Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Pitkäjänteinen ohjelmayhteistyö tuo tulosta

Rahalaitos kiinnittyy ohjelmailmiöihin oivaltavalla tavalla
Rahalaitos OHY artikkelikuva
31.1.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Rahalaitos on tehnyt pitkään hyvin taktista ja tuloshakuista markkinointia.

”TV on ollut meille alusta asti päämedia tavoittavuutensa ja vaikuttavuutensa vuoksi. Se on auttanut kasvattamaan tunnettuuttamme ja vaikuttanut positiivisesti liiketoimintamme kasvuun”, kertoo Rahalaitoksen toimitusjohtaja Jaakko Sipola.

”Tapamme tehdä markkinointia on jatkuvan näkyvyyden strategia. Aloimme miettiä, miten saisimme pitkäkestoista vaikutusta tiettyihin yleisöihin kustannustehokkaasti ja jollain uudella tavalla.”

Taktisella kulmalla hyviä tuloksia

Rahalaitos päätti kokeilla, miten ohjelmayhteistyö voisi tukea taktista mainontaa.

”Ohjelmayhteistyö ei ole lähtökohtaisesti niinkään taktisen mainonnan työkalu vaan enemmänkin brändin rakentamista, mutta halusimme tuoda siihen taktisemman kulman. Lähdimme kokeilemaan, ja olemme saaneet hyviä tuloksia.”

Ohjelmien valinnan perusteena Rahalaitoksella on tavoittavuus ja positiivinen ohjelmaympäristö. Valittuja ilmiöohjelmia ovat olleet esimerkiksi Vain elämää, Selviytyjät Suomi, Bond-leffat, The Voice of Finland ja Big Brother Suomi. 

”Haluamme yhdistää brändimme ohjelmaan, ja olemme kokeneet, että se onnistuu luontevimmin isojen viihde- ja realityohjelmien kanssa.”

Valinnan perusteita ovat myös riittävän pitkä ohjelmakausi ja nettiulottuvuus, jonka kautta kävijöitä voi ohjata Rahalaitoksen sivuille.

Brändi kiinnittyi ohjelman sisältöön

Vuoden 2019 Big Brotherissa käytettiin valuuttana Rahalaitoksen rahnaa. Big Brother -talon asukkaat ansaitsivat rahnaa Rahalaitoksen äänestyksistä, osallistumalla päivätehtäviin tai myymällä hyödykkeitä muille asukkaille. Näin brändi kiinnittyi hauskalla ja mielenpainuvalla tavalla ohjelman sisältöön.

”Pieni elementti toi positiivisen liittymän meidän ja Big Brotherin välille. Meillä oli silloin hyvä kasvuvaihe menossa, ja yhteistyö vahvisti hyvin kasvuamme.”

Tänä vuonna Rahalaitos on mukana Arman Pohjantähden alla -sarjassa ja Farmissa. Myös syksyyn on jo suunniteltu uusia yhteistyökuvioita.

”Nämä ohjelmat istuvat hyvin ajatuksiimme sopivasta ympäristöstä ja tyylistä.”

Rahalaitos tekee markkinoinnin suunnittelun ja siihen liittyvät mediapäätökset itse.

”Kun käytössämme ei ole ulkopuolista suunnitteluapua, meille on erityisen tärkeää suora yhteys median kanssa. Sillä on iso merkitys, että Sanoman yhteyshenkilö ymmärtää liiketoimintaamme ja tapaamme markkinoida. Saamme Sanomalta valmiiksi mietittyjä ja meille sopivia tarjouksia, jotka helpottavat päätöksen tekemistä. Lisäksi ohjelmayhteistyöratkaisut on paketoitu niin, että siihen kuuluu kaikki. Meidän kannaltamme on ollut helppoa, että olemme saaneet Sanomalta apua luovan ratkaisun miettimiseen ja toteutukseen.”

Myös Sanoma TV:n ohjelmien profiilit ja tavoittavuudet vastaavat Rahalaitoksen tarpeisiin. 

Tavoittelemme isoa kohderyhmää ja riittävää tavoittavuutta. Olemme kokeneet, että Sanoman kautta ne saamme.

Jaakko Sipola
Toimitusjohtaja
Rahalaitos

Rahalaitos on ottanut omissa tunnisteissaan ilmiöohjelmien sisällöstä ja aiheista varsin luovasti ja oivaltavasti kiinni. Näin on luotu vahvaa muistijälkeä ja kiinnitytty ohjelmien teemoihin ja arvoihin.  

Esimerkkejä Rahalaitoksen ohjelmayhteistyötunnisteista: 

Liitä brändisi tarina vuoden kiinnostavimpiin tv-ilmiöihin. Kysy lisää mahdollisuuksista Sanoman yhteyshenkilöltäsi 

Tutustu ohjelmayhteistyön vaihtoehtoihin:

Tv:n ja videon erikoisratkaisut

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Vain elämää ja Erikoisjoukot saavuttivat uusia katseluennätyksiä

    Sanoma TV:n syksy on käynnistynyt vauhdikkaasti. Koripallon EM-kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja Vain elämää ja Erikoisjoukot kiinnostavat erityisesti nuoria katsojia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    24.9.2025
    Lue lisää
  • Susijengin EM-ottelut naulitsevat katsojat ruutujen ääreen

    EM-turnaus on tavoittanut 2,3 miljoonaa katsojaa Nelosella.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    11.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma TV:n monipuolinen syksy käynnistyy

    Luvassa on kiinnostavia uutuuksia ja rakastettuja suosikkeja. Hyödyntämällä tv:n ja videon koko tarjoamaa varmistat laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • SkyShowtimelta uusi mainosrahoitteinen palvelu Ruutuun – lisää silmäpareja mainostajille

    SkyShowtime aloittaa Ruudussa uudella mainosrahoitteisella tuotteella, jonka mainosmyynnistä vastaa yksinoikeudella Sanoma. Yhteistyö tarjoaa mainostajille uuden, laadukkaan väylän tavoittaa yleisöjä huippusisältöjen äärellä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    12.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

    Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoma TV:n syksyn 2025 vahva ohjelmisto koostuu tutuista suosikeista ja kiinnostavista uutuuksista

    Ensi syksynä Ruutuun ja Neloselle rantautuu täysin uusi kansainvälinen hittiformaatti. Lisäksi paluun tekee liuta rakastettuja kestosuosikkeja.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    28.5.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland