Sanomalle kultaa ja hopeaa kansainvälisestä markkinointikilpailusta

Yhteishyvän elokuun lehden kansi voitti kultaa Best Cover -sarjassa. Valokuvaaja Outi Törmälän ottama kuva liittyy Yhteishyvän pääjuttuun, jonka haastateltavat olivat tavallisia sotaa paenneita ukrainalaisia. Kuvassa nuori ukrainalaisnainen katsoo lukijaa rauhallisesti, ilman hymyä ja viettelevää asentoa.
”Halusimme välttää ilmeisimmät Ukrainan kriisin symbolit: keltaisen ja sinisen yhdistelmän ja auringonkukat. Päädyimme ratkaisuun, jossa haastateltavan muotokuvasta poistetaan kaikki tarpeettomat elementit. Valokuvaaja onnistui kuvaamaan nämä ihmiset sekä vahvoina että haavoittuvina”, kertoo AD Eeva Värtö Sanoma B2B:n sisältömarkkinoinnista.
Konventioita rikkova kansi sai runsaasti palautetta lukijoilta ja lisäsi selvästi empatiaa pakolaisia kohtaan Suomessa. Visuaalista ajatusjohtajuutta rakentava kuva herätti keskustelua myös sosiaalisessa mediassa.
Tähtikokkien Bocuse d’Or -tv-ohjelma ja sen ympärille rakennettu kampanjakokonaisuus voitti kultaa Best Use of Native Advertising -sarjassa. Yhdessä K-Ryhmän ja Rabbit Filmsin kanssa toteutetussa brändiviihdeohjelmassa seurattiin Suomen edustajan taistelua kohti maailman vaativimman kokkikilpailun Bocuse d'Orin finaalia. Monikanavaisessa kampanjakokonaisuudessa tuotettiin runsaasti sisältöä Bocuse d’Orin ympärille. Kokonaisuuteen voi käydä tutustumassa täällä.
Sanoman luovan tuotannon Pohjola Vakuutukselle toteuttama natiivimainonnan kokonaisuus voitti samassa sarjassa hopeaa.
Kilpailun järjestäjä Content Council voittoa tavoittelematon organisaatio, joka edustaa sisältömarkkinointia maailmanlaajuisesti.
Palkituista töistä löytyy listaus täältä.
Autamme sinua muuttamaan maailmaa sisältöjen avulla: