Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Me autamme sinua kasvamaan uutismedian avulla

3.2.2022
Uutismedia on kasvumedia artikkelikuva.jpg

3.2.2022

Sanoman uutismedian asiantuntijat Satu Sivonen, Tuula Mettälä, Ari Pulkkinen, Leena Örn, Juha Heikkinen ja Juha Virta kertovat, miksi uutismedia on markkinoijalle oiva valinta.

Uutismedia Satu Sivonen.png

Satu Sivonen
Media Group Manager
Sanoma B2B

Luotettavalle ja paikalliselle mediaympäristölle on kysyntää

”Aamulehti, Satakunnan Kansa sekä muut alueellisen mediat Pirkanmaalla ja Satakunnassa ovat olleet upea lisä Sanoman uutismediaan. Paikallisuutisointi ja jopa hyperlokaali uutisointi on entistä kysytympää. Tähän hieno jatkumo on Helsingin Sanomien Turkuun perustama aluetoimitus, joka entisestään vahvistaa Sanoman aluestrategiaa.

Sanoman uutismedia on siis valtakunnallisempi kuin koskaan.

Markkinoijan kannattaa valita uutismedia, koska se on paitsi tavoittavin mediaryhmä myös luotettava ja uskottava kaupallisille viesteille. Tutkimusten mukaan laadukas ympäristö tehostaa markkinoinnin vaikuttavuutta.

Tämän olemme voineet todeta esimerkiksi koronakriisin aikana. Luotettavalle medialle on suuri kysyntä, ja sen kautta myös kaupalliset viestit välittyvät vastuullisesti ja uskottavasti.”

Trendit Tuula Mettälä.png

Tuula Mettälä
Media Group Manager
Sanoma B2B 

Etusivu tarjoaa vaikuttavan mainospaikan

”Uutismedia on tehokas ja luotettava massamedia, jolla voi nopeasti vaikuttaa kuluttajan ostopäätöksiin jo heti aamusta.  Päivätavoittavuus on jo miljoonaluokkaa. Lehden lukemiseen varataan aikaa, luetaan sitä sitten printtinä tai diginä. Siihen keskitytään, ja mainonta on oleellinen ja kiinnostava osa sisältöä.   

Erityisen ylpeä olen Hesarin etusivun toimivuudesta, jonka huomioarvo on usein jopa 90 %. Hesarin etusivu tarjoaa vaikuttavan mainospaikan kaupallisille viesteille. Etusivulla voi synnyttää puheenaiheita ja aktivoida lukijoita myymälään tai verkkosivuille.”​

Uutismedia Ari Pulkkinen.png

Ari Pulkkinen
Media Group Manager
Sanoma B2B

HS Visio tavoittaa kohderyhmän heitä kiinnostavassa ympäristössä

”Vuoden 2021 keväällä aloittanut HS Visio on tuonut talousjournalismiin uusia tuulia. HS Visio on houkutellut laadukkaiden sisältöjensä pariin hyvin alle 45-vuotiaita HS-tilaajia, ja samaan aikaan markkinoijat ovat nähneet HS Vision mediaympäristössä vahvaa potentiaalia.

Alustasta riippumaton, tarkasti kohderyhmälle suunnattu HS Vision sisältö on tehokas kanava halutun yleisön tavoittamiseen heitä kiinnostavassa ympäristössä. Markkinoijat tavoittavat HS Vision avulla laajasti päättäjät, talous- ja teknologia-alan ammattilaiset sekä näistä aiheista kiinnostuneet suomalaiset.

HS Visio on kiinnostava erityisesti autotoimialan, pankki- ja finanssitoimialan ja teknologiatoimialan asiakkaille.”

Uutismedia Leena Örn.png

Leena Örn
Media Group Manager
Sanoma B2B   

Natiivimainonta vahvistaa viestin uskottavuutta

”Sanoman tuttu ja turvallinen mediaympäristö tarjoaa markkinoijille paljon erilaisia mahdollisuuksia sisältöjen hyödyntämiseen ja auttaa saamaan viestin kuuluville juuri oikeassa ympäristössä.

