Monikanavainen aikakausmedia
Tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan monikanavaisuudesta
Aikakausmedian sisällöt kiinnostavat, puhututtavat ja koskettavat. 66 % suomalaisista lukee aikakauslehtiä viikoittain joko painettuna lehtenä tai digitaalisena. Digitaaliset sisällöt houkuttelevat nykyisin alle 45-vuotiaita kuluttajia jopa enemmän kuin painettu lehti.
Sanoman monikanavaisella ratkaisulla tavoitat tehokkaasti sekä painetun lehden lukijat että lehden verkkosivuston yleisön. Aikakausmedian monikanavainen ratkaisu tarkoittaa, että saat printin kokosivun ja aukeaman mainosten lisäksi mainosnäyttöjä lehtibrändin verkkosivustolla.
Tutkitusti vaikuttavaa
Sanoman aikakauslehdissä mainoksen monikanavaisuus on parantanut mielikuvaa brändistä, lisännyt kuluttajien kiinnostusta sitä kohtaan sekä vaikuttanut positiivisesti ostoaikomukseen.
+ 34 % *
positiivinen vaikutus mielikuvaan
+ 56 % *
kiinnostuksen lisääntyminen
+ 53 % *
ostoaikomus
Lähde: Sanoma aikakauslehdet cross-media-tutkimukset 2017–2022.
* Muutos% niistä jotka huomioineet mainokset printissä ja digissä vrt. huomioineet vain toisessa kanavassa
Monikanavaiset ratkaisut
ET-lehden, HS Kuukausliitteen, Hyvän terveyden, Kodin Kuvalehden ja Me Naisten kokosivut ja aukeamat määräpaikkoineen ovat monikanavaisia. Mainos näkyy tällöin sekä painetussa lehdessä että digikokosivuna lehtibrändin verkkosivustolla. Monikanavaisten ratkaisujen mediatiedot ja hinnat löydät mediakortit.fi-sivustolta:
Saat kiinni laajemman yleisön kuin pelkästään yhdessä kanavassa
Voit hyödyntää printti- ja display-mainoksissa eri aineistoja kummankin median vahvuudet ja kohderyhmät huomioiden. Koska aikakauslehden elinkaari ulottuu julkaisupäivää pidemmälle, ajetaan diginäyttöjä siihen asti, kunnes lehden seuraava numero ilmestyy.
Printti | Digi | Kontaktit | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1/1 | 2/1 | Formaatti | Kampanja-aika | Painettu lehti ** | Digi-impressiot | Yhteensä | |
ET-lehti | Teksti* 2. kansi | Teksti* 1.aukeama | Digikokosivu etlehti.fi | 2 vkoa | 264 000 | 56 000 | 320 000 |
HS Kuukausliite | Teksti* Sisällysluettelon viereinen sivu | Teksti* 1. aukeama | Digikokosivu | 3 vkoa | 796 000 | 204 000 | 1 000 000 |
Hyvä terveys | Teksti* 2. kansi | Teksti* 1. aukeama | Digikokosivu hyvaterveys.fi | 3 vkoa | 216 000 | 64 000 | 280 000 |
Kodin Kuvalehti | Teksti* 2. kansi | Teksti* 1. aukeama | Digikokosivu kodinkuvalehti.fi | 2 vkoa | 270 000 | 50 000 | 320 000 |
Me Naiset | Teksti* 2. kansi | Teksti* 1. aukeama | Digikokosivu is.fi/menaiset | 1 vko | 116 000 | 104 000 | 220 000 |
* Saatavilla myös monikanavainen natiivi, jossa digielementtinä näyttöpohjainen natiivinosto. Monikanavaisen natiivin näyttömäärä ja hinnoittelu sama kuin digikokosivun sisältävissä monikanavaisissa ratkaisuissa
** sis. näköislehden lukemisen.
Sinua voisi kiinnostaa myös
Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen
Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää, mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.
Mediamix mainonnassa: kolme syytä monimedialliseen mainontaan
Mediamainonnan perussääntö on, että yksi mainonnan kanava ei ole oikotie onneen: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, ovat olennainen osa kampanjan onnistumista.
Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2024
Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hinnan muodostumista. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!