Tyyli heräsi eloon Stockmannin kampanjassa

Stockmannin Tyyli elää -muotinäytöksen ympärille toteutettu kampanjakokonaisuus näkyi tuotteiden kasvaneena kysyntänä sekä myymälöissä että verkkokaupassa.   

Stockmann on tuonut tänä vuonna lähes 50 uutta brändiä valikoimiinsa ja uudistanut naisten muodin osastonsa Helsingin myymälässään. Tätä haluttiin tuoda esiin syksyn muotinäytöksen ympärille suunnitellussa kampanjakokonaisuudessa.

Muotinäytöksiä valmistellaan Stockmannilla useita kuukausia, joten tavoitteena luonnollisesti on, että niiden vaikutus kestää pidempään kuin vain yhden illan.

Tämä vuonna syksyn muotinäytöksen järjestämisessä oli omat erityiset haasteensa.

”Koronapandemia haastoi meidät tekemään toisin ja etsimään uusia digitaalisia vaihtoehtoja. Välitimme muotinäytöksen suorana lähetyksenä ja saimme toteutukseen kumppaniksi Sanoman. Halusimme tavoittaa asiakkaamme mahdollisimman laajasti ja tarjota heille inspiraatiota upealla, suomalaisia ja kansainvälisiä brändejä sisältävällä uudella valikoimallamme”, kertoo Stockmannin Asiakkuus ja markkinointi -yksikön johtaja Katre Uibomäe.

Stockmannin syksyn muotinäytös näytettiin suorana IS.fi:ssä. Näytöksen pariin ohjattiin natiiviartikkeleilla IS.fi/menaiset-osiossa, digikokosivuilla IS.fi:ssä sekä monikanavaisella kokosivulla Helsingin Sanomissa. Syksyn muodin ja muotinäytöksen parhaiden palojen pariin ohjattiin myös advertoriaaleilla Me Naisissa ja Gloriassa.

”Olemme saaneet kokonaisuudesta hyvää palautetta ja olemme erittäin tyytyväisiä tuloksiin. Olen ylpeä siitä, että olimme rohkeita, asiakaskeskeisiä ja luovia ja lähdimme toteuttamaan tapahtumaa uudella tavalla. Muotinäytöksellä ja siihen liittyvällä kampanjalla oli vaikutusta myyntiin, ja se oli luonnollisesti myös tavoitteena. Näytöksessä mukana olleet vaatteet ja asusteet ovat herättäneet runsaasti kiinnostusta. Tämä näkyi myös tuotteiden kysynnässä myymälöissä ja verkkokaupassa.”

Yhteistyö Sanoman kanssa toimi kaikin puolin.

”Olemme erittäin tyytyväisiä kumppanuuteen Sanoman kanssa. Yhteistyö sujui erittäin hyvin. On ilo työskennellä oman alansa asiantuntijoiden ja motivoituneiden kumppaneiden kanssa, jotka testaavat mielellään uusia tapoja asioiden toteuttamiseksi parhaalla mahdollisilla tavalla”, Uibomäe kiittää. 

Tutustu caseen tarkemmin

Kampanjan toteutuksessa olivat mukana:

Stockmann

Chief Marketing and Customer Officer Katre Uibomäe
Fashion show event planner Linda Mankki
Social Media manager Susan Sorsa
Head of In-store marketing Kati Parkkinen
Head of Fashion Category Maiju Niskanen
Communication specialist Vilhelmiina Vuollo

Sanoma Media Finland

Client Manager Riikka Martin
Luova strategi Joni Kopisto
Luova tuottaja Suvi Laine
Media Group Manager Leena Örn
Digistrategi Outi Mäkelä
Graafinen suunnittelija Joonas Jukka
ISTV:n tuottaja Ville Jutila

Liittyvät artikkelit
Kuukauden kamppis Kustantamossa artikkelikuva

Marraskuun kuukauden kamppis on WSOY:n Kustantamossa

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Kustantamossa-kampanjalla luotiin yhteys kirjailijoiden ja lukijoiden välille uudenlaisella tavalla.
Uutismedia
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Kuukauden kamppis
Marraskuun kuukauden kamppis on WSOY:n Kustantamossa
HS-Meidän-Perhe.jpg

Uudistunut HS Meidän perhe – vanhemmuuden aikakauslehti paremman elämän puolesta

HS Meidän perhe on ajan tasalla ja askeleen edellä. Lukija saa tutkittuun tietoon ja asiantuntijuuteen pohjautuvia konkreettisia neuvoja elämän pulmiin ja vanhemmuuden kysymyksiin. Ensimmäinen HS Meidän perhe -nimeä kantava numero ilmestyi 3.12.
Uutismedia
Aikakausmedia
Uudistunut HS Meidän perhe – vanhemmuuden aikakauslehti paremman elämän puolesta
Case Silmäasema artikkelikuva

Silmäaseman monimediallinen natiivimainoskampanja kasvatti tehokkaasti ostoaikomusta

HS.fi:ssä ja IS.fi:n Me Naiset -osiossa julkaistut natiivimainokset tavoittivat runsaasti kiinnostuneita silmäpareja. Kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut kampanja oli esillä myös Kuukausiliitteessä ja Me Naisissa sekä monikanavaisena ilmoituksena Helsingin Sanomissa
Uutismedia
Aikakausmedia
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Case
Silmäaseman monimediallinen natiivimainoskampanja kasvatti tehokkaasti ostoaikomusta