Uutismedia on kasvumedia

Uutismedia on kasvumedia
Markkinoija, asiakkaasi odottavat sinua jo.
Kanavistamme löydät yleisön, joka elää etukenossa ja silmät auki.
Heitä, joita ei fake newsit kiinnosta, vaan jotka etsivät totuuden sanomaa ja tuotetta lupaavaa. Uutisia ja sinun viestejäsi rikastuttamaan elämää.
Uutismediasta löydät kansan ja kansantalouden, joka haluaa kasvaa. Ja me haluamme toimia sen kasvun ajurina. Sinulle ja koko Suomelle.
Siksi uutismedia on kasvumedia. Markkinoija, joka valitsee uutismedian, kasvaa itsekin. Sillä kasvuvoimalle ei voi mitään.

Miksi uutismedia on kasvumedia?

Uutiset kiinnostavat suomalaisia, ja riippumatonta journalismia arvostetaan.
Sanoman uutismedioiden tavoittavuus on kasvanut 15 vuodessa lähes 30 prosenttiyksikköä. Mediat tavoittavat viikossa 85 % yli 15-vuotiaista suomalaisista.*
Uutismedian seuraamiseen käytetään 20 % enemmän aikaa vuorokaudessa kuin vielä 5 vuotta sitten.*
*Lähde: KMT 2021

Mainonnan teho paranee kotimaisessa, luotettavassa mediaympäristössä.
Printtimainosten jo ennestään korkeat huomioarvot ovat kasvaneet yli 15 prosenttiyksikköä kolmen edellisen vuoden aikana.*
Monikanavaisuus kasvattaa kampanjan aktivointia jopa yli 50 %.*
*Lähteet: Sanoman printtimainonnan tietopankki
ja crossmedia-tutkimukset 2018–2021
Näin asiakkaamme onnistuivat
uutismedian avulla

Lindroos
"Sanoman uutismedioiden avulla tavoitamme kohderyhmämme meille tärkeillä alueilla"
– Olli Johan Lindroos

ALD Carmarket
"Natiivikampanjan avulla liidimäärämme kasvoi 55 %"
– Tommi Tuominiemi, ALD Carmarket

LähiTapiola
”Uutismedia on erinomainen alusta myös mainostajien omille artikkeleille"
– Niko Rinta, LähiTapiola

Lahden seutu
"Monenlaista näkyvyyttä on tarjolla, mutta HS etusivua ei ole muita"
– Tiina Kallio, Visit Lahti

Tutkittua uutismediasta
- 75 % kuluttajista on sitä mieltä, että brändien ei pitäisi mainostaa mediassa, joka ei estä valeuutisia. Lue lisää >
- Uutismedian digin mainonnan huomioarvo ja lukuarvo ovat 51 % parempia kuin muualla verkossa ja sosiaalisen median kanavissa. Lue lisää >
- Uutismedia kasvattaa kampanjan ROI:n keskimäärin kolminkertaiseksi. TV:n teho kaksinkertaistuu ja displayn teho nelinkertaistuu, kun kampanjassa käytetään myös printtiä. Lue lisää >
Tätä on Sanoman uutismedia
Sanoman uutismediat sisältävät maan johtavat uutisbrändit ja paikallismediat. Mediabrändiemme huippusisällöt kiinnostavat printin lisäksi myös digissä, ja panostammekin digitaaliseen kehitykseen niin toimituksissa kuin mainosratkaisuissamme. Alta näet Sanoman uutismedian peitto- ja tavoittavuusluvut digissä ja printissä.

Printti + digi
Tavoittavuus: 3,7 miljoonaa
Peitto: 85 %

Printti
Tavoittavuus: 2,1 miljoonaa
Peitto: 48 %

Digi
Tavoittavuus: 2,9 miljoonaa
Peitto: 73 %

Kasva omalla markkina-alueellasi
Tutustu paikallisiin ratkaisuihin
Näkemyksiä uutismediasta

Aamulehden ja Saarioisten yhteistyö on tuloksellista kaikilla mittareilla
Aamulehti ja Saarioinen ovat oman alansa klassikoita, joilla on pitkät perinteet ja juuret vahvasti kiinni Pirkanmaalla. Molemmat ovat ajankohtaisia omalla toimialallaan ja läsnä suomalaisten arjessa joka päivä.

Natiivikampanjassa HS Visiossa päästiin Porvooseen pintaa syvemmälle
”HS on vaikuttava ja luotettava media, joka toimii hyvin tämäntyyppisissä sisällöissä”, toteaa Porvoon kaupungin markkinointisuunnittelija Tanja Peisala.

Sanoman uutismedian kesäteemat inspiroivat suunnittelemaan kesää
Kesäteemat tarjoavat iloa, inspiraatiota ja vinkkejä tulevan kesän viettoon. Ole mukana kertomassa parhaat ideat ja aktiviteetit, kun lomapäivien suunnittelu käy kuumimmillaan.

Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

Silmäaseman natiiviartikkeli saavutti lukijatavoitteet moninkertaisesti

Tampereesta tuli kaupunki, josta kaikki puhuvat ja monet haluavat ottaa mallia

Sanoman uutismedian printti- ja monikanavaisten ilmoitusten varaus- ja aineistoaikataulut yhtenäistyvät vuodenvaihteessa

HS Teemat syventyvät kevätkaudella matematiikkaan, Hugo Simbergiin ja Kiinaan
