Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Koti koiralle -ohjelmayhteistyö on Hau-Hau Championille keskeinen menestystekijä

”Kun brändin arvot kohtaavat ohjelman sisällön, voi syntyä jotain ilmiömäistä.”
23.1.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Koti koiralle -ohjelmasta on käynnistymässä kolmas kausi. Ohjelman kumppanina on ollut alusta asti Hau-Hau Champion, Suomen ostetuin koiranruokabrändi. 

Lämminhenkisessä sarjassa seurataan jännittäviä ensikohtaamisia, kun loppuelämän kotia vailla olevat koirat tapaavat mahdolliset uudet omistajansa ensimmäistä kertaa.

”Kun Sanomalta tarjottiin ohjelmayhteistyötä, koimme sen poikkeuksellisena ja erilaistavana mahdollisuutena. Hau-Haulle oli tärkeää, että ohjelmassa keskitytään koirien persooniin ja niiden yksilöllisiin tarpeisiin. Mukana on ollut eri rotuisia, eri-ikäisiä ja eri kokoisia koiria. Koirilla on omat tarpeensa, jotka asettavat vaatimuksia myös uusille omistajille", kertoo Hau-Hau Championin Brand Manager Tuuli Kaarela. 

”Uskomme Hau-Haulla, että jokakoiranoikeudet kuuluvat tasapuolisesti kaikille koirille. Näemme rakastavan kodin yhtenä keskeisenä, jokaiselle koiralle kuuluvana oikeutena. Olemme ohjelman kautta saaneet todistaa, että kun brändin arvot ja ohjelman sisältö kohtaavat, syntyy jotain ilmiömäistä.”

Tavoitteet

Uskottavuutta ja merkityksellisyyttä brändiviihteen keinoin 

”Ohjelmayhteistyö rakentaa Hau Hau -brändin mielikuvaa, tuo uskottavuutta ja merkityksellisyyttä ja luo tunnetta brändiin. Tämä kaikki vaikuttaa pitkällä aikavälillä positiivisesti myyntiin. Ohjelmayhteistyössä valttikorttina on ennen kaikkea se, että Hau-Hau sai mahdollisuuden tuoda koiratietoutta tähän ohjelmaan ja tätä kautta koko koirakansalle. Tämäntyyppistä tietoa on aika vaikea kertoa muun mainonnan kautta näin isolle massalle. Ohjelmayhteistyö tarjoaa siihen ihan erilaisen mahdollisuuden”, Tuuli Kaarela sanoo. 

Kumppanuus Koti koiralle -ohjelman kanssa on opettanut, että tietoa voi jakaa myös viihteen keinoin. 

”Koirien hyvinvointi on Hau-Haun toiminnan keskiössä. On hienoa, että ohjelmassa pystytään puhumaan myös vakavammista ja vastuullisuuteen liittyvistä aiheista, esimerkiksi lyhytkuonoisten koirarotujen terveystilanteesta tai pentutehtailun ongelmista. Ohjelma tarjoaa arvokasta tietoa myös haastavista aiheista. Juontaja ja itsekin koiraihminen Janni Hussi on erinomainen valinta ohjelman juontajaksi, ja koira-asiantuntija Tommy Wirén tuo esiin koiratiedon välttäen samalla tuomitsemista."

Sanoman vahvuuksina ovat brändimarkkinoinnin ymmärrys, laaja tavoittavuus ja oikein kohdennetut kokonaisvaltaiset ratkaisut. Yhteistyö kehittyy vuosi vuodelta.

Tuuli Kaarela
Brand Manager
Hau-Hau Champion

Tulokset

Mainonta on vaikuttanut positiivisesti brändimielikuvaan ja ostokiinnostukseen

Koti koiralle -ohjelman katsojaluvut ovat olleet hyvät, ja ohjelmayhteistyö on olennainen palanen Hau-Haun vuosittaisista markkinointikeinoista.

”Olemme olleet todella tyytyväisiä. Hau-Hau on Suomen tunnetuin ja ostetuin koiranruokamerkki, ja brändimittareissa on positiivista kehitystä. Tämä on totta kai monen tekijän summa. Ohjelmayhteistyö on siinä yksi, tärkeä keino." 

Ensimmäisen kauden jälkeen tehdyssä tutkimuksessa 80 prosenttia kaikista vastaajista muisti nähneensä Hau-Haun mainontaa ohjelman yhteydessä ja yli 90 prosentin mielestä Hau-Hau sopii ohjelman yhteistyökumppaniksi melko hyvin tai erittäin hyvin. Mainonta vaikutti positiivisesti sitä nähneisiin, koettuun brändimielikuvaan ja ostokiinnostukseen. 

”Hyvät tulokset siivittivät meitä osallistumaan hyvillä mielin kakkoskaudelle ja nyt jo kolmannelle. Uusi kausi on vielä aiempia parempi. Uskon, että monivuotinen yhteistyö on molempien etu. Ohjelma kehittyy koko ajan”, Kaarela kiittää. 

”Yhteistyö Sanoman asiantuntijoiden kanssa on sujunut todella hyvin ja vaivattomasti. On tunne, että olemme samalla puolen pöytää. Ohjelmayhteistyön lisäksi ohjelman ympärille on rakennettu monimediakampanja, joka ohjaa sekä ohjelman että brändin tuotteiden pariin.”

Kaarela pitää ohjelmayhteistyötä erinomaisena mainonnan keinona, joka toimii myös kaupallisesti. 

”Se lisää myös uskottavuutta asiakkaiden keskuudessa ja kampanjoiden sisäänmyynti jälleenmyyjille helpottuu.” 

Hau-Hau Champion on saanut Koti koiralle -ohjelmasta erinomaista palautetta. 

”Tämä on hyvän mielen ohjelma, juuri sellainen, jota tässä ajassa tarvitaan. Tarinoissa on paljon aitoja tunteita, ne ovat koskettavia ja niihin on helppo samaistua. Instagramissa on jaettu useita tarinoita, joissa koirat katsovat ohjelmaamme. Nämä kotikatsomohetket saavat hymyn huulille.”

Tiivis yhteistyö kannattaa

Tuuli Kaarelan mukaan brändin arvojen ja ohjelman sisällön yhteensopivuus on avain onnistuneeseen brändiviihteeseen. 

”Käytännön vinkkinä sanoisin, että tiivis yhteistyö ohjelman suunnitteluvaiheessa kannattaa. Oh hyvä käyttää aikaa siihen, että kaikilla osapuolilla on yhtenäinen näkemys siitä, mitä olemme tekemässä ja mihin suuntaan viemme ohjelmaa. Brändiviihdeohjelma tarjoaa enemmän aikaa kertoa brändille tärkeistä asioista kuin perinteinen mainonta. Asiakkaat ovat huomanneet Koti koiralle -ohjelman, ja se yhdistetään meihin. Meidän näkökulmastamme on hieno juttu, että olemme ohjelman ainoa kumppani.”

Koti koiralle -ohjelman kolmas kausi starttaa Nelosella ja Ruudussa 31. tammikuuta. Koti koiralle on Kultainen Venla 2023 -finalisti  lifestyle-ohjelmien sarjassa.

Ohjelmayhteistyötutkimuksen tulokset

Ohjelman yhteydessä esitetty mainonta oli tavoittanut vastaajat* laajasti. Mainontaan liittyvissä väittämissä oli nähtävissä, että mainonta oli pidettyä, se paransi mielikuvaa ja sai aikaan kiinnostusta.

* Pop-up-kysely Ruutu.fi-sivustolla. Tutkimus kohdennettiin niille, jotka olivat katsoneet Koti koiralle -ohjelmaa selaimellaan. Vastaukset kerätiin 3.3.–12.3.2022. N=877

96 %

säännöllisesti ohjelmaa seuranneista vastaajista oli huomannut Hau-Hau Championin mainontaa. 

Yli 90 % 

piti yhteistyökumppanuutta erittäin tai melko hyvin sopivana.

Katsojaluvut

750 000 

Keväällä 2022 Koti koiralle -ohjelma tavoitti keskimäärin 750 000 katsojaa (10+) Total TV (Nelonen, Liv ja Ruutu)

480 000  

Käynnistykset Ruudussa 480 000 (jaksot ja klipit, viikot 1–9 2022) 

710 000

Keväällä 2023 ohjelma tavoitti viikoittain keskimäärin 710 000 katsojaa (10+) Total TV (Nelonen, Liv ja Ruutu)

432 000  

Käynnistykset 432 000 (jaksot ja klipit, viikot 3–13 2023)  

Esimerkkejä ohjelmayhteistyön materiaaleista

Esimerkki tuotenäkyvyydestä

Ohjelmayhteistyötunniste

Ohjelmayhteistyötunniste

Kiinnostuitko?

TV:n ja videon erikoisratkaisut

Viihde tarjoaa mahdollisuuden valjastaa rakastettujen sisältöjen vetovoima juuri sinun tuotteesi, palvelusi tai brändisi ympärille. TV:n ja videon erikoisratkaisuilla herätät huomioita, erottaudut ja vaikutat brändisi mielikuviin. 

Lue lisää

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa

    Julkaistu
    21.5.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Black Horsen humoristinen Tankilla-spotti tarjoaa selkeän viestin ja samaistuttavuutta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland