Effie Awards Finland

Effie Awards Finland 2018

Effie Awards Finland on Suomen suurin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Suomessa kilpailun järjestää Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Pääyhteistyökumppanina toimii Sanoma Media Finland.

Markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa Effie Awardsissa oli tänä vuonna mukana ennätysmäärä entryjä, yli 120 kisatyötä. Töitä tuli 40 toimistosta. Shortlistalle ylsi 24 työtä, joista parhaat palkittiin Effie Awards Finland 2018 –palkintojenjakotilaisuudessa Sanomatalossa 7. helmikuuta. Grand Effien voitti tänä vuonna Helsingin Sanomien ja TBWA\Helsingin The Land of Free Press -kampanja.

Tutustu voittajiin

Katso tunnelmia palkintojenjakotilaisuudesta >

Lue lisää Effie Awards Finlandista MTL:n sivuilta >

Tuomaristo

Effie Awards -kilpailussa etsitään maan tuloksellisimpia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella annetaan pisteet myös luoville elementeille.

Päätuomari Bob The Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuon lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on 20 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

”Effie-kilpailu nostaa esiin markkinoinnin tulosta tuovan voiman. Jokainen kisatyön jättänyt on kiteyttänyt, mistä yrityksen vaikuttavimmissa markkinointihankkeissa on ollut kyse. Mitä niissä tavoiteltiin ja miksi tavoitteiden saavuttamisessa onnistuttiin. Kaikki kisatyöt ovat jo nyt suomalaisen markkinoinnin menestystarinoita.”

hehkuttaa kilpailun tuomari ja Sanoma Media Finlandin johtaja Karri Ahonen.

 

Effie näkökulmat

Ajankohtaista