Natiivimainonnan avulla markkinoijat tavoittavat ihmiset siellä, missä he jo valmiiksi viihtyvät ja kuluttavat sisältöjä. Luotettava mediaympäristö lisää myös natiivimainonnan tehokkuutta.

Natiivi sopii todella moneen tarpeeseen. Natiivimainonnan avulla voi avata ymmärrettävästi monimutkaisia asioita ja palveluita tai viestiä vaikuttavasti vaikka vastuullisuusteoista. Lukijat ovat kiinnostuneita arkea helpottavista vinkeistä. Korona-aikana reseptiikalla on tarjottu runsaasti ideoita kotikokeille. HS Visio on kiinnostanut mediaympäristönä teknologia-alan, kuten kuulokkeiden, älypuhelimien ja älykellojen mainostajia. Diginatiivin rinnalla myös printtinatiivi on alkanut jälleen ilahduttavasti kiinnostaa markkinoijia.

Myös kontekstin merkitys mainonnassa on kasvanut. Esimerkiksi Helsingin Sanomien Koti-osion asuntojournalismi on oiva vaihtoehto esimerkiksi kodin puhdistusaineiden tai remontointitarvikkeiden mainontaan.”

Uutismedia Juha Heikkila.png

Juha Heikkilä
myyntiryhmän päällikkö
Sanoma Markkinointi Routa

Alueelliset tuotteistukset palvelevat paikallista mainostajaa

”Olemme tuoneet uusia tuotteistuksia sekä printtiin että digiin palvelemaan paikallisia mainostajia myös alueellisesti. Helsingin Sanomissa torstaisin ilmestyvä Aluemarkkinat tarjoaa vahvaa ja jatkuvaa näkyvyyttä oman alueensa mainostajille aluepainosten kautta.

Päivittäin ilmestyvä alueellinen Kauppapaikka noudattaa samaa alueellista jakoa. Molemmat ovat tehokkaita, myös pienemmille mainostajille soveltuvia mainospaikkoja, jotka tavoittavat alueen asukkaat ennen päivän ostopäätöstä.

Kauppapaikan ja Aluemarkkinat-markkinapaikan ostajalle tarjoamme mahdollisuuden laajentaa kampanjan peittoa ja toimivuutta näyttöperusteisen Tuotenosto-mainosformaatin avulla.”

Uutismedia Juha Virta.png

Juha Virta
Client Manager
Sanoma B2B

Aluemedia on paikallisen mainostajan kumppani

”Sanoman aluemediat on merkityksellisiä lukijoille. Alueen oma media koetaan läheiseksi, ja oman paikkakunnan uutiset kiinnostavat erityisesti. Mainostajan kannalta paikallisuus mahdollistaa juuri oman markkina-alueen kuluttajien tavoittamisen. Alueelliset mediat pitävät paikallisten yritysten, yhteisöjen ja ihmisten puolta.”

Katso myös: 

Uutismedia on kasvumedia

Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

Tagit

Tuotetietoa Uutismedia
Julkaistu
11.11.2025
Lue lisää

Uutismedian etusivu on voittajan valinta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2026 ovat nyt varattavissa

Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

Tagit

Tuotetietoa Uutismedia
Julkaistu
22.9.2025
Lue lisää

HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

HS Koulutusliite ilmestyy 23.1.2026 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 27.1.2026. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

Tagit

Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
Julkaistu
22.9.2025
Lue lisää

Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

Tagit

Aikakausmedia Uutismedia
Julkaistu
22.9.2025
Lue lisää

Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

Tagit

Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
Julkaistu
19.9.2025
Lue lisää

Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

Tagit

Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
Julkaistu
2.9.2025
Lue lisää
Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Näytä lisää
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland