Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Uskollisimmat kuulijat ja fanitetuimmat kanavat – ja muutama muu hyvä syy valita Sanoman audio

Sanoman audio koostuu kanavista, joilla on vahva suhde yleisöönsä ja sitä kautta iso kaupallinen vaikuttavuus, kirjoittaa audion Business Manager Kasper Kahila.
Kasper Kahila
19.12.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Sanoma radio on kasvattanut osuuttaan radion kuuntelusta tämän vuoden aikana, ja tällä hetkellä Sanoman kaupallinen kuunteluosuus on 25–54-vuotiaiden kohderyhmässä jo noin 5 prosenttiyksikköä korkeampi kuin vuosi sitten. Hyvin toimivan kanavaportfoliomme avulla keräämme ison osan kaupallisesti kiinnostavimman kohderyhmän kuunteluhetkistä. Markkinoijan viesti tavoittaa kuuntelijat erityisen hyvin aktiivisina vuorokauden aikoina muun muassa autossa matkalla töihin tai kauppaan.

Radio Suomipop ja Radio Rock saavat yhteensä reilun kolmanneksen 25–54-vuotiaiden kaupallisista kuunteluminuuteista. HitMixillä on voimakkaasti nousujohteinen kehitys alle 55-vuotiaiden kohderyhmissä ja Aito Iskelmällä huimaa kasvua 45–64-vuotiaiden parissa.

Suomalaiset kuuntelevat keskimäärin 1,4:ää kanavaa päivän aikana. Tämän vuoksi on tärkeää, että kanavalla on vahva brändi. Radion lisäksi brändi näkyy somessa, Suplassa, tapahtumissa tai vaikkapa nestemäisessä muodossa, kuten Radio Rock -oluena.

Sanomalla on uskollisimmat kuulijat ja fanitetuimmat kanavat. Tässä muutama muu hyvä syy valita Sanoman audio:

1. Parhaat audiosisällöt tavoittavat eri kohderyhmät 

Sanoma tarjoaa parhaimmat ja kuunnelluimmat audiosisällöt nyt ja tulevaisuudessa, monessa eri jakelukanavassa. Käytössäsi on eri kohderyhmiin profiloituvia ja niitä hyvin tavoittavia FM- ja online-radioita. Lisäksi tarjontaan sisältyy Suplan monipuoliset audiosisällöt kaikkiin eri tarpeisiin.

2. Tuotantopalvelut

Laajennamme jatkuvasti palvelutarjontaamme helpottamaan ja tehostamaan asiakkaan audiomainontaa. Autamme audiostrategian rakentamisessa avaimet käteen -periaatteella tai tuotamme nopeasti ja laadukkaasti kampanjakohtaisen ääni- ja spottituotannon.

3. Suomen suositummat persoonat ja artistit

Suomen suosituimmat persoonat ja vetovoimaisimmat artistit kiinnostavat niin yleisöä kuin mainostajia. Tarvittaessa voit hyödyntää sekä Sanoman persoonia että Kaiku Entertainmentin artisteja ja tuottajia erikoisratkaisujen tai audiostrategian toteuttamisessa.

4. Luovat konseptit

Audio tarjoaa alustan luoville ratkaisuille, joissa vain mielikuvitus on rajana. Sanoman luovat suunnittelijat räätälöivät toteutukset asiakkaiden tavoitteisiin sopiviksi ja tehokkaiksi monimediakokonaisuuksiksi. 

5. Ostamisen helppous

Ostojärjestelmämme tarjoaa ainutlaatuisen, nopean ja helpon tavan ostamiselle. Kehitämme ostamista entistä reaaliaikaisemmaksi, jotta voimme palvella muuttuvissa tilanteissa entistä nopeammin. Jo nyt pystyt ostoliittymän avulla sujuvasti ja nopeasti varaamaan ja muokkaamaan kampanjoita.

6. Datalähtöiset audioratkaisut

Sanomalla on käytössään Suomen kattavin data, jota kerätään koko verkostosta. Sitä voidaan hyödyntää myös audiokampanjoiden kohdentamiseen Suomen suurimmassa kaupallisessa audioalustassa, Suplassa. Audiotuotteita kehitetään jatkuvasti datalähtöisemmiksi Sanoman datakyvykkyyksiä hyödyntäen.

Lähde: Finnpanel Oy, KRT 8‒10/2022.

Kasper Kahila vastaa Sanoman radion ja audion mainosratkaisujen kehittämisestä Business Manager -roolissa.

Katso myös: 

Sanoman radio

Ääni brändillesi? Lue lisää audiostrategiasta:

Toisesta korvasta sisään, toisesta tulos

5 vinkkiä parempaan audiomainokseen

Tagit

Näkemyksiä Audio & radio Omakynä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Nyt pitää päättää mistä haluatte puhua – ajatusjohtajat vievät markkinat

    Pelkällä puheella ei muuteta maailmaa. Mutta jos unohdat kertoa mitä merkitystä yrityksellänne ja sen tekemisillä on, menetät mahdollisuuden olla olemassa tulevaisuudessakin, kirjoittaa Sanoman sisältömarkkinointipalvelujen Jenni Lieto.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    28.9.2023
    Lue lisää
  • Kuinka päivittää sisustusta edullisesti mutta kestävästi?

