Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoman asiantuntijoiden vinkit vaikuttavien sisältöjen luomiseen

”Yksi idea riittää” ja 8 muuta viisasta ajatusta vaikuttavaan sisältömarkkinointiin.
28.2.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Sanoman sisältömarkkinointitiimin asiantuntijat tuomaroivat sisältöjä kevään kolmessa kilpailussa: kotimaisissa Grand Onessa ja Vuoden huipuissa sekä kansainvälisessä Native Advertising Awardsesissa. Kukin tuomari jakaa kolme viisasta ajatustaan vaikuttavien sisältöjen luomiseen.

Jenni Lieto on tuomarina Grand Onen sarjoissa Paras digitaalinen sisältömarkkinointi ja Paras vaikuttajamarkkinointi. Työssään hän auttaa yrityksiä päättämään, mistä niiden pitäisi puhua, ja siksi hänen vinkkinsäkin liittyvät aiheisiin:

1. Puhutko useimmin itsestäsi, melkein yhtä paljon kuin yrityksestänne? Palkkaatko myös sisällöntuotannossa tukevat tahot kertomaan yhä uusin tavoin teistä? Muista että sisältömarkkinoinnin idea on tehdä vaikutus kohderyhmääsi – ei sinuun.

2. Maailmassa on aivan tarpeeksi yhdentekevää sisältöä, ja lisää syntyy koko ajan. Synnytä sinä massan sijaan kirkkaita helmiä: juttuja, jotka panevat kelat liikkeelle. Paras sisältö herättää uuden ajatuksen, jolla voi muuttaa yhteiskuntaa ja maailma.

3. Haistatko alasi ilmiöt? Osaatko kertoa niistä muille uudella tavalla ja ensimmäisten joukossa? Erinomaista, ei kun sisältöä luomaan! Tiesi ajatusjohtajuuteen on auki. Jos aihe kiinnostaa, tule webinaariimme kuulemaan lisää aiheesta.

Petra Saikku tuomaroi kansainvälisessä Native Advertising Awards -kilpailussa. Hän haluaa muistuttaa, että hyvästä sisällöstä kannattaa ottaa kaikki irti:

1. Rakenna sisällöillä suhde kohderyhmään. On turha tehdä tusinasisältöä vain tekemisen ilosta, välillä myös less is more.

2. Ota sisällöstä kaikki irti. Kun tiedät mitä haluat sanoa ja kenelle, käytä hyväksesi samaa sisältöä versioimalla sitä. Näin voit hyödyntää esimerkiksi erilaisia sisältömuotoja, viestikulmia tai jo olemassa olevaa sisältöä. Jakele oikein paketoitu sisältö oikeisiin kanaviin.

3. Luota ammattilaiseen. Tuloksellista markkinointiviestintää tehdäkseen on tärkeää tuntea eri mediat sekä alustat ja miten niissä viestitään. Kysyt hammaslääkäriltä ohjeet suuhygieniaan ja kokilta ruoanlaittoon – miksi et hyödyntäisi ammattilaisen osaamista myös brändisi kohdalla?

Eeva Värtö on puheenjohtajana Vuoden Huippujen Kuva-sarjassa. Hän haluaa auttaa yrityksiä ymmärtämään, että hyvin suunniteltu visuaalisuus on muutakin kuin pintaa:

1. Yksi idea riittää. Vahva kuva syntyy usein pelkistämisen kautta. Tämä ei välttämättä tarkoita minimalistista tyyliä – yksinkertainen idea voi olla täynnä yksityiskohtia, kunhan visuaalisuudellasi on yksi selkeä viesti.

2. Hemmottele yleisöäsi. Hyvä kuva ilahduttaa, ja jos aiheutat katsojassa mielihyvää, olet jo pitkällä. Hemmottelua on myös helpoksi tekeminen – pyri siihen, ettei katsojan tarvitse nähdä vaivaa ymmärtääkseen viestisi.

3. Hae referenssit riittävän kaukaa. Kaikki suunnittelu on lopulta kopiointia. Uudelta tuntuvat ratkaisut syntyvät, kun yhdistelet epätodennäköisiä elementtejä. Katso siis oman toimialasi ulkopuolelle, kun haet inspiraatiota.

Autamme sinua muuttamaan maailmaa sisältöjen avulla

Tutustu Sanoman sisältömarkkinoinnin palveluihin

Kuinka pitkä matka brändilläsi on ajatusjohtajaksi?

Tee testi

Native Advertising Awards -kilpailun tuomaristoon on valittu Sanomalta myös Ria Vaahto ja Lasse Nikkari. 

Tagit

Näkemyksiä Omakynä Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • 17 shorttia Sanoma Content Studion töille kansainvälisessä sisältömarkkinointikilpailussa

    Sanoma Content Studion sisältömarkkinoinnin ja natiivimainonnan työt ovat ehdolla kovatasoisessa International Content Marketing Awards -kilpailussa.

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    23.10.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Voitto ja kaksi shorttia Terveystalolle ja Sanoma Content Studiolle arvostetussa kansainvälisessä sisältömarkkinointikilpailussa

    Kansainvälinen Content Marketing Institute (CMI) on julkistanut vuoden 2025 Content Marketing Awards -kilpailun voittajat.

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    15.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland