Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoman radiot ja kesä 2022: Radio Rock

Radio Rock takoi viime kesänä mainion tuloksen ja oli kohderyhmänsä selkeästi kuunnelluin kanava kaupallisella kuunteluosuudella mitattuna. Kesän kovimmat asiat tapahtuvat tänä kesänä Radio Rockilla.
Jone Nikula artikkelikuva
25.4.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Jos jollakin kanavalla, niin erityisesti Rockilla on odotettu koronakurimuksen höllentymistä ja pääsyä takaisin festareille. Kanava jakaa jo toukokuussa lippuja joka päivä kesän kovimmille keikoille. Lippuja on tarjolla niin Rockfestistä Kuopiorockiin kuin Apulannan stadionkeikasta Rammsteinin Tallinnan keikallekin.

Rockfesteille Radio Rock on tuomassa saunan, johon voi voittaa löylyttelyvuoron. Ohjelmapäällikkö Paula Niska tyytynee itse vihtojen tekoon:

”Annan Rockin kuulijoille mahdollisuuden löylyttelyyn. Taitaa muuten olla eka kerta maailmassa, kun esimerkiksi Maidenin keikkaa voi seurata saunasta. Ihan mahtavaa, että maailma viimein avautuu! Kesän 2022 festaritarjonta on todella monipuolinen. Toivon kovasti niin tapahtuma-alan kuin artistien puolesta, että mahdollisimman moni tapahtuma päästään toteuttamaan.”

Kesäkuussa kuulijat osallistetaan Radio Rockilla äänestämään parhaimmat kesärockbiisit Kesän kovimmat rokit -listauksen. Lista käydään läpi juhannusaattona suuressa tuloslähetyksessä.

Ohjelmapäälliköllä on oma selkeä suosikkinsa listalle:

”Tänä kesänä keikoille palaavan Tehosekoittimen Asfaltti polttaa kuuluu ehdottomasti listalle, mutta myös Foo Fighters toimii aina.”

Läpi kesän on tarjolla myös Radio Rock -storesta kesän kovimpia kuteita, sillä kanava lanseeraa tälle kesälle kesämalliston suosituista vaatteistaan.

Radio Rockin kesä ei olisi myöskään mitään ilman Jonea ja kesäpoikia. Syvänpronssista rusketusta kesältään hakeva Jone odottaa kesää innolla:

”Kesäpojissa ovat tänä vuonna mukana Olli Herman, Jouni Hynynen, Rane Raitsikka, Herra Ylppö, Esa Holopainen, Jussi 69 ja muutama tuonnempana ilmoitettava special guest -kesäuros. Kovimman kesäpojan titteli menee ehdottomasti Rane Raitsikalle, joka on kesäpojista ainoa, joka on yrittänyt suistaa spåran kiskoilta.”

Kesäpojissa mukana oleva Jussi 69 vetää heinäkuussa myös omaa KesäKuusysi-ohjelmaansa Radio Rockin iltapäivissä ja lähettää kesäluurin matkaamaan ympäri Suomea. Tämän luurin avulla Radio Rockilla saadaan kattava näkemys kesän kuulumisista ympäri maata.

Aamuohjelma Korporaatio pitää kuulijat puolestaan jännityksessä läpi kesän. Korporaation kesämysteeri arvuuttaa kuulijoita lupaillen isoa palkintoa. Kisa käynnistyy jo ennen ryhmän lomalle jääntiä, mutta jännitystä pidetään yllä pitkin kesää tiputellen lisää vihjeitä palkinnosta.
Elokuussa Korporaation palattua studioon pääsee täysin oikean vastauksen antanut kuulija lunastamaan palkinnon itselleen.

Radio Rock puhuttelee kuulijoitaan rock-kulttuurin aihepiirien lisäksi ajankohtaisilla ja yhteiskunnallisilla aiheilla. Aiheisiin pureudutaan usein kantaaottavasti tai vähintään ajatuksia herättävästi.

Radio Rock on suvereeni ykköskanava 25–44 ja 25–54-vuotiaiden miesten kohderyhmissä. Tällä kanavalla kasvatat mainonnan tuloksia kuin tiukalla heitolla moukarihäkistä.

Kuvassa Jone Nikula. Kuva: Vilma Töyräs

Radio Rockin mediatiedot

Kun on aika palata takaisin töihin ja kouluun...

VINKKI! Aamulypsy ja Korporaatio ovat back! Valjasta suosikkiaamuradioshow viestisi lähettilääksi ja aktivoi kuulijat uuteen arkeen!

VINKKI! Mitä tänään syötäisiin? Reseptit hukassa? Ei hätää, brändisi jakaa reseptivinkit arjen keskelle.

Tutustu kesäetuihin, kesämarkkinoinnin vinkkeihin ja radioiden kesäkattauksiin: 

Tavoita kesäsuomalainen

Sanoma tutki: Suomalaiset kuluttavat kesän aikana spontaanimmin kuin muulloin

Sanoman radiot ja kesä 2022: HitMix

Sanoman radiot ja kesä 2022: Aito Iskelmä

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland