starttia.

Kampanjan elementit

  • Erikoisjatkuu-spotit Diilin ensiesitysjaksossa 22.1. viidellä sisäkatkolla.
  • Putaan Pullan jaksotehtävä ja tuotesijoittelu Diilin 22.1. esitetyssä jaksossa sekä uusinnoissa.
  • 30 sekunnin Ruutu-spotti viikoilla 4–5

Erikoisjatkuu-tunnukset ja Ruutu-spotti

Kiinnostuitko?

Ilmiöohjelmayhteistyöllä erottaudut, herätät huomiota ja vaikutat mielikuviin

Tutustu ohjelmayhteistyöhön ja muihin liikkuvan kuvan erikoisratkaisuihin.

Lue lisää

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa

    Julkaistu
    21.5.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Black Horsen humoristinen Tankilla-spotti tarjoaa selkeän viestin ja samaistuttavuutta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland