Prisman Antti Tapani -vaatemalliston lanseeraukselle Grand Effie

Viime huhtikuussa Prismaan lanseerattu uusi muotimallisto Antti Tapani on ollut myyntimenestys. Antti Tuiskun kanssa yhteistyössä luotu mallisto siivitti osaltaan Prisma.fi:n pukeutumisen myyntiä jopa 17-kertaiseksi viime vuoteen verrattuna.

”Vahvaa ja ennakkoluulotonta tekemistä. Brändiyhteistyö, joka tuki molempien brändien tavoitetta ja sanomaa. Pieteetillä rakennettu, ovelasti ennakkotestattu ja tarkasti kohderyhmälleen tehty mittatilaustyö”, Effie Finland -kilpailun tuomaristo luonnehti voittajatyötä.

”Uuden brändin lanseeraus on ollut todella innostavaa. Antti Tapani -brändillä on tärkeä sanoma: meidän ihmisten ei tarvitse olla samaa muottia, vaan olemme tärkeitä ja ainutlaatuisia sellaisena kuin olemme. Erilaisuus kannattaa kääntää voimavaraksi”, Minni Jaakola SOK Median markkinoinnista kertoo.   

Antti Tapani -brändin suunnittelua on tehty taustalla jo pitkään.

”Antti Tuisku toimii brändin luovana johtajana. Yhteistyö hänen kanssaan ei ole millään tavalla päälleliimattua, vaan brändin ydintä on suunniteltu ja rakennettu yhdessä. Brändillä on vahva, Antin kasvutarinasta lähtöisin oleva arvopohja, johon moni meistä pystyy samaistumaan. Prisman näkökulmasta haluamme brändin lanseerauksella nostaa pukeutumisen valikoimamme mielikuvaa ja tavoitella uusia kohderyhmiä. Tässä olemme onnistuneet.”

Kuluttajat ottivat Antti Tapani -brändin innostuneesti vastaan. Brändi on tuonut Prisman asiakkaiksi varsinkin nuoria, jotka eivät ehkä ole luontaisia Prismassa kävijöitä.   

Brändi tuli markkinoille huhtikuussa, jolloin korona oli iskenyt täydellä voimallaan. Tämä toi isoja haasteita lanseeraukseen.

”Suunnitteilla oli todella iso lanseeraus tapahtumineen. Kun korona iski, mietimme voimmeko lähteä edes lanseeraamaan uutta brändiä. Totesimme kuitenkin pienen hengähdystauon jälkeen, että ihmiset kaipaavat elämäänsä muutakin kuin koronaa. Supistimme kampanjan verkkokauppaan ohjaavaksi digikampanjaksi, kun tilanteesta joutuen ei ollut soveliasta ohjata ihmisiä kivijalkamyymälöihin.”

Lanseerausta oli suunnittelemassa iso joukko yhteistyökumppaneita.

"SOK:lta osallistui paljon väkeä muun muassa malliston suunnitteluun. BONDin kanssa rakensimme brändi-identiteetin, strategian, visuaalisen ilmeen ja markkinointiviestinnän konseptin. Dentsun väki auttoi omalta osaltaan strategian luomisessa, ja Cocoa loi liikkuvan kuvan toteutuksen. Kuvat otti Juha Mustonen, ja stylisteinä toimivat Sofia Oksanen ja Mikko Vainio. Antti Tuiskun lisäksi mukana oli myös Warner."

Yhteistyössä on voimaa.

”Tämä on hyvä esimerkki siitä, että kun kaikki tekevät töitä suurella sydämellä, se näkyy lopputuloksessa. Ison porukan johtaminen toi paljon haasteita, mutta oli myös todella antoisaa. Great was never normal!”

Liittyvät artikkelit
Effie 20 artikkelikuva

Sanoma jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina

Kuluttajilla on parhaillaan patoutunutta tarvetta nauttia elämästä. Yritykset, jotka nyt reagoivat nopeasti muuttuneisiin tilaisuuksiin olemalla strategisella otteella rohkeita ja näkemyksellisiä, pystyvät tänä vuonna tekemään erityisen upeita markkinoinnin urotekoja, Karri Ahonen Sanomalta toteaa.
Effie
Sanoma jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina
Case Kekäle artikkelikuva

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten

Kekäle tavoitti erinomaisesti uutta naiskohderyhmää IS.fi/menaiset-osiosta. Mekkoja myyntiin kampanjan aikana 84 % enemmän kuin samanpituisella edeltävällä ajanjaksolla.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten