Monikanavainen aikakausmedia

Monikanavainen_aikakausmedia_hero.jpg

Monikanavainen aikakausmedia

Monikanavaisuus aikakausmedioissa

Tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan monikanavaisuudesta

Aikakausmedian sisällöt kiinnostavat, puhututtavat ja koskettavat. 67 % suomalaisista lukee aikakauslehtiä viikoittain joko painettuna lehtenä tai digitaalisena. Digitaaliset sisällöt houkuttelevat nykyisin alle 45-vuotiaita kuluttajia jopa enemmän kuin painettu lehti. Me Sanomalla seuraamme kuluttajakäyttäytymisen muutosta ja haluamme tarjota mainostajille entistä tavoittavampia ja kiinnostavampia mediatuotteita – myös aikakausmedioidemme parissa. 

Kokosivut ja aukeamat ovat monikanavaisia seuraavissa aikakausmedioissamme: ET-lehti, Hyvä terveys, Kodin Kuvalehti ja Me Naiset. Tämä tarkoittaa sitä, että saat printin kokosivun ja aukeaman mainosten lisäksi mainosnäyttöjä digikokosivuna kyseisen lehtibrändin verkkosivustolla – tavoittaen laajemman yleisön.

Tutkitusti vaikuttavaa

Sanoman aikakauslehdissä mainoksen monikanavaisuus on parantanut mielikuvaa brändistä, lisännyt kuluttajien kiinnostusta sitä kohtaan sekä vaikuttanut positiivisesti ostoaikomukseen. 

Monikanavaisuuden vaikutus print-only ja digi-only keskiarvoon verrattuna
Monikanavainen_aikakausmedia_36.png

POSITIIVINEN VAIKUTUS
MIELIKUVAAN

Monikanavainen_aikakausmedia_55.png

KIINNOSTUKSEN
LISÄÄNTYMINEN

Monikanavainen_aikakausmedia_58.png

OSTOAIKOMUS

Lähde: Sanoma aikakauslehdet cross-media-tutkimukset 2017–2020.

Monikanavaiset ratkaisut

ET-lehden, Hyvän terveyden, Kodin Kuvalehden ja Me Naisten kokosivut ja aukeamat määräpaikkoineen ovat monikanavaisia. Mainos näkyy tällöin sekä painetussa lehdessä että digikokosivuna lehtibrändin verkkosivustolla.

Monikanavaisten ratkaisujen mediatiedot ja hinnat löydät mediakortit.fi-sivustolta:

ET-lehti

Kodin Kuvalehti

Me Naiset

Hyvä terveys

monikanavainen_aikakausmedia_tuotekuva_2.png


Saat kiinni laajemman yleisön kuin pelkästään yhdessä kanavassa

 Voit hyödyntää printti- ja display-mainoksissa eri aineistoja kummankin median vahvuudet ja kohderyhmät huomioiden. Koska aikakauslehden elinkaari ulottuu julkaisupäivää pidemmälle, ajetaan diginäyttöjä siihen asti, kunnes lehden seuraava numero ilmestyy.

 

PRINTTI

DIGI

KONTAKTIT

 

1/1

2/1

Formaatti

Kampanja-aika

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ET-lehti

Teksti*

2. kansi

3. kansi Takasivu            

Teksti*

1. aukeama                  

Digikokosivu etlehti.fi 

2 vkoa

291 000

44 000

335 000

Hyvä terveys

Teksti*

2. kansi

3. kansi Takasivu

Teksti*

1. aukeama

2. aukeama

Digikokosivu hyvaterveys.fi

3 vkoa

254 000

46 000

300 000

Kodin Kuvalehti

Teksti*

2. kansi

3. kansi Takasivu

Teksti*

1. aukeama

2. aukeama

Digikokosivu kodinkuvalehti.fi

2 vkoa

293 000

42 000

335 000

Me Naiset

Teksti*

2. kansi

3. kansi Takasivu

Teksti*

1. aukeama

2. aukeama

Digikokosivu is.fi/menaiset

1 vko

152 000

48 000

200 000


* Saatavilla myös monikanavainen natiivi, jossa digielementtinä näyttöpohjainen natiivinosto. Monikanavaisen natiivin näyttömäärä ja hinnoittelu sama kuin digikokosivun sisältävissä monikanavaisissa ratkaisuissa

Katso aineisto-ohjeet  

Lue lisää aikakausmediasta

Uutismedia digi artikkelikuva

Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %

Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2022) tuoreet luvut kertovat, että Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa on vahvaa kasvua.
Aikakausmedia
Tutkittua
Uutismedia
Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua – Ilta-Sanomat tavoittaa 2,95 miljoonaa ja painettu Glorian ruoka & viini lisäsi lukijamääräänsä 13 %
Case Kärcher artikkelikuva

Printillä on paikkansa sekä kuluttajien ja markkinoijien valintana – ”Natiivimainonnalla pystyy kertomaan sisällöllisesti enemmän”

Natiiviartikkelit Kuukausiliitteessä, Me Naisissa ja Kodin Kuvalehdessä kasvattivat kiinnostusta Kärcherin tuotevalikoimaa kohtaan.
Aikakausmedia
Case
Natiivimainonta
Näkemyksiä markkinoinnista
Uutismedia
Printillä on paikkansa sekä kuluttajien ja markkinoijien valintana – ”Natiivimainonnalla pystyy kertomaan sisällöllisesti enemmän”
Katja Sipilä artikkelikuva

Suomen monikanavaisin mediabrändi rikkoo naiseuteen liittyviä normeja

Me Naiset on jo 70 vuoden ajan murtanut tabuja, ja siten lisännyt avoimuutta, hyvinvointia ja rohkeutta ihmisten elämässä. ”Lupaamme olla tulevaisuudessakin samalla asialla – viihtymistä ja huumoria unohtamatta!” kirjoittaa Me Naisten päätoimittaja Katja Sipilä.
Aikakausmedia
Audio & radio
Omakynä
Uutismedia
Suomen monikanavaisin mediabrändi rikkoo naiseuteen liittyviä normeja