Matka palkittiin Editgaalassa vuoden irtonumerona, Yhteishyvän juttu vuoden parhaana
25.3.2022
Yhteishyvän kesäkuun 2021 lehden kansi on voittanut myös European Publishing Awards 2022 -kilpailussa Cover One-Shot -sarjan.
Matka-lehden numero 4/2021 palkittiin vuoden irtonumerona Aikakausmedian Editkilpailussa torstaina. Yhteishyvän juttu Mielessä isot kuviot palkittiin vuoden parhaana asiakasmediajuttuja.
Matkan palkintoperusteluissa todettiin seuraavasti:
”Menestyksekkäästi nimeään myöten uudistunut Matka-lehti kertoo uudistusnumeron 4/21 kannessa matkoista haaveileville kotimaan ja ulkomaan kohteista oivaltavin otsikoin. Otsikoiden tyylikäs asettelu jättää tilaa siniselle merelle ja taivaalle. Kannen koko ilme houkuttelee tarttumaan lehteen ja unelmoimaan matkoista. Numeron kappalemääräinen myynti oli moninkertainen verrattuna tilanteeseen ennen lehden uudistusta.”
Mielessä isot kuviot -juttu julkaistiin viime vuoden lokakuun Yhteishyvässä. Sanoman sisältömarkkinointitiimistä juttua olivat tekemässä vastaava tuottaja Leila Mehto ja AD Leena Majaniemi. Jutun on kirjoittanut freelancer-toimittaja Kaisa Hako ja kuvannut Sanoman valokuvaaja Juha Salminen. SOK:n Yhteishyvän toimituksesta mukana jutun teossa olivat toimituspäällikkö Sanna Suokko ja sisältöpäällikkö Sara Malmberg.
Palkintoperusteluissa juttua kiitetään näin: ”Aihe hiiliviljelystä ja ilmastomuutoksen torjumisesta rakentuu informatiiviseksi ja lukijaa kiinnostavaksi, ihmisläheiseksi tarinaksi vastuullisen viljelijäperheen arvojen kautta. Juttu yhdistelee hienosti monia ilmaisukeinoja ja tuo aiheesta uutta tietoa ja uusia näkökulmia. Sujuva teksti yhdessä elämänmakuisten kuvien kanssa muodostaa hienon kokonaisuuden, jota on selvästi työstetty pitkään, huolella ja innostuneessa yhteistyössä.”
Torstai-iltana tuli tieto myös toisesta tärkeästä voitosta. Yhteishyvän kesäkuun 2021 lehden kansi voitti European Publishing Awards 2022 -kilpailussa Cover One-Shot -sarjan. Kannen on kuvannut Mikko Tikka ja kuvausjärjestelyistä sekä tyylistä vastasi Janic Leino. AD:na toimi Leena Majaniemi.
European Publishing Awards -kilpailussa palkitaan parhaita aikakauslehtiä, sanomalehtiä ja digitaalisia julkaisuja. Raadin mukaan voittajakannet kuvastavat tekijöiden täydellistä yhteistyötä, jonka lopputuloksena syntynyt kansi houkuttelee lukemaan jutun. Kansijutun tekijätiimiin kuuluivat myös toimittaja Kaisa Hako, vastaava tuottaja Leila Mehto, sisältöpäällikkö Sara Malmberg sekä toimituspäällikkö Sanna Suokko.
Onnittelut Matka ja Yhteishyvä!
Katso kaikki Edikilpailun voittajat
Katso myös:
Case Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle
Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen
Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää, mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.
Mediamix mainonnassa: kolme syytä monimedialliseen mainontaan
Mediamainonnan perussääntö on, että yksi mainonnan kanava ei ole oikotie onneen: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, ovat olennainen osa kampanjan onnistumista.
Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2024
Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hinnan muodostumista. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!
Mitkä ovat hyvinvoinnin trendit juuri nyt?
Pandemia ja sen jälkeiset kriisit ovat haastaneet myös terveyttä ja luoneet uusia tarpeita. Hyvän terveyden päätoimittaja Päivi Virkkunen pohtii, miten muutokset vaikuttavat hyvinvointiimme ja mihin haemme tässä ajassa ratkaisuja.
Kuinka päivittää sisustusta edullisesti mutta kestävästi?
Glorian kodin päätoimittaja Venla Kujakallio kertoo, miten sisustustrendit näkyvät ja toteutuvat epävarmoina aikoina.
Kultaa ja pronssia kansainvälisessä sisältömarkkinointikilpailussa Sanoman sisältömarkkinointipalveluille ja UPM:lle
UPM:lle Euroopan ja Suomen markkinoilla toteutetut sisältömarkkinointiohjelmat ylsivät mitaleille International Content Marketing Awardseissa kahdessa kategoriassa.