Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä
”Halusimme ymmärtää syvällisemmin markkinointitoimistojen monipuolisia tarpeita ja kehittää sen pohjalta palvelumalliamme. Haastattelimme toimistoasiakkaitamme ja teimme suunnittelutyötä asiakasymmärryksen pohjalta”, Sanoman Agency Partner -tiimin vetäjä Satu Raatikainen avaa laajaa selvitystyötä konseptin takana.
Sanoma Agency Partner -portaali on ensimmäinen suomalainen alusta, joka on suunniteltu markkinointitoimistoille tarjoamaan ajankohtaista ja hyödyllistä tietoa markkinointiviestinnän tueksi. Sisällöt on tuotettu toimistoammattilaisten tarpeita ajatellen.
Sanoma Agency Partner -portaaliin rekisteröityneet markkinoinnin ammattilaiset voivat hakea portaalista tietoa, jota kaipaavat kaipaat oman osaamisensa päivittämiseen tai asiakastyön tueksi – juuri siinä hetkessä, kun tiedolle on tarvetta. Sanomalta saa edelleen henkilökohtaista palvelua, mutta portaalin käyttö tarjoaa joustavuutta suhteessa omiin suunnitteluaikatauluihin.
Olennainen osa portaalin sisältöä on koulutuspolku, joka sisältää ajankohtaista tietoa mm. mediamarkkinan muutoksista, eri mediaryhmien ominaisuuksista ja eduista sekä mainonnan tuloksellisuuden kehittämisestä.
”Osaamisen kehitys ja ajan tasalla pysyminen muuttuvassa mediaympäristössä kiinnostavat alan ammattilaisia. Haluamme tukea markkinointitoimistoja asiakastyössä suunnitteluprosessin jokaisessa vaiheessa, ja olemme mielellämme kaiken kokoisten toimistojen luottokumppani”, kertoo Agency Partner Manager Sini Hartikka.
Mediatoimistoissa työskentelevät ammattilaiset voivat hyödyntää Sanoma Agency Partner -portaalia esimerkiksi koulutuksellisesta näkökulmasta.
“Portaali tarjoaa relevanttia tietoa Sanoman medioista yhdestä paikasta alan ammattilaisten näkökulmaan sekä tarpeisiin räätälöitynä ja erityisesti silloin, kun on esimerkiksi mediatoimistouransa alussa oleva”, kuvailee Director, Agency Operations & Sales Insight Annika Väisänen-Mattila.
Portaalia kehitetään jatkossakin palvelemaan toimistoja, ja sinne tuodaan jatkuvasti uutta ajantasaista sisältöä.
”Jatkossa on tarkoitus sukeltaa syvemmälle aihekohtaiseen tietoon. Pohdimme erilaisia formaatteja ja kuuntelemme palautetta herkällä korvalla. Avainsana on yhteistyö ja toivomme, että käyttäjät osallistuvat aktiivisesti portaalin sisältöjen kehitykseen”, Agency Partner Manager Suvi Hyrsky kertoo.
Miten pääsen mukaan?
Rekisteröityminen ja portaalin käyttö on markkinointitoimistoille maksutonta. Rekisteröitymällä saat heti käyttöösi tietopankin ja työkalut ja pääset seuraamaan omaa osaamistasi kehittävää valmennuspolkua.