Vuosi 2021 on Effie Awards -kilpailun 
20. juhlavuosi

Effie Suomi on kasvanut vuosittain, ja myös mainonnan ostajien kiinnostus kilpailua kohtaan on kasvanut. Odotamme tänäkin vuonna laadukkaita kilpailutöitä."

– Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointi-viestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Kansalliset voittajat voivat osallistua Effie Worldwiden kansainvälisiin kilpailuihin.

Ilmoittaudu Effieen

Tärkeät päivämäärät

Tärkeät päivämäärät


13.9.2021
Ilmoittautuminen alkaa

7.10.2021
Ensimmäinen deadline

21.10.2021
Late fee (lisämaksullinen jatkoaika)

28.10.2021
Extended deadline (lisämaksullinen jatkoaika)

10.2.2022
Effie Awards Finland -palkintojenjako

Effie Awards Finland

effie logot

MTL ja Marketing Finland yhdistyivät vuoden 2021 alusta muodostaen näin entistä vahvemman markkinoinnin ja viestinnän yhteisön. Vuodesta 2021 alkaen Effie Awards Finland -kilpailua järjestää Marketing Finland.

Ajankohtaista Effiestä

Effie tuomaristo 2021

Effie-tuomaristo 2021 nyt julkaistu

Vuoden 2021 tuomaristossa on yhteensä 41 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Suvi Lähde SEK:iltä. Tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. 

Effie-tuomaristo 2021 nyt julkaistu
Effie 20 artikkelikuva

Sanoma jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina

Yritykset, jotka nyt reagoivat nopeasti muuttuneisiin tilaisuuksiin olemalla strategisella otteella rohkeita ja näkemyksellisiä, pystyvät tänä vuonna tekemään erityisen upeita markkinoinnin urotekoja, Karri Ahonen Sanomalta toteaa.

Sanoma jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina
Effie 20 artikkelikuva

Effie-kilpailun 20. juhlavuosi Suomessa

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards pidetään Suomessa nyt 20. kerran. Ilmoittautuminen kilpailuun on nyt avoinna, ja osallistumisen ensimmäinen deadline on 7.10.2021.

Effie-kilpailun 20. juhlavuosi Suomessa
Prisma Antti Tapani artikkelikuva

Prisman Antti Tapani -vaatemalliston lanseeraukselle Grand Effie

Viime huhtikuussa Prismaan lanseerattu uusi muotimallisto Antti Tapani on ollut myyntimenestys. Antti Tuiskun kanssa yhteistyössä luotu mallisto siivitti osaltaan Prisma.fi:n pukeutumisen myyntiä jopa 17-kertaiseksi viime vuoteen verrattuna.

Prisman Antti Tapani -vaatemalliston lanseeraukselle Grand Effie
Effie palkinnot artikkelikuva.jpg

Effie 2020 -finaaliin 21 markkinointityötä

Vuoden 2020 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti toiselle tuomarointikierrokselle 21 markkinointityötä, joista kuusi on useammassa kategoriassa.

Effie 2020 -finaaliin 21 markkinointityötä
Tarja Virmala

Osallistuja saa Effiestä nyt enemmän

Effie yhtenäistyy globaalisti. Tuomarointiprosessi muuttuu monivaiheiseksi. Osallistujalla on mahdollisuus täydentää työtään ja hän saa työstään jokaiselta tuomarilta palautteen.

Osallistuja saa Effiestä nyt enemmän
Effie palkinnot artikkelikuva.jpg

Effie-kilpailu yhtenäistyy globaalisti

Effie Awards -kilpailun tuomarointi muuttuu. Tuomarointia ohjaa ohjausryhmä, tuomaristoja on kaksi ja kisatyöt toimitetaan nimettöminä.

Effie-kilpailu yhtenäistyy globaalisti

Effie-näkökulmat

Effie Mikael Nemeschansky

Milloin viimeksi kyseenalaistit itsesi?

Kun näkee toimintaympäristönsä rajoittuneesti, ei näe kaikkia mahdollisuuksia, kirjoittaa hasan & partnersin Mikael Nemeschansky.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Milloin viimeksi kyseenalaistit itsesi?
Effie Eeva Ingnatius

Mitä Effie merkitsee mainostajalle?

Toisin kuin monet markkinointiviestinnän luovaa suoritetta mittaavat kilpailut, Effie kiinnittää huomiota koko prosessiin ja sen taustalla olevaan ammattitaitoon, kirjoittaa Hartwallin Eeva Ignatius.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Mitä Effie merkitsee mainostajalle?
Effie Christoffer Hultin

Suomi ei ole markkinoinnin supervalta. Vielä.

