Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoman radiot ja kesä 2022: HitMix

RadioMedian teettämän tutkimuksen mukaan 37 prosenttia suomalaisista kertoo radion kuuluvan olennaisesti heidän kesäänsä. Viime kesä oli Hitmixin historian kovin, ja tästä kesästä odotetaan entistä huikeampaa.
Hitmix artikkelikuva kesä 2022
19.4.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Suomalaiseen kesämaisemaan mahtuu monenlaista mielikuvaa. Rentoutumisen lisäksi kesään kuuluu olennaisesti myös kunnon bileet ja mainio tunnelma. Vahvassa nosteessa koko viime ja tämän vuoden ollut HitMix laittaa takuulla menojalan vipattamaan lupaamalla, että kesälläkin lähtee. 

HitMix luottaa täsmäaseisiinsa soittamalla parhaat hitit 90- ja 2000-luvuilta. Samalla kanava huomioi kuuntelijansa käymällä jatkuvaa keskustelua heidän kanssaan. Parhaimmat kesäbileet löytyvät HitMixiltä. Näihin bileisiin kaikki ovat kutsuttuja ja tervetulleita.

Viime kesä oli kanavan historian kovin, ja tästä kesästä odotetaan entistä huikeampaa. Kesän festareita nostetaan nyt jo huhti-toukokuussa vahvasti esiin. Luvassa on niin tarinoita ikimuistettavimmista festivaaleista kuin myös erikoismusamixejä viikonlopuissa.

Mitä olisi Hitmixin kesä ilman Jysäriä?! Ei mitään. Hitmix elää ja hengittää festaria koko vuoden ja tänä vuonna ensimmäiset liput jaettiin jo helmikuussa upean Scooter-keikkajulkistuksen yhteydessä. Tästä vuodesta spesiaalin tekee se, että Hitmix ottaa jalansijaa ja promoaa sekä jakaa lippuja myös todelliseen juhannuksen klassikkoon Raumanmeren Juhannukseen. 

HitMixin yhtenä kärkituotteena ovat perjantait. Pelkkää posia on tarjolla aamusta iltaan huipentuen aina Oku Luukkaisen Retroradioon, jossa koko Suomi on mukana.

Juhannusaattona Oku lupaa lyödä löylyä lauteille Retroradion spesiaalilähetyksellä:

”Juhannus on radion juhlaa ja ihmiset kaipaa hyvää musaa ja seuraa juhlatunnelman mukaan. Retroradiossa vastataan tähän huutoon vetämällä marathon-lähetys! Juhlat alkaa ja loppuu kun viimeinen menee nukkumaan.”

Kesä vaikuttaa Okun mukaan Retroradion kuuntelijoidenkin toiveisiin:
”Vuosien kokemuksen perusteella voisin sanoa, että musakattauksessa mukana on vahva kesäfiilis!”

Heinäkuussa HitMixin päivät startataan aamulenkillä ja sen perään Heräämöstä tutut Karoliina Tuominen ja Jussi Ridanpää vievät kuulijat kesäpiknikille kymmenestä kahteen. Arkistoista pengotaan muun muassa unohdettuja kesälekoja soittoon.
Retroradio raikaa livenä myös heinäkuussa ja keskiviikkoisin sekä lauantaisin tarjolla on kovennettu Poppikone ja illalla suunnataan vielä iltalenkille.

Kunnon kesäradion tapaan HitMix jatkaa kesää vielä elokuussakin, kun Joonas Vuorela tarjoaa hyvää fiilistä suvi-Suomeen.  


HitMix on kaupunkilaisille aikuisille suunnattu kanava, jonka musiikki vie kuuntelijansa onnellisiin muistoihin 90- ja 2000-luvuille. Mukana on myös parhaimpia uutuusbiisejä.

HitMix on iloinen ja positiivinen kanava, mutta emme pelkää vaikeitakaan aiheita. Mukana on koko tunteiden kirjo, kuten elämässä yleensäkin.

Hitmixin mediatiedot

Katso myös: 

Ulkomaanmatkailu, risteily ja festarit kiinnostavat

17 % suomalaisista aikoo matkustaa ulkomaille kesällä 2022. Miltä brändisi kuulostaa ja miten erottautuu kevään matkailusesongissa?

VINKKI! Laitetaan lomaruletti pyörimään. Kuka kuulija voittaa unelmien kesäloman suosikkiradion arvonnassa.

Risteily kiinnostaa 17 % suomalaisista. Kerro viimehetken tarjoukset ja matkavinkit lähikohteisiin! Radiomainonta lisää mainostajien verkkosivustojen liikennettä keskimäärin 21 %.

VINKKI! Viesti viime hetken tarjouslähdöistä katkodominanssin tai audion etusivun avulla.

14 %:lla kesän kohokohta on festarit. Sanoman suosikkiradiokanavat ja tutut juontajat kohtaavat festariyleisön kesän kiinnostavimmissa tapahtumissa.

VINKKI! Välitä viestisi monimediaisesti hyödyntämällä Sanoman viihdemedioita.

Lähde: Suomitutka, Kesä 2022 (18–69-vuotiaat, n=534)

Katso myös: 

Sanoman radiot ja kesä 2022: Aito Iskelmä

Radion tekijät: Oku Luukkainen

 

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland