Tyyli heräsi eloon Stockmannin kampanjassa

Stockmannin Tyyli elää -muotinäytöksen ympärille toteutettu kampanjakokonaisuus näkyi tuotteiden kasvaneena kysyntänä sekä myymälöissä että verkkokaupassa.   

Stockmann on tuonut tänä vuonna lähes 50 uutta brändiä valikoimiinsa ja uudistanut naisten muodin osastonsa Helsingin myymälässään. Tätä haluttiin tuoda esiin syksyn muotinäytöksen ympärille suunnitellussa kampanjakokonaisuudessa.

Muotinäytöksiä valmistellaan Stockmannilla useita kuukausia, joten tavoitteena luonnollisesti on, että niiden vaikutus kestää pidempään kuin vain yhden illan.

Tämä vuonna syksyn muotinäytöksen järjestämisessä oli omat erityiset haasteensa.

”Koronapandemia haastoi meidät tekemään toisin ja etsimään uusia digitaalisia vaihtoehtoja. Välitimme muotinäytöksen suorana lähetyksenä ja saimme toteutukseen kumppaniksi Sanoman. Halusimme tavoittaa asiakkaamme mahdollisimman laajasti ja tarjota heille inspiraatiota upealla, suomalaisia ja kansainvälisiä brändejä sisältävällä uudella valikoimallamme”, kertoo Stockmannin Asiakkuus ja markkinointi -yksikön johtaja Katre Uibomäe.

Stockmannin syksyn muotinäytös näytettiin suorana IS.fi:ssä. Näytöksen pariin ohjattiin natiiviartikkeleilla IS.fi/menaiset-osiossa, digikokosivuilla IS.fi:ssä sekä monikanavaisella kokosivulla Helsingin Sanomissa. Syksyn muodin ja muotinäytöksen parhaiden palojen pariin ohjattiin myös advertoriaaleilla Me Naisissa ja Gloriassa.

”Olemme saaneet kokonaisuudesta hyvää palautetta ja olemme erittäin tyytyväisiä tuloksiin. Olen ylpeä siitä, että olimme rohkeita, asiakaskeskeisiä ja luovia ja lähdimme toteuttamaan tapahtumaa uudella tavalla. Muotinäytöksellä ja siihen liittyvällä kampanjalla oli vaikutusta myyntiin, ja se oli luonnollisesti myös tavoitteena. Näytöksessä mukana olleet vaatteet ja asusteet ovat herättäneet runsaasti kiinnostusta. Tämä näkyi myös tuotteiden kysynnässä myymälöissä ja verkkokaupassa.”

Yhteistyö Sanoman kanssa toimi kaikin puolin.

”Olemme erittäin tyytyväisiä kumppanuuteen Sanoman kanssa. Yhteistyö sujui erittäin hyvin. On ilo työskennellä oman alansa asiantuntijoiden ja motivoituneiden kumppaneiden kanssa, jotka testaavat mielellään uusia tapoja asioiden toteuttamiseksi parhaalla mahdollisilla tavalla”, Uibomäe kiittää. 

Tutustu caseen tarkemmin

Kampanjan toteutuksessa olivat mukana:

Stockmann

Chief Marketing and Customer Officer Katre Uibomäe
Fashion show event planner Linda Mankki
Social Media manager Susan Sorsa
Head of In-store marketing Kati Parkkinen
Head of Fashion Category Maiju Niskanen
Communication specialist Vilhelmiina Vuollo

Sanoma Media Finland

Client Manager Riikka Martin
Luova strategi Joni Kopisto
Luova tuottaja Suvi Laine
Media Group Manager Leena Örn
Digistrategi Outi Mäkelä
Graafinen suunnittelija Joonas Jukka
ISTV:n tuottaja Ville Jutila

Liittyvät artikkelit
Porisuhdeneuvoja artikkelikuva

Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla

Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Heinäkuun valinta on Porin kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitus, jossa hyödynnettiin ilmiöksi noussutta Porisuhde-kampanjaa.
Kuukauden kamppis
Uutismedia
Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla
Ad Manager nelja vinkkia artikkeli.jpg

Neljä vinkkiä parempiin mainostuloksiin Sanoma Ad Managerissa

Kuinka pitkään mainoskampanjan kannattaa pyöriä? Miksi sesongin ajattelu kannattaa? Entä miten raportit auttavat tulevien kampanjoiden suunnittelussa? Sanoma Ad Managerin väki auttaa kampanjaasi menestymään – ota vinkit talteen.
Digiratkaisut
Tuotetietoa
Neljä vinkkiä parempiin mainostuloksiin Sanoma Ad Managerissa