    Glorian kodin päätoimittaja Venla Kujakallio pohtii, miten sisustustrendit näkyvät ja toteutuvat epävarmoina aikoina.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Omakynä
    Julkaistu
    26.9.2023
    Lue lisää
  • Sanomista vastuullisuudesta -podcast tarjoaa vinkkejä ja vertaistukea markkinoijille vastuullisuuden viidakossa

    Miksi vastuullisuus markkinoinnissa on niin vaikeaa? Juontaja Hanna Kinnunen jututtaa vastuullisuustyön ammattilaisia muun muassa sosiaalisesta vastuusta, viherpesusta sekä muodin, logistiikan ja elintarviketuotannon ympäristövaikutuksista.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.9.2023
    Lue lisää
  • "Sosiaalisesta vastuusta voi rakentaa kilpailutekijän, joka kasvattaa yrityksen arvoa”

    Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haaviston mukaan yrityksissä huomioidaan ympäristövastuu ja taloudellinen vastuu jo kohtuullisen hyvin, mutta sosiaalinen vastuu on vielä lapsenkengissä.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.9.2023
    Lue lisää
  • ”Me elämme maapallolla jo jatkoajalla”

    Isona logistiikkayrityksenä Postin tulee olla mukana ja näyttää suuntaa vastuullisuustyössä, kertoo Posti-konsernin brändi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Anna Salmi Sanomista vastuullisuudessa -podcastissa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.9.2023
    Lue lisää
  • Vahvista kuntasi työnantajamielikuvaa markkinointiviestinnän keinoin

    Kunnat tarjoavat monipuolisia tehtäviä ja mielenkiintoisia haasteita monien eri alojen ammattilaisille. Joskus oikeiden osaajien saatavuus ja tavoittaminen voi kuitenkin aiheuttaa haasteita, kirjoittaa Nina Bemeleit.

    Tagit

    Työnantajamielikuva Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    15.9.2023
    Lue lisää
  • Sinun kampanjastasi seuraava kasvutarina?

    Haastavassa taloustilanteessa markkinointi on tärkeämpää kuin koskaan, toteaa Sanoman Varsinais-Suomen aluemyynnin johtaja Sami Elmeranta.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    5.9.2023
    Lue lisää
  • Markkinoinnista vipua myynnin kasvuun

    Tunnetko asiakkaasi ja tiedätkö, miten saat heidät ostamaan tuotteitasi ja palveluitasi? Sanoman Pohjanmaan aluemyynnin johtaja Sammo Hyttilä vinkkaa keinoja, joilla sinut muistetaan, kun kuluttajat miettivät ostopäätöksiään.

    Tagit

    Näkemyksiä Alueellinen mainonta Omakynä
    Julkaistu
    29.8.2023
    Lue lisää
  • Mitä insight on käytännössä – opas insightin hyödyntämiseen markkinoinnin suunnittelussa

    Millaisten perustusten päälle nykyaikainen markkinointi tulisi rakentaa? Mitä on hyvä ymmärtää, mistä lähteä liikkeelle ja mihin keskittyä?

    Tagit

    Näkemyksiä Toimialat Audio & radio Digiratkaisut Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2023
    Lue lisää
    mita_insight_on_kaytannossa
  • Black Friday ja joulu - loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Muistatko vielä ajan, jolloin uuden vuoden jälkeiset tammialet olivat tarjoushaukan vuosittainen kultakausi? Ne ajat ovat takanapäin, sillä loppuvuodesta on tullut kuin varkain vuoden tärkein ostosralli – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti myyntisesonki.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    25.8.2023
    Lue lisää
    Black Friday ja joulusesonki on lahjaostosten aikaa
  • "Nykyaikaa vaivaa hätäisyys ja pikavoittojen hakeminen"

    Näkemyksiä mediasta -sarjassa pääsemme tutustumaan mediatoimistojen ammattilaisten näkemyksiin. ToinenPHD:n markkinointiarkkitehti Karla Frisk-Hietalahti uskoo vahvan brändin voimaan ja muistettavuuteen.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    22.8.2023
    Lue lisää
  • Työnantajamielikuvan vaikutus rekrymarkkinoilla on nyt suurempi kuin koskaan

    Työnhakijat tunnistavat arvonsa ja työpaikoilta vaaditaan paljon. Tämän päivän hakijakeskeisissä rekrytoinneissa menestyminen vaatii yrityksiltä paukkuja olla esillä, toimia arvojensa mukaan ja kertoa siitä kiinnostavasti, kirjoittaa aluemyyntijohtaja Marjaana Vilponen.

    Tagit

    Työnantajamielikuva Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    16.8.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland