Tulospohjaisen digimainonnan avulla myynti nousuun

Henrik Peltoniemi
Myynti sakkaa, verkkosivukävijöiden määrä on laskussa ja liidejä ei meinaa millään kertyä, mutta mikä avuksi? Digistrategi Henrik Peltoniemi tarjoaa parhaat vinkkinsä markkinoijien tueksi.

Me Sanomalla kehitämme jatkuvasti digitaalisen mainonnan tuotteitamme. Olemme tuoneet markkinoille useita uusia digitaalisia ratkaisuja. Oli mainostajan tavoitteena sitten brändinrakennus, myynti tai sitouttaminen, niin meillä Sanomalla on ratkaisu kuluttajan ostopolun jokaiseen vaiheeseen. Olemme vahvistaneet varsinkin liikenteenohjaamiseen, liidien keräämiseen ja myyntiin erinomaisesti soveltuvia ratkaisuja, jotka klikkihinnoiteltuina tuovat kustannustehokkuutta kohderyhmän tavoittamiseen ja aktivoimiseen. Tällaisia ratkaisuja ovat muun muassa tuotenosto, tuotepalkki, tuoteluettelo, somenosto (”social display”) sekä päivityksen läpikäynyt tehokkuuspaketti Sanoma Network Optimizer (SNO).

Tuotenosto, tuotepalkki sekä tuoteluettelo tuovat itse mainostajan tuotteet keskiöön ja soveltuvat erityisesti verkkokaupoille. Somenosto tuo kaivattua vahvaa ja tehokasta lisätavoittavuutta somekampanjoihin laadukkaassa ja kotimaisessa ympäristössä. SNO on läpikäynyt mainostajien näkökulmasta sekä tärkeän että toivotun päivityksen hinnoitteluun, mainosmuotoihin ja kohdennuskyvykkyyksiin. Olemme lisäksi kehittäneet dynaamisia kyvykkyyksiämme ja tuoneet dynaamisen mainonnan joustavuuden ja ketteryyden klikkihinnoiteltuun tuotenostoon, tuotepalkkiin ja tuoteluetteloon. Mainonta on mahdollista personoida kohderyhmän kiinnostusten tai sijainnin mukaan, ja tuoda siten personoidut ja relevantit tuotetiedot ja viestikärjet reaaliaikaisesti suoraan mainostajan verkkosivun tuotefeedistä.

Mainitut taktiseen tekemiseen tarkoitetut digitaaliset ratkaisut palvelevat nyt entistä paremmin joko yksittäisissä kampanjoissa tai jatkuvissa toimenpiteissä. Erityisesti jatkuvan mallin avulla mainostaja varmistaa, että näkyvyys ja sivustoliikenne pysyvät stabiililla ja vahvalla tasolla. Tämä taas tehostaa asiakkaiden sitouttamista uudelleenmarkkinoinnin asiakasryhmän kasvaessa. Kun tulospohjaisen tekemisen mittarit ovat kunnossa, on hyvä muistaa tulospohjaisen mainonnan rooli, hyödyt ja mahdollisuudet. Klikkipohjainen mainonta on helppo ja riskitön tapa liikenteen ohjaamiseen, sillä maksat vain mainostesi klikkauksista. Tämä tarkoittaa myös sitä, että huomioarvoltaan entistä tehokkaammat mainoskoot keräävät suuren määrän mainosnäyttöjä päätelaiteriippumattomasti Sanoman omissa, tunnetuissa ja turvallisissa mediaympäristöissä.

Klikkipohjainen mainonta on erinomainen lisä esimerkiksi hakusanamainonnalle, jolloin tavoitat niitä kuluttajia, jotka ovat osoittaneet kiinnostusta palvelua tai tuotetta kohtaan, mutta jotka eivät vielä ole aktiivisessa lisätietojen hakuvaiheessa.

Me Sanomalla haluamme auttaa teitä markkinoijia rakentamaan yhä parempaa asiakaskokemusta omille kohderyhmillenne. Koko osaamisemme, valtava datamäärä suomalaisista ja monipuoliset ratkaisumme ovat käytettävissänne. Ratkaisuillamme saatte verkkosivukävijöiden ja liidien määrän kasvuun, ja sen kautta myös myynnin nousuun.

Henrik Peltoniemi toimii digistrategina Sanomalla

Tutustu Sanoman uusiin digituotteisiin

Lue lisää Sanoman digimarkkinoinnin ratkaisuista