Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Case Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle

Suomen tavoittavimman aikakausmedian Yhteishyvän tekemiseen tarvitaan kunnianhimoa, kaupan toimintaympäristön tuntemusta ja saumatonta yhteispeliä. Tämä kaikki toteutuu SOK Median ja sisältökumppani Sanoman yhteistyössä.
Sanna Suokko Yhteishyvä artikkelikuva
8.1.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Suomen tavoittavimman aikakausmedian Yhteishyvän  tekemiseen tarvitaan kunnianhimoa, kaupan toimintaympäristön tuntemusta ja saumatonta yhteispeliä. Tämä kaikki toteutuu SOK Median ja sisältökumppani Sanoman yhteistyössä.

”S-ryhmälle ei riitä, että tehdään menestyvää bisnestä, vaan samalla haluamme yhdessä asiakasomistajien kanssa rakentaa parempaa Suomea. On tärkeää, että Yhteishyvän tekijöillä on yhteinen arvomaailma ja päämäärä, joihin uskomme”, Yhteishyvää johtava Head of Owned Media Sanna Suokko sanoo.

”Ihan koko Yhteishyvä, joka ikinen sisältö, syntyy intohimolla.”

Yhteishyvä on tehnyt sisältömarkkinointia jo 116 vuotta eli paljon kauemmin kuin koko sisältömarkkinointi-sana on ollut olemassa. Yhteishyvä syntyi köyhään Suomeen kertomaan osuuskunta-aatteesta, mutta nykyään sen tehtävänä on viestiä esimerkiksi S-ryhmän vastuullisuusteoista asiakasomistajille. Sisältöjä tehdään yhtä kunnianhimoisesti kuin journalistisissakin medioissa.

”Yhteistyö sisältökumppanimme Sanoman kanssa on ollut tosi hedelmällistä. Parhaaseen pyritään koko ajan eikä haluta mennä sieltä, mistä rima on matalin. Sanomalla on huikeaa media- ja sisältöosaamista. On tosi tärkeää, että meillä on kumppani, johon voimme luottaa”, Suokko sanoo.

Mediankäytön muutoksen myötä Suokon tehtävänä on huolehtia erityisesti siitä, että brändi on relevantti digitaalisessa maailmassa. Paperinen Yhteishyvä on kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä massamedia, kun taas brändin digitaaliset sisällöt palvelevat kohdennetummin. Verkossa erityisesti ruokasisällöt ovat tärkeitä.

”Digitaalisen yleisön kasvattaminen onnistuu, kun olemme uskollisia Yhteishyvän arvopohjalle, luotamme brändin voimaan ja kehitämme tarinankerronnan muotoja myös digissä.”

Erityisen tyytyväinen Suokko onkin Sanoman kanssa tehtyyn ruokakohderyhmätyöhön, joka on auttanut palvelemaan paremmin yleisöjä digikanavissa. Sisältömuotoilun keinoin tehdyn kohderyhmätyön taustalla oli paljon kylmää dataa.

”Sanoman avustuksella pystyimme lämmittämään datan ja saamaan selville ihmisten syvimmät ruokaan liittyvät tarpeet. Se on hienoa mediaosaamista, joka on auttanut meitä tosi paljon.”

Sanoma-yhteistyössä Suokko on tyytyväinen myös joustavuuteen. Kun SOK Median tarpeet ovat muuttuneet, on löydetty uudenlaista osaamista tai saatu Sanomalta lisäresursseja.

Pelkkä sisältöjen hiominen ei kunnianhimoisen retail-median tekemisessä riitä, vaan sisältöihin pitää saada kiinni myös palvelua.

”Mediatalot rakentavat kauppoja median ympärille, me rakennamme mediaa kaupan ympärille”, Suokko kertoo.

 

Tutustu Sanoman markkinointipalveluihin

Tagit

Aikakausmedia Case Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman tuottama Yhteishyvä palkittiin vuoden asiakasmediana Editgaalassa

    Sanoman ja S-ryhmän välillä on tiivis strateginen kumppanuus, josta Yhteishyvän menestys on ollut tärkeä osa kokonaisuutta.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    26.5.2023
    Lue lisää
  • Lisää hyvinvointia ja irtiottoja arjesta – Me Naiset ja Gloria uudistuivat

    Me Naiset, suomalaisnaisten tavoittavin puheenaihemedia, ja Gloria, Suomen suurin kansainvälisen tason muotilehti, tarjoavat laatuaikaa lukijoilleen.

    Tagit

    Aikakausmedia
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Mitalisadetta Native Advertising Awards -kilpailusta

    Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalla oli kuusi työtä Sanomalta. Näistä viisi pokkasi palkinnon Kööpenhaminassa järjestetyssä tilaisuudessa.

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    11.5.2023
    Lue lisää
  • Kansainvälistä huomiota Sanoman sisältömarkkinoinnille

    Sanoman sisältömarkkinoinnin UPM:lle toteuttamat sisällöt ovat yltäneet arvostetun Digiday Content Marketing Awards -kilpailun shortlistalle kahdessa kategoriassa.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    5.5.2023
    Lue lisää
  • Mitä on sisältömarkkinointi — ja miksi sen tekeminen kannattaa aloittaa viimeistään nyt?

    Kun ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu, myös markkinoinnin keinovalikoiman on muututtava. Sisältömarkkinointi tarjoaa merkityksellisen ja asiakkaita brändiin sitouttavan vaihtoehdon perinteisen “osta osta” -mainonnan rinnalle.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    27.4.2023
    Lue lisää
    Sisällöntuottaja kuvaamassa uutta videota.
  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Mitkä ovat ruokatrendit juuri nyt?

    Glorian ruoka & viinin päätoimittaja ja HS ruokatoimituksen vetäjä Sanna Maskulin kertoo, mitkä ruokatrendit toimituksessa juuri nyt puhuttavat.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
  • Kunniamaininta UPM:lle ja Sanomalle Grand One -gaalassa!

    Sanoma sisältömarkkinoinnin UPM:lle tuottama kansainvälinen sisältömarkkinointiohjelma sai kunniamaininnan Grand Onessa parhaan digitaalisen sisältömarkkinoinnin kategoriassa.

    Tagit

    Case Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    31.3.2023
    Lue lisää
  • Uutis- ja aikakausmedian kesäedut

    Tavoita asiakkaasi kesälläkin.

    Tagit

    Aikakausmedia Natiivimainonta Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    14.3.2023
    Lue lisää
  • Sanoman asiantuntijat tuomareina kevään markkinointikilpailuissa

    ”Yksi idea riittää” ja 8 muuta viisasta ajatusta vaikuttavaan sisältömarkkinointiin.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    28.2.2023
    Lue lisää
  • Tammikuun Kuukauden kamppis on Xploran erikoisartikkeli

    Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Xploran natiiviartikkeli tarjosi kiinnostavalla tavalla tietoa siitä, että lapsille hankittaville älypuhelimille on olemassa vastuullinen vaihtoehto.

    Tagit

    Case Digiratkaisut Kuukauden kamppis Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    13.2.2023
    Lue lisää
  • Mediamix mainonnassa: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että yksi mainonnan kanava ei ole oikotie onneen: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, ovat olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    20.1.2023
    Lue lisää
    mediamix_ja_monimediallinen_mainonta
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland