Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Digimainonta

Rich Media -mainonta

Aktivoi asiakkaasi vuorovaikutteisella mainonnalla

 

Rich media hero.jpg

Rich Media -mainokset ovat vuorovaikutteisia, viestin vastaanottajaa aktivoivia mainoksia. Aktivoi käyttäjää viettämään aikaa sisältösi parissa!

Rich Media -mainontaan pohjautuvia display-ratkaisuja voit käyttää huomion kiinnittämiseen, useampien tuotteiden tai viestien esittelemiseen tai yhdessä sopivan luovan idean kanssa viihteellisen tai yllättävän ratkaisun luomiseen. Pyöritettävässä mainoskarusellissa esittelet näppärästi esimerkiksi useamman tuotteen tai palvelun ja annat lisätietoja yrityksestäsi.

Perusratkaisuista ei veloiteta tuotantokustannuksia. Nämä mainosratkaisut pystymme myös toteuttamaan normaalien aineistoaikataulujen puitteissa.

 

Tarina
Lue lisää
Liukuva digikokosivu
Lue lisää
Karuselli
Lue lisää
Digikokosivuliite
Lue lisää

Sanoman Rich Media -mainonnan ratkaisut

 

Tarina

Tarina on erinomainen valinta, kun haluat luoda tarinallisen mainoksen, jossa yhdistyy sekä video- että kuvamateriaali. Cross-screen mainosmuotona näkyvässä Tarinassa voit hyödyntää maksimissaan viittä eri aineistoa – kuvaa tai videota.

Katso esimerkki

Aineisto-ohjeet

Liukuva digikokosivu

Liukuva digikokosivu on näyttävä cross-screen-mainosmuoto, jossa parallax-efekti. Formaatissa on taustavideo tai kuva, joka pysyy paikallaan suhteessa muuhun sisältöön päällä olevan kuvan rullatessa muun sisällön tahdissa sen yli. Aineiston osalta on kaksi vaihtoehtoa: pelkkä taustakuva tai taustakuva + overlay. Liukuva digikokosivu varataan ja hinnoitellaan digikokosivuna.

Katso esimerkki

Mainos näkyy esimerkissä ensimmäisen uutisnoston alapuolella.

Aineisto-ohjeet

Karuselli

Karuselli on responsiivinen mainosmuoto, joka mahdollistaa saman aineiston käyttämisen deskarissa, tabletissa ja mobiilissa. Mahdollistaa useampien tuotteiden esittelyn kerralla. Karusellissa on mahdollista ajaa 5–10 kpl 600 x 600 px -kokoista kuvaa. Mobiiliin kohdennettuna karusellin animaatiovaihtoehtoja on myös kuutio, slideri, korttipakka ja flipboars.

Katso esimerkki

Mainos näkyy esimerkissä ensimmäisen uutisnoston alapuolella.

Aineisto-ohjeet

Digikokosivuliite

Digikokosivuliite on tehokas monikanavainen liiteratkaisu kokosivun mainospaikalle, joka mahdollistaa digitaalisten liitteiden tekemisen. Liitteissä voi olla 2–32 kpl 620 x 891 px -kokoista sivua. Digikokosivuliite on cross screen -mainosmuoto.

Katso esimerkki

Mainos näkyy esimerkissä ensimmäisen uutisnoston alapuolella.

Aineisto-ohjeet

Tutustu muihin display-mainonnan ratkaisuihin

  • Tulospohjainen display-mainonta

    Tulospohjaisessa display-mainonnassa maksat vain toteutuneista klikeistä, mitä tekee siitä kustannustehokkaan tavan ohjata liikennettä tuotteesi tai palveluidesi pariin.

    Lue lisää 

  • Näyttöpohjainen display-mainonta

    Näyttöpohjaisessa display-mainonnassa maksat siitä, että mainos näytetään median käyttäjälle, eli se latautuu sovittuun kohderyhmään kuuluvan käyttäjän selainnäkymään.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Aikapohjainen display-mainonta

    Aikapohjaista display-mainontaa myydään kiinteinä mainospaikkoina, jolloin mainoksesi näkyy koko päivän samassa paikassa.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Feed-pohjainen display-mainonta

    Feed-pohjaisen mainonnan avulla voit tehdä personoitua, vaikuttavaa display-mainontaa ja saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä aineistontuotannossa.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Outstream-videomainonta

    Outstream-videomainokset näkyvät display-mainospaikoilla Sanoman digimedioiden artiikkelisisältöjen yhteydessä. Käyttämällä liikkuvaa kuvaa banneriin upotettuna voit hakea staattista banneria enemmän huomioarvoa.

    Lue lisää

    Lue lisää
0/0
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland