Uutismedia on kasvumedia

Uutimedia on kasvumedia parallax mobiili.jpg


Uutismedia on kasvumedia


Markkinoija, asiakkaasi odottavat sinua jo.

Kanavistamme löydät yleisön, joka elää etukenossa ja silmät auki.

Heitä, joita ei fake newsit kiinnosta, vaan jotka etsivät totuuden sanomaa ja tuotetta lupaavaa. Uutisia ja sinun viestejäsi rikastuttamaan elämää.

Uutismediasta löydät kansan ja kansantalouden, joka haluaa kasvaa. Ja me haluamme toimia sen kasvun ajurina. Sinulle ja koko Suomelle.

Siksi uutismedia on kasvumedia. Markkinoija, joka valitsee uutismedian, kasvaa itsekin. Sillä kasvuvoimalle ei voi mitään.

    

Sanoma-logo.png

    

Miksi uutismedia on kasvumedia?

Uutismedian kulutus kasvaa.png

 

Uutiset kiinnostavat suomalaisia, ja riippumatonta journalismia arvostetaan.

Sanoman uutismedioiden tavoittavuus on kasvanut 15 vuodessa lähes 30 prosenttiyksikköä. Mediat tavoittavat viikossa 85 % yli 15-vuotiaista suomalaisista.*

Uutismedian seuraamiseen käytetään 20 % enemmän aikaa vuorokaudessa kuin vielä 5 vuotta sitten.*


*Lähde: KMT 2021

Yritykset kasvavat uutismedialla.png

 

Mainonnan teho paranee kotimaisessa, luotettavassa mediaympäristössä.

Printtimainosten jo ennestään korkeat huomioarvot ovat kasvaneet yli 15 prosenttiyksikköä kolmen edellisen vuoden aikana.*

Monikanavaisuus kasvattaa kampanjan aktivointia jopa yli 50 %.*


*Lähteet: Sanoman printtimainonnan tietopankki
ja crossmedia-tutkimukset 2018–2021

Näin asiakkaamme onnistuivat
uutismedian avulla

Lindroos-artikkelikuva.jpg

Lindroos

"Sanoman uutismedioiden avulla tavoitamme kohderyhmämme meille tärkeillä alueilla"

– Olli Johan Lindroos
Lue lisää
Tommi Tuominiemi artikkelikuva

ALD Carmarket

"Natiivikampanjan avulla liidimäärämme kasvoi 55 %"

Tommi Tuominiemi, ALD Carmarket
Lue lisää
LähiTapiola artikkelikuva1920x1080.jpg

LähiTapiola

”Uutismedia on erinomainen alusta myös mainostajien omille artikkeleille"

Niko Rinta, LähiTapiola
Lue lisää
Visit Lahti artikkelikuva.jpg

Lahden seutu

"Monenlaista näkyvyyttä on tarjolla, mutta HS etusivua ei ole muita"

Tiina Kallio, Visit Lahti 
Lue lisää
Kasvuvoimalle ei voi mitään parallax mobiili.jpg

 


Tutkittua uutismediasta
 

  • 75 % kuluttajista on sitä mieltä, että brändien ei pitäisi mainostaa mediassa, joka ei estä valeuutisia. Lue lisää >
     
  • Uutismedian digin mainonnan huomioarvo ja lukuarvo ovat 51 % parempia kuin muualla verkossa ja sosiaalisen median kanavissa. Lue lisää >
     
  • Uutismedia kasvattaa kampanjan ROI:n keskimäärin kolminkertaiseksi. TV:n teho kaksinkertaistuu ja displayn teho nelinkertaistuu, kun kampanjassa käytetään myös printtiä.  Lue lisää > 

    

Tätä on Sanoman uutismedia

Sanoman uutismediat  sisältävät maan johtavat uutisbrändit ja paikallismediat. Mediabrändiemme huippusisällöt kiinnostavat printin lisäksi myös digissä, ja panostammekin digitaaliseen kehitykseen niin toimituksissa kuin mainosratkaisuissamme. Alta näet Sanoman uutismedian peitto- ja tavoittavuusluvut digissä ja printissä.

Printti+digi ikoni.png

Printti + digi

Tavoittavuus: 3,7 miljoonaa
Peitto: 85 %

Printti ikoni.png

Printti

Tavoittavuus: 2,1 miljoonaa
Peitto: 48 %

Digi ikoni.png

Digi

Tavoittavuus: 2,9 miljoonaa
Peitto: 73 %

Logot uutismedia.png

Kasva omalla markkina-alueellasi

Tutustu paikallisiin ratkaisuihin

Näkemyksiä uutismediasta

Aamulehti Saarioinen artikkelikuva

Aamulehden ja Saarioisten yhteistyö on tuloksellista kaikilla mittareilla

Aamulehti ja Saarioinen ovat oman alansa klassikoita, joilla on pitkät perinteet ja juuret vahvasti kiinni Pirkanmaalla. Molemmat ovat ajankohtaisia omalla toimialallaan ja läsnä suomalaisten arjessa joka päivä.

Lue lisää
Case Porvoo artikkelikuva

Natiivikampanjassa HS Visiossa päästiin Porvooseen pintaa syvemmälle

”HS on vaikuttava ja luotettava media, joka toimii hyvin tämäntyyppisissä sisällöissä”, toteaa Porvoon kaupungin markkinointisuunnittelija Tanja Peisala. 

Lue lisää
Uutismedian kesäteemat 2022

Sanoman uutismedian kesäteemat inspiroivat suunnittelemaan kesää

Kesäteemat tarjoavat iloa, inspiraatiota ja vinkkejä tulevan kesän viettoon. Ole mukana kertomassa parhaat ideat ja aktiviteetit, kun lomapäivien suunnittelu käy kuumimmillaan.

Lue lisää
Uutismedia digi artikkelikuva

Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %

Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2022) tuoreet luvut kertovat, että Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa on vahvaa kasvua.
Aikakausmedia
Tutkittua
Uutismedia
Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %
Case Kärcher artikkelikuva

Printillä on paikkansa sekä kuluttajien ja markkinoijien valintana – ”Natiivimainonnalla pystyy kertomaan sisällöllisesti enemmän”

Natiiviartikkelit Kuukausiliitteessä, Me Naisissa ja Kodin Kuvalehdessä kasvattivat kiinnostusta Kärcherin tuotevalikoimaa kohtaan.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Printillä on paikkansa sekä kuluttajien ja markkinoijien valintana – ”Natiivimainonnalla pystyy kertomaan sisällöllisesti enemmän”