Xploralle kovia kasvulukuja Sanoman Kasvupalvelun avittamana
Lasten kellopuhelimia myyvällä Xploralla oli aiemmin norjalainen yhteistyökumppani tekemässä Google- ja somemainontaa.
”Olimme aloittaneet Sanoman kanssa yhteistyön muilla osa-alueilla, joten koimme, että voisimme siirtää myös tämän puolen Sanomalle. Sanoma lanseerasi sopivasti niihin aikoihin pienemmille yrityksille tarkoitetun Kasvupalvelun, joten hyvä match löytyi aika nopeasti”, Xploran toimitusjohtaja Timo Vaskio kertoo.
Ei mutua vaan dataa
Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu, jonka tavoitteena on tuottaa liiketoiminnalle merkityksellisiä, konkreettisia tuloksia. Kokonaisuus sisältää mainontaa Googlessa, somessa sekä Sanoman medioissa.
”Arvostan sitä, että Kasvupalvelu on kokonaisvaltaista ajattelua, joka pohjautuu vahvasti datan käyttöön. Toimenpiteitä ei tehdä mututuntumalla, vaan oikean tiedon pohjalta”, Vaskio kiittää.
Odotuksena vielä kovempia kasvulukuja
Xploran yhteistyö Kasvupalvelun kanssa käynnistyi alkuvuodesta 2024.
Huhtikuun alusta elokuun 15. päivään kestäneellä tarkastelujaksolla kellopuhelimien myynti kasvoi 30 % edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Myyntitulot kasvoivat noin 68 %, ja ostoskoriin lisättyjen tuotteiden määrä kasvoi Xploran verkkokaupassa noin 90 %. Ostettujen tuotteiden määrä kasvoi noin 136 % ja ensisijaiseksi määriteltyjen tuotteiden katseluiden määrä 69 %.
”Alku on ollut hyvä ja tulokset positiivisia. Tämä antaa hedelmällisen maaperän kehittää asioita yhdessä eteenpäin. Uskon, että tulokset paranevat entisestään, kun yhteistyötä saadaan jatkettua vähän pidempään ja ymmärrys puolin ja toisin kasvaa. Oma odotukseni on, että ensi vuonna nähdään vielä kovempia lukuja”, Vaskio sanoo.
Palvelua yhdeltä luukulta
Kasvupalvelun etuna on, että kattava markkinoinnin kokonaisuus on tarjolla helposti yhdeltä luukulta.
”Pohdimme rekrytoimmeko omia ihmisiä tekemään näitä asioita vai ulkoistammeko tämän osan. Päätös ei ollut ihan selkeä, ennen kuin löysimme oikean kumppanin. On aina tietty ero, kun toimii paikallisen kumppanin kanssa. Suomen kieltä pitää oikeasti osata, jotta voi puhutella suomalaista yleisöä. Kotimaisuudella on merkitystä”, Vaskio summaa.
Kiinnostuitko?
Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu. Palvelu sisältää mainontaa Googlessa, somessa sekä Sanoman medioissa ja markkinoinnin tuottoa liiketoiminnalle seurataan reaaliajassa päivittyvältä kasvuraportilta.