Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen

Tähtikokkien Bocuse d’Or -ohjelma ja liittyvät sisällöt saivat erinomaisen huomioarvon ruokasisällöistä kiinnostuneiden pääkohderyhmässä.
Case Bocuse dÓr hero
21.9.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

K-ryhmä halusi kasvattaa Bocuse d’Orin, maailman vaativimman kokkikilpailun, tunnettuutta ja kehittää samalla suomalaista ruokakulttuuria. K-ryhmä halusi lisäksi tarjota asiakkailleen uudenlaista ruokasisältöä, jonka parissa he voivat viihtyä ja rentoutua. 

Ratkaisu

Keinoksi valikoitui oma tv-ohjelma yhteistyössä Sanoman ja Rabbit Filmsin kanssa.

”Suomalaisen ruokakulttuurin kehittäminen on K-ryhmälle äärimmäisen tärkeää. Lisäämällä Bocuse d’Orin tunnettuutta kasvatamme ravintolatasoisen ruuan, ravintoloiden ja näiden alojen työpaikkojen kiinnostavuutta”, kertoo K-ryhmän päivittäistavaratoimialan asiakasnäkemysjohtaja Heidi Jungar.

”Kun lähdimme tähän projektiin, Bocuse d’Orin tunnettuus ruokasisällöistä kiinnostuneiden kohderyhmässä oli vain 20 prosenttia”, Jungar kertoo. 

Tv:n, Ruudun, radion ja digin kautta tehty ohjelmamarkkinointi houkutteli katsojia ohjelman pariin.  Näkyvyyttä laajennettiin monipuolisin markkinoinnin keinoin eri kanaviin. Kokonaisuuteen kuului Glorian Ruoka & Viini -lehden erikoiskannet, natiivivideoita IS.fi:ssä, kotikokkiohjeet annoksista Soppa 356-palvelussa, kilpailun liveseuranta Radio Rockilla ja ohjelman kumppaneille näkyvyyttä tarjoava spitscreen jokaisen jakson lopussa. Helsingin Sanomien etusivulla 24. maaliskuuta toivotettiin onnea Bocuse d’Or -kilpailuun osallistuville ja kasvattiin tällä tavoin tietoisuutta kilpailusta.

K-Ruoka-palveluun toteutettiin tekniikkavideoita vaativammasta ruuanlaitosta kiinnostuneille. K-Ruoka-lehtiin tehdään vuoden aikana juttuja tähtikokeista ja yhdessä numerossa on nostopaikka ohjelman kumppaneille. K-Citymarketin livekokkauksissa kokattiin kumppaneiden tuotteilla. Lisäksi K-Ruoka-palvelun Instagram-sivuilla seurattiin kilpailun etenemistä livenä.  

Kumppanit kiinnittyivät ohjelmaan ohjelmayhteistyötunnisteilla: Suomen joukkueen matkaa tukemassa.

Case Bocuse dOr kollaasi

Tavoite

Bocuse d’Orin tunnettuutta saatiin kampanjatutkimuksen mukaan nostettua 32 prosenttiin ruokasisällöistä kiinnostuneiden kohderyhmässä. Kohderyhmästä ohjelman muisti 42 prosenttia. Kun otetaan huomioon kaikki sisällöt, autettu huomioarvo nousee 63 prosenttiin.

Lähes puolet pääkohderyhmästä kertoi sisältöjen erottuvan myönteisesti edukseen perinteisestä kaupan alan mainonnasta. Tv-ohjelman ja kilpailun sponsoroinnin koettiin sopivan hyvin K-ryhmälle. Pääkohderyhmään kuuluivat ruokasisällöistä kiinnostuneet K-asiakkaat.

Tähtikokkien Bocuse d’Or -ohjelma tavoitti viikoittain keskimäärin 406 000 katsojaa (Nelonen, Liv ja Ruutu). Natiiviartikkelit IS.fi:ssä tavoittivat selkeästi keskimääräisiä vertailulukuja enemmän lukijoita. Myös lukuajat olivat todella pitkiä, joten sisältöjen parissa oli vietetty aikaa.

Projektissa korostui eri tiimien ja tahojen saumaton yhteistyö. Kaikkien sisältöjen 63 prosentin huomioarvo on todella huikea tulos.

Heidi Jungar
Asiakasnäkemysjohtaja
K-ryhmä

”Brändiviihdeohjelmien yhteyteen tehdään Sanomalla aina monimediakampanja. Kaikki sisällöt tehtiin K- Ruoka-palvelun kanssa yhteistyössä niin, että aktivoinnit tukivat toisiaan. Tällä saavutettiin 50 miljoonan kontaktin tavoittavuus”, kertoo Sanoman brändiviihde- ja formaattipäällikkö Lasse Nikkari.

”Suomen suurimpana monimediatalona Sanoma tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden brändiviihteelle. Jo televisio tavoittaa erittäin hyvin ihmisiä. Kun tähän lisätään vielä uutis- ja aikakausmediat sekä radio, todella kilpailukykyiset tv-ohjelmapaikat ja äärimmäisen hyvin toimiva Ruutu-suoratoistopalvelu, niin brändiviestinnän ja markkinointikampanjan kombinaatiolle ei ole tätä parempaa ympäristöä”, Nikkari jatkaa.

Tämä on ollut kaikille ‒ Keskolle, Sanomalle ja tuotantoyhtiö Rabit Filmsille ‒ rakkausprojekti, ja se näkyy. Halusimme esimerkiksi panostaa visuaalisuuteen, siihen, että annokset ja ruokakuvat näyttävät todella laadukkailta.

Jenni Siren
Tuottaja
Rabit Films

Sirenin mukaan luotto kaikkien osapuolten välillä oli todella hyvä, mikä on ideaali tilanne brändiviihteen tekemiseen.

Client Manager Sanna Harjula Sanomalta piti K-ryhmän asiakasvastaavana vaativan projektin langat käsissään.  

”Tämä monitahoinen sisältöprojekti oli herkullinen yhteistyökokemus ja antoisa oppimatka. Onnistuminen ansaittiin äärimmäisen ammattitaitoisella tekijäporukalla, Jokainen osapuoli oli sydämellä mukana ja puhalsi yhteen hiileen.   Nyt kannustamme ja jännitämme kisajoukkueen menestystä finaalissa. Iso kiitos K-ryhmälle luottamuksesta”, Harjula sanoo.

Kampanjakokonaisuus on voittanut kultaa The Content Council 2022 Pearl Awards -kilpailun Best Use of Native Advertising -sarjassa.

2022 TCC-Pearl-Awards-Gold

Tagit

Natiivimainonta Sisältömarkkinointi TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland