Valion jouluinen reseptiliite innosti leipomaan

Case Valion reseptiliite artikkelikuva

Kodin Kuvalehden välissä julkaistu liite sai erinomaista palautetta ja houkutti Valion tuotteiden pariin. 

Reseptiliitteet on todettu Valiolla aina toimiviksi. Erillinen liite jää kodin pöydälle selailtavaksi pidemmäksi aikaa.

”Liitteet ovat olleet todella tykättyjä. Niistä tulee kuluttajapalveluummekin kysymyksiä. Halutaan tietää, milloin tulee seuraava ja minkä lehden välissä se ilmestyy. Valio Koekeittiö tekee reseptiikkaa koko ajan, mutta tietyllä tavalla liitteet myös rytmittävät tekemistämme”, copywriter ja toimituspäällikkö Anna Jalas-Karjalainen Valiolta kertoo. Reseptiliitteitä julkaistaan kolme kertaa vuodessa pääosin aikakauslehtien välissä.

Valiolla on talon sisäinen työryhmä haistelemassa trendejä ja miettimässä juuri tällä hetkellä kuluttajia kiinnostavia reseptejä. Tavoitteena myös on, että kuluttajat löytävät uutuudet reseptien kautta.

”Lähdemme suunnittelussa yhdistämään ajatuksia, mutta vahvin näkemys on ehdottomasti koekeittiömme ammattilaisilla, joilta tulee ihan loistavia ideoita. He myös tarttuvat aktiivisesti ideoihin. Tämän vuoden teemana oli itse tehdyt ruokalahjat. Taisin itse heittää ilmoille ajatuksen suklaasalamista. Sen resepti löytyy nyt joululiitteestä.”

Reseptiliitteen vaikutusta suoraan myyntiin on vaikea arvioida. Tänä vuonna se on erityisen vaikeaa, sillä Suomessa on paljon enