Viihteen supersankarit löytyvät Neloselta

Viihteen supersanakarit artikkelikuva
Tähtien vetovoimalla on selkeä vaikutus katsojalukuihin, Nelonen Median televisiojohtaja Ville Toivonen kertoo.

Nelosen sisällön kärkenä ovat isoimmat viihdeohjelmat ja kirkkaimmat tähdet.

”Olemme jo usean vuoden ajan tutkineet säännöllisesti sisältötrendien lisäksi tähtien tunnettuutta ja vetovoimaa. Uskomme datan hyödyntämiseen, ja sisältövalintoja koskevat päätöksemme nojaavat näihin tutkimustuloksiin”, Nelonen Median televisiojohtaja Ville Toivonen kertoo.

Tähtien vetovoimalla on selkeä vaikutus katsojalukuihin. Suosikkijuontaja houkuttelee sisällön pariin, ja tähtien oma somevaikuttavuus kasvattaa ilmiötä entisestään.    

”Tutkimusten mukaan monet tekevät katsomispäätöksen jo pelkästään suositun juontajan perusteella tietämättä ohjelmasta välttämättä sen enempää”, Toivonen sanoo. 

Viime vuosien trendi on ollut, että isoimmat ilmiöt nousevat kotimaisista ohjelmista. Toivosen mukaan ilmiöt eivät kuitenkaan synny itsestään, vaan niiden eteen pitää tehdä määrätietoisesti töitä.

Esimerkiksi Big Brother, Selviytyjät ja Vain elämää kasvoivat tämän syksyn suurimmiksi ilmiöiksi kovalla työllä. Se, että ohjelmista tulee yhteisiä puheenaiheita, vaatii kaikkien markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteiden synkkaamista.

”Olemme viihteen puolestapuhujia. Viihde tekee hyvää ja yhdistää ihmisiä. Kun ohjelmista tulee ilmiöitä, ihmiset puhuvat niistä ja katsovat niitä kimpassa. Viihde on hyväksi, kuten Nelosen slogan kuuluu.”        

Monet Nelonen Median suosituimmat TV-tähdet ovat nousseet rooliinsa radion kautta. Kun sama kiinnostava persoona tekee aamuradiota ja viikonlopun viihdeohjelmaa, molemmat ilmiöt kasvavat.

”Hyvä sisältö syntyy ammattilaisten käsissä. Hitin pitää olla hyvin käsikirjoitettu, valaistu ja kuvattu. Sama pätee esiintyjiin. Meidän parhaita esiintyjiämme yhdistää aitouden ja positiivisuuden lisäksi se, että he ovat kovan luokan ammattilaisia.”    

Mitä tutkimukset kertovat, löytyvätkö viihteen kirkkaimmat tähdet Neloselta?

”Kyllä, tutkimukset osoittavat, että Nelosella on ylivoimaisesti kiinnostavimmat tähdet”, Toivonen vahvistaa.

Katso myös:

Viihteen supersankarit tarjoavat brändillesi Suomen vaikuttavimmat yleisöt

Markkinoija, haluatko brändisi Suomen kirkkaimpien tähtien seuraan? Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanoman mediamyynnistä.