Big Brother on tavoittanut syksyn aikana jo 2,7 miljoonaa kyttääjää
Big Brotheria seurataan erityisesti Ruudussa, jossa ovat katsottavissa sekä ohjelman kaksi 24/7 -streamia, päivittäiset koostelähetykset sekä talon tapahtumista päivittäin klippeinä tarjoillut lyhyet kohokohdat. Yhteensä kaikkia näitä Big Brother -sisältöjä on tänä syksynä käynnistetty pelkästään Ruudussa lähes 30 miljoonaa kertaa.
Big Brother Suomi pääsee hurjiin tavoittavuuslukuihin myös TotalTV-luvuilla, joilla lasketaan ohjelman tavoittavuus Ruudussa sekä kaikkina tv:n esityskertoina yhteensä.
Big Brotherin lukujen voidaan sanoa olevan poikkeuksellisia, sillä ohjelma on syksyn aikana tavoittanut tv:ssä ja Ruudussa yhteensä noin 2,7 miljoonaa suomalaista, eli noin 50,5 prosenttia koko Suomen väestöstä.
Erityisen omistautunutta katselu on nuorten, 25–44-vuotiaiden naisten keskuudessa, jossa ohjelma on syksyn aikana tavoittanut huimat 65 prosenttia väestöryhmästä.
BB-talon tapahtumia seurataan ahkerasti myös somessa useilla eri alustoilla. Instagramin seuraajamäärä on kasvanut koko kauden ja on nyt lähes 80 000. BB-videot leviävät ahkerasti myös TikTokissa, ja keskustelu käy kuumana mm. Jodelissa, Facebookissa, Twitterissä ja muilla keskustelupalstoilla.
Tänään käynnistyneen finaaliviikon päätteeksi ensi sunnuntaina tiedetään koko kauden voittaja.
Lähteet: Sanoma videoanalytiikka, Finnpanel Oy, TotalTV-tutkimus, 5.9.–14.11.2021