Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoman radiot ja kesä 2022: Radio Suomipop

Radio Suomipop suoriutui kanavana loisteliaasti viime kesästä. Suomipop oli tavoittavuudessa kohderyhmänsä ykkönen ja kasvatti samalla roimasti kuunteluosuuttaan. Tänä kesänä haetaan jälleen selkeää kaupallisten kanavien piikkipaikkaa.
Juho Keskitalo artikkelikuva
2.5.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Radio Suomipop tulee tarjoamaan suomalaisen kesän soundtrackin osallistaen kaikki suomalaiset mukaan. Jokainen saa ehdottaa, mitkä ovat tämän kesän parhaat musiikilliset uutuudet ja mitä klassikoita ilman ei tule oikeata kesää.

Kuulijat pääsevät vaikuttamaan myös kesäjuontajiin, sillä jälleen haetaan yhtä onnekasta kuulijaa juontamaan Juho Keskitalon kanssa Juho ja Kesätähdet -ohjelmaa. Juho saa kavereikseen myös muita mielenkiintoisia ihmisiä:

”Moni tähdistä julkistetaan vielä myöhemmin, mutta nyt voin jo ilolla ja kunnialla kertoa, että ainakin Behm ja Juha Perälä ovat juontoparejani tänä kesänä. Viime kesästä erityisesti jäi mieleen Kesätähtien heittäytyminen ja hyvä vastaanotto kuulijoilta. Jokaisen tähden kanssa ohjelma oli erilainen ja se johtuu juuri siitä, että kaikki uskalsivat olla omana itsenään mukana, kuten radiossa pitääkin”, Keskitalo kertoo.

Tapahtumat kuuluvat oleellisena osana myös Suomipopin kesään. Taajuudelta voi poimia itselleen ainutlaatuisen kokemuksen ja päästä ensimmäiselle stadionkeikalle koronan jälkeen. Haloo Helsinki pääsee korkkaamaan Olympiastadionin pitkän hiljaiselon jälkeen, ja kisan voittaja saa takuulla hyvät paikat itselleen.

Suomipopin kesän yksi ehdottomista huipennuksista on heinäkuun toisena viikonloppuna vietettävä suomalaisen musiikin superviikonloppu, jolloin juhlitaan Suomipop-festivaalien merkeissä niin Jyväskylässä kuin Oulussakin.

”Festareidemme lisäksi suomalaisen musiikin superviikonloppu kuuluu ja näkyy kaikkialla televisiosta Suplaan. Viikon aikana luvassa on kotimaisen musiikin erikoisohjelmia Nelosella, Ruudussa ja muilla Sanoman radiokanavilla”, kertoo Suomipopin ohjelmapäällikkö Sami Virtanen.

Suomipop on vahvasti mukana kesän osalta myös Apulannan, Antti Tuiskun kuin myös Juha Tapionkin stadionkeikoissa.

Kesäliikenteessäkin kanava on mukana, kun Menopaluu – se hauskempi liikenneohjelma starttaa kesäkuussa. Harri Moisio, Kristiina Komulainen ja autotoimittaja Manu Tuppurainen seuraavat kesän meno- ja paluuliikennettä perjantaisin ja sunnuntaisin kuljettaen ihmiset muun muassa juhannuksen viettoon.

Tuo keskikesän juhla kokoaa suomalaiset muutenkin yhteen Suomipopilla. Luvassa on Suomen hauskin juhannus, jonka isäntänä on päivän nimipäiväsankari Juha Perälä.

Kuvassa Juho Keskitalo, kuva: Vilma Töyräs

Radio Suomipop

Radio Suomipop hauskuuttaa, koskettaa ja viihdyttää jutuillaan sekä musiikillaan kaikkia suomalaisia joogasaleilta tukkimetsiin.
Suomipop haluaa tuoda kuuntelijoiden jokaiseen päivään lisää merkityksellisiä hetkiä. Siinä onnistumisen takaavat Suomen paras musiikki ja taitavimmat tähdet, jotka tietävät, mistä tänään puhutaan.
Radio Suomipop on vuoden jokaisena päivänä parasta viihdettä, jota Suomessa voi kuulla, nähdä ja kokea. Täydellinen radiomainonnan kumppani siis.

Radio Suomipopin mediatiedot
 

25 % suomalaisista viettää kesän työpaikalla

33% kuuntelusta tapahtuu autossa matkalla työpaikalle.*

VINKKI! Kohdista viestiäsi aamu- ja iltapäiväliikenteeseen.

Radio on ystävä. 31% kuuntelusta tapahtuu työpaikalla.

VINKKI! Jaa parhaimmat lounasvinkit radion keskipäivässä. 

Radio tavoittaa matkalla kauppaan ja juuri ennen ostohetkeä.

VINKKI! Helpota arkea ja kohdista viestisi lähelle ostohetkeä. Jaa vinkkisi arkeen myös kesällä.

Tutustu kesäetuihin, kesämarkkinoinnin vinkkeihin ja radioiden kesäkattauksiin: 

Tavoita kesäsuomalainen
Sanoma tutki: Suomalaiset kuluttavat kesän aikana spontaanimmin kuin muulloin
Sanoman radiot ja kesä 2022: HitMix
Sanoman radiot ja kesä 2022: Aito Iskelmä
Sanoman radiot ja kesä 2022: Radio Rock

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland