Mediaympäristöllä on merkitystä

Case Visma Netvisor artikkelikuva

Natiivikampanja HS Visiossa lisäsi kiinnostusta Netvisoria kohtaan.

Netvisorilla oli tänä syksynä kampanjakokonaisuus, jossa natiivi oli vahvasti mukana. 

”Vuosi sitten kokeilimme natiivia ensimmäisen kerran. Vastaanotto oli hyvä, joten päätimme ottaa sen mukaan kokonaisuuteen tänäkin vuonna”, kertoo Product Marketing Speacialist Monica Andersson Visma Solutionsista.

Monikanavainen kampanja sisälsi natiivin lisäksi HS etusivun, radiomainontaa, videomainontaa Ruudussa, TV-mainontaa ja kohdennetun display-kampanjan.

Natiivikampanja kohdennettiin HS Vision sisältöjen yhteyteen.

”Mediaympäristöllä on merkitystä, kun tavoittelemme uutta kohderyhmää. B2B-kohderyhmä on kuitenkin hieman erilainen kuluttajiin verrattuna. Lukija ei välttämättä koe sisältöjämme itselleen suunnatulta, jos hän ei esimerkiksi ole yrittäjä tai työskentele taloushallintoon liittyvien asioiden parissa.”

Vaikka kampanjalla ei varsinaisesti haettu liidejä, niitä kuitenkin saatiin.

”Olemme tosi tyytyväisiä tuloksiin. Lukijamäärä yllätti positiivisesti, kun kohderyhmä on kuitenkin rajattu.”

Natiivikampanja sisälsi kolme artikkelia, joista yksi oli uusi.

”Hyödynsimme jo olemassa olevia sisältöjä, ja ne toimivat paremmin kuin viime vuonna. Saimme Sanomalta vinkkejä siitä, minkälaiset asiat toimivat otsikossa ja ingressissä. Tuloksia saatiin aikaan pienillä muokkauksilla.”

Natiiviartikkelien kautta tuotteen hyötyjä tuodaan lähemmäs käyttäjää asiakastarinoiden kautta. Uudessa artikkelissa on haastateltavana hyvinvointivalmentaja Jutta Larm.

”Olemme tehneet koko vuoden ajan Jutan kanssa vaikuttajayhteistyötä, joten oli luonnollinen jatkumo, että hänet nostettiin myös artikkeliin. Jutta käyttää Netvisoria yritystensä taloushallinnossa. Haluamme tarjota aitoja asiakaskokemuksia.”

Yhteistyö Sanoman kanssa on ollut helppoa ja sujuvaa.

”Vahvuutena on nopea ja joustava yhteistyö. Kampanjat saadaan nopeasti käyntiin, ja kokonaisuuden rakentaminen on helppoa, kun eri mediat ovat saatavilla samasta talosta ja mietitty kohderyhmämme mukaisesti”, Andersson kiittää.

Tutustu tarkemmin kampanjan tuloksiin 

Kuva: Jutta Larm kertoi natiiviartikkelissa kokemuksiaan Netvisorin palvelujen käytöstä. 

Netvisor

Liittyvät artikkelit
Susanne Ropponen artikkelikuva

Ketä tavoitteletkaan, me tavoitamme hänet

Natiivimainonta on vakiinnuttanut paikkansa vaikuttavana ja tehokkaana mainonnan ja markkinointiviestinnän muotona, kirjoittaa Susanne Ropponen.
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Omakynä
Ketä tavoitteletkaan, me tavoitamme hänet
Sanoma palauttaa mainontaa artikkelikuva

Sanoma palauttaa mainospaikkoja uutissivustoilleen

Sanoma on sulkenut mainontaa pois uutissivuiltaan Ukrainan sodan vuoksi. Tilannetta seurataan viikoittain ja muutoksia tehdään tarvittaessa.
Digiratkaisut
Uutismedia
Sanoma palauttaa mainospaikkoja uutissivustoilleen
Case Tutorhouse artikkelikuva

ROMI-mallinnuksella vauhtia kasvuun

Tutorhouse on kasvattanut alkuvuoden aikana kokonaismyyntiään yli 20 prosenttia ja median ROI:ta yli 33 prosenttia optimoimalla mediavalikkoaan.
Case
Digiratkaisut
Näkemyksiä markkinoinnista
ROMI-mallinnuksella vauhtia kasvuun