Monikanavainen aikakausmedia

Monikanavainen_aikakausmedia_hero.jpg

Monikanavainen aikakausmedia

Monikanavaisuus aikakausmedioissa

Tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan monikanavaisuudesta

Aikakausmedian sisällöt kiinnostavat, puhututtavat ja koskettavat. 68 % suomalaisista lukee aikakauslehtiä viikoittain joko painettuna lehtenä tai digitaalisena. Digitaaliset sisällöt houkuttelevat nykyisin alle 45-vuotiaita kuluttajia jopa enemmän kuin painettu lehti. Me Sanomalla seuraamme kuluttajakäyttäytymisen muutosta ja haluamme tarjota mainostajille entistä tavoittavampia ja kiinnostavampia mediatuotteita – myös aikakausmedioidemme parissa. 

Kokosivut ovat aina monikanavaisia seuraavissa aikakausmedioissamme: ET-lehti, Hyvä terveys, Kodin Kuvalehti ja Me Naiset. Tämä tarkoittaa sitä, että aiemmin printissä ollut kokosivun mainos näkyy myös digikokosivuna kyseisen lehtibrändin verkkosivustolla – tavoittaen laajemman yleisön.

Tutkitusti vaikuttavaa

Sanoman aikakauslehdissä mainoksen monikanavaisuus on parantanut mielikuvaa brändistä, lisännyt kuluttajien kiinnostusta sitä kohtaan sekä vaikuttanut positiivisesti ostoaikomukseen. 

Monikanavaisuuden vaikutus print-only ja digi-only keskiarvoon verrattuna
Monikanavainen_aikakausmedia_36.png

POSITIIVINEN VAIKUTUS
MIELIKUVAAN

Monikanavainen_aikakausmedia_55.png

KIINNOSTUKSEN
LISÄÄNTYMINEN

Monikanavainen_aikakausmedia_58.png

OSTOAIKOMUS

Lähde: Sanoma aikakauslehdet cross-media-tutkimukset 2017–2020.

Monikanavaiset ratkaisut

ET-lehden, Hyvä terveyden, Kodin Kuvalehden ja Me Naisten kokosivut ja kokosivun määräpaikat eli 2. kansi, 3. kansi ja takasivu ovat monikanavaisia. Kokosivun mainos näkyy sekä painetussa lehdessä että digikokosivuna lehtibrändin verkkosivustolla.

Monikanavaisten ratkaisujen mediatiedot ja hinnat löydät mediakortit.fi-sivustolta:

ET-lehti

Kodin Kuvalehti

Me Naiset

Hyvä terveys

monikanavainen_aikakausmedia_tuotekuva_2.png


Saat kiinni laajemman yleisön kuin pelkästään yhdessä kanavassa

 Voit hyödyntää printti- ja display-mainoksissa eri aineistoja kummankin median vahvuudet ja kohderyhmät huomioiden. Koska aikakauslehden elinkaari ulottuu julkaisupäivää pidemmälle, ajetaan diginäyttöjä siihen asti, kunnes lehden seuraava numero ilmestyy.

Monikanavaisten ratkaisujen tavoittavuus

Lehti

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

Kontaktien muutos %

Digin kampanja-aika

ET-lehti

288 000

47 000

335 000

+16 %

2 vkoa

Hyvä terveys

255 000

45 000

300 000

+18 %

3 vkoa

Kodin Kuvalehti

288 000

47 000

335 000

+ 16 %

2 vkoa

Me Naiset

148 000

52 000

200 000

+ 35 %

1 vko

 

Katso aineisto-ohjeet  

Lue lisää aikakausmediasta

Essity artikkelikuva

Essity Finland uskoo aikakausmedian voimaan

Editkilpailussa vuoden 2020 aikakausmediamainostajaksi valittu Essity säilytti mainospanostuksensa aikakausmedioihin lähes ennallaan poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta.
Aikakausmedia
Case
Essity Finland uskoo aikakausmedian voimaan
Anssi Miettinen artikkelikuva

Kuukausiliite on Suomen luetuin maksullinen julkaisu

Suomalaisen journalismin lippulaiva kuuluu Suomen laajimmin luettuihin julkaisuihin. Sen jutut muistetaan vuosien päästä, lehdet otetaan talteen ja niihin palataan. Kuukausiliite on myös mainosympäristönä erinomainen, kirjoittaa HS:n featuretoimituksen esimies Anssi Miettinen.
Aikakausmedia
Omakynä
Uutismedia
Kuukausiliite on Suomen luetuin maksullinen julkaisu
GRV Italia artikkelikuva

Bella Italia!

Glorian ruoka & viinin mahtava Italia-erikoisjulkaisu ilmestyy kesän kynnyksellä. Lähes 100-sivuisessa lehdessä esitellään Italian maut suomalaiseen kesään.
Aikakausmedia
Bella Italia!