Suomea ei ole historiallisesti tunnustettu markkinoinnin supervallaksi. Suomi on kuitenkin maailman huippuluokkaa oppimisessa, kirjoittaa Group M:n toimitusjohtaja Christoffer Hultin, joka tuomaroi ensimmäistä kertaa Global Effie Awards -kilpailussa.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Suomi ei ole markkinoinnin supervalta. Vielä.
Effie Miska Rajasuo

Pahoinvointivuoden Effie

Luomisen tuska ja ahdistus luovuuden katalyyttinä ovat myyttejä, joiden tehtävänä on ylevöittää ja mystifioida luova prosessi. No nyt on ollut sitten henkisesti raskasta, markkinointialallakin. Eikä se ole mielestäni ole tehnyt luovasta prosessista ylevämpää ja parempaa, vain inhimillisempää, kirjoittaa Miska Rajasuo.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Pahoinvointivuoden Effie
Effie Waroma Toivonen

Kaava tuloksiin on yksinkertainen, mutta ei helppo

Miten päästä parhaisiin tuloksiin markkinoinnissa? Kaava on varsin yksinkertainen; kun yhdistää nöyryyden, asiakkaan ymmärtämisen ja luovuuden, syntyy tuloksia. Helppoa niihin pääseminen ei kuitenkaan ole. Oikeastaan onnistuakseen pitää käydä läpi henkinen helvetti, kirjoittavat Lauri Toivonen ja Pauli Waroma.
Effie
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Kaava tuloksiin on yksinkertainen, mutta ei helppo
Effie tuomaristo

Effie-tuomaristo 2021 nyt julkaistu

Vuoden 2021 tuomaristossa on yhteensä 41 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Suvi Lähde SEK:iltä. Tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa.
Effie
Effie-tuomaristo 2021 nyt julkaistu

Effie 2020

Katso Effie Awards Finland 2020 -virtuaaligaalan tallenne

Effie Masterminds

Jokaisella brändillä on tarina, kertomus sen synnystä tai tarkoituksesta. Tarinoiden tavoitteena on saada aikaan tuloksia: tunnettuutta, käyntejä, muutoksia mielikuvissa ja myyntiä. Effie Masterminds -videosarjassa esitellään menestyksekkäitä caseja aikaisemmista kisoista. Tutustu tästä kampanjoihin, joista tuli sanomista. 

Jokaisella brändillä on tarina

Luovuus on tulevina vuosina ratkaisevan tärkeää yksilöille ja organisaatioille. Effie Masterminds -videosarja tuo esiin markkinoinnin onnistumistarinoita Suomessa.

Inspiraationa kasvupolku

Yhteistyö ja rohkeus tehdä vaikuttavia valintoja siivittivät Lidlin kampanjat menestykseen, kun sekä Korttikampanja että Elä kuin viimeistä kesäpäivää lunastivat palkinnot Effie 2018 -kisassa.

Myyntiä. Suostuttelua. Perustelua.

Toteutus vaati uskaliaisuutta, mutta sillä saatiin aikaan jotain poikkeuksellista. Hasan & Partners ja Valio voittivat Grand Effie -palkinnon "En ole koskaan juonut maitoa." -kampanjalla, jossa pääosassa oli Motörheadin Lemmy Kilmister.

Taktisestakin viestistä voi tehdä ilmiön.

SOK ja Sanoma toteuttivat Hihna 24/7 -livelähetyksen, jossa kuvattiin Prisman asiakkaiden ostoksia ja samalla viestittiin pidennetyistä aukioloajoista. Kun idea on näin kirkas, mutta pölhö, vaatii sen toteuttamispäätös asiakkaalta arvostettavaa rohkeutta.

Upea klassikon paluu

Aito ja alkuperäinen tuli maitokauppoihin brändillä eikä hinnalla. Original Long Drinkistä tehtiin vahva osa Suomen populaarikulttuuria ja ikoninen kuosi vietiin jopa vaatemallistoon.

Pala aitoa Olympiastadionia

Olympiastadion suljettiin joulukuussa 2015 mittavan peruskorjaus- ja uudistamistyön alta. Ennen ovien sulkemista ihmisille tarjottiin tilaisuus sahata itselleen pala urheiluhistoriaa. Olympiastadionin penkkipuiden sahauksesta tuli ilmiö sekä paikan päällä stadionilla että mediassa.