Effie Awards -kilpailun 20. juhlavuosi
Effie Awards 2021 -kilpailun virtuaalinen palkintojenjako suorana lähetyksenä
torstaina 10.2. kello 14.30–16.30. Katso tilaisuuden tallenne alta.

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu, jota Suomessa järjestää Marketing Finland. Kilpailun pääyhteistyökumppanina on Sanoma Media Finland. Kansalliset voittajat voivat osallistua Effie Worldwiden kansainvälisiin kilpailuihin.
Ajankohtaista Effiestä

Vuoden tuloksellisinta markkinointia palkittiin Effiessä – Bob the Robot nappasi Grand Effien lisäksi kultaa. IVALO Creative Agency voitti kaksi kultaa ja hopean
Bob the Robotin toteuttama Suomen kansallisjuoma -kampanja Hartwallille voitti Effie Awards Finland 2021 -kilpailun Grand Effien sekä kultaa erikoissarjassa Strateginen markkinointi.

Effie-tuomaristo 2021 nyt julkaistu
Vuoden 2021 tuomaristossa on yhteensä 41 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Suvi Lähde SEK:iltä. Tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa.

Sanoma jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina
Yritykset, jotka nyt reagoivat nopeasti muuttuneisiin tilaisuuksiin olemalla strategisella otteella rohkeita ja näkemyksellisiä, pystyvät tänä vuonna tekemään erityisen upeita markkinoinnin urotekoja, Karri Ahonen Sanomalta toteaa.

Effie-kilpailun 20. juhlavuosi Suomessa
Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards pidetään Suomessa nyt 20. kerran. Ilmoittautuminen kilpailuun on nyt avoinna, ja osallistumisen ensimmäinen deadline on 7.10.2021.

Prisman Antti Tapani -vaatemalliston lanseeraukselle Grand Effie
Viime huhtikuussa Prismaan lanseerattu uusi muotimallisto Antti Tapani on ollut myyntimenestys. Antti Tuiskun kanssa yhteistyössä luotu mallisto siivitti osaltaan Prisma.fi:n pukeutumisen myyntiä jopa 17-kertaiseksi viime vuoteen verrattuna.

Effie Finlandin ensikertalainen BOND pesi pöydän – nappasi Grand Effien, kaksi kultaa ja hopean
BONDin S-Ryhmälle toteuttama Antti Tapani -kampanja voitti Effie Awards Finland 2020 -kilpailun Grand Effien. Tuomaristo piti Antti Tapani -kampanjaa yksiselitteisesti tämän vuoden ykkösenä.

Effie 2020 -finaaliin 21 markkinointityötä
Vuoden 2020 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti toiselle tuomarointikierrokselle 21 markkinointityötä, joista kuusi on useammassa kategoriassa.

Osallistuja saa Effiestä nyt enemmän
Effie yhtenäistyy globaalisti. Tuomarointiprosessi muuttuu monivaiheiseksi. Osallistujalla on mahdollisuus täydentää työtään ja hän saa työstään jokaiselta tuomarilta palautteen.

Effie-kilpailu yhtenäistyy globaalisti
Effie Awards -kilpailun tuomarointi muuttuu. Tuomarointia ohjaa ohjausryhmä, tuomaristoja on kaksi ja kisatyöt toimitetaan nimettöminä.
Effie-näkökulmat

Vuoden tuloksellisinta markkinointia palkittiin Effiessä – Bob the Robot nappasi Grand Effien lisäksi kultaa. IVALO Creative Agency voitti kaksi kultaa ja hopean

Milloin viimeksi kyseenalaistit itsesi?

Mitä Effie merkitsee mainostajalle?

Suomi ei ole markkinoinnin supervalta. Vielä.

Pahoinvointivuoden Effie

Kaava tuloksiin on yksinkertainen, mutta ei helppo
Effie Masterminds
Jokaisella brändillä on tarina, kertomus sen synnystä tai tarkoituksesta. Tarinoiden tavoitteena on saada aikaan tuloksia: tunnettuutta, käyntejä, muutoksia mielikuvissa ja myyntiä. Effie Masterminds -videosarjassa esitellään menestyksekkäitä caseja aikaisemmista kisoista. Tutustu tästä kampanjoihin, joista tuli sanomista.
Jokaisella brändillä on tarina
Luovuus on tulevina vuosina ratkaisevan tärkeää yksilöille ja organisaatioille. Effie Masterminds -videosarja tuo esiin markkinoinnin onnistumistarinoita Suomessa.
Inspiraationa kasvupolku
Yhteistyö ja rohkeus tehdä vaikuttavia valintoja siivittivät Lidlin kampanjat menestykseen, kun sekä Korttikampanja että Elä kuin viimeistä kesäpäivää lunastivat palkinnot Effie 2018 -kisassa.
Myyntiä. Suostuttelua. Perustelua.
Toteutus vaati uskaliaisuutta, mutta sillä saatiin aikaan jotain poikkeuksellista. Hasan & Partners ja Valio voittivat Grand Effie -palkinnon "En ole koskaan juonut maitoa." -kampanjalla, jossa pääosassa oli Motörheadin Lemmy Kilmister.
Taktisestakin viestistä voi tehdä ilmiön.
SOK ja Sanoma toteuttivat Hihna 24/7 -livelähetyksen, jossa kuvattiin Prisman asiakkaiden ostoksia ja samalla viestittiin pidennetyistä aukioloajoista. Kun idea on näin kirkas, mutta pölhö, vaatii sen toteuttamispäätös asiakkaalta arvostettavaa rohkeutta.
Upea klassikon paluu
Aito ja alkuperäinen tuli maitokauppoihin brändillä eikä hinnalla. Original Long Drinkistä tehtiin vahva osa Suomen populaarikulttuuria ja ikoninen kuosi vietiin jopa vaatemallistoon.
Pala aitoa Olympiastadionia
Olympiastadion suljettiin joulukuussa 2015 mittavan peruskorjaus- ja uudistamistyön alta. Ennen ovien sulkemista ihmisille tarjottiin tilaisuus sahata itselleen pala urheiluhistoriaa. Olympiastadionin penkkipuiden sahauksesta tuli ilmiö sekä paikan päällä stadionilla että mediassa.