Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä
TV-viihde on täydellinen vastavoima kaikelle meitä ympäröivälle hälylle. Sillä on tutkitusti positiivisia vaikutuksia. Se auttaa rentoutumaan ja lievittää stressiä, tarjoaa rentoutumishetken arjessa, saa paremmalle mielelle ja tuo elämään iloa.*
TV-viihteen äärellä olemme vastaanottavaisessa mielentilassa. TV-ruudulta katsottuna mainontaa muistetaan 60 % paremmin kuin älylaitteilta, ja yhdessä katsottua mainontaa muistetaan 23 % paremmin kuin yksin katsottua.**
Ohjelmayhteistyö liittää brändisi tarinaan
Oikeanlainen ohjelmaympäristö tehostaa mainonnan viestiä entisestään. Kun brändille tuotetaan ohjelmaan räätälöidyt elementit, mainonnan erottuminen muusta toimialan mainonnasta nousee 15 %. Kun ohjelmayhteistyössä on ohjelman ja brändin välillä luontainen linkki, mainonnasta pitäminen lisääntyy 25 %.***
Esimerkiksi Santa Maria Tex Mexin ja The Voice of Finlandin yhteistyö koettiin luontevaksi ja Santa Maria Tex Mexin brändimielikuva vahvistui. Pääviesti tacoperjantaista välittyi onnistuneesti The Voice of Finland -ohjelman perjantailähetyksissä.
Pienemmälläkin budjetilla on mahdollista tehdä tehokasta tv-mainontaa, esimerkiksi kelluva ohjelmayhteistyö on erittäin kustannustehokasta. Katso esimerkki, miten mainoksesi voi näkyä eri ohjelmien yhteydessä.
Isot viihdeilmiöt herättävät keskustelua muuallakin kuin tv:ssä – somessa, kahvipöydissä ja arjen kohtaamisissa. Kun kiinnityt tv-viihteen yhteyteen, nostat mainonnallasi massasta erottumisen todennäköisyyttä. Kun brändisi on osa rakastettua ohjelmaa, se ei vain näy − vaan myös tuntuu.
Kirjoittaja vastaa Sanomalla Business Manager, Total TV & Video -roolissa liikkuvan kuvan ratkaisujen kaupallisesta kehityksestä.
Mietitkö, miten ohjelmayhteistyö voisi toimia juuri sinun brändillesi?
Autamme ideoinnissa ja räätälöimme ratkaisut tavoitteidesi mukaan. Kysy lisää Sanoman yhteyshenkilöltäsi tai
*Lähde: Nelosen suuri viihdetutkimus, 2023
**Lähde: Thinkbox 2024 – Context effects
***Lähde: Sanoman ohjelmayhteistyö -tietopankki 2009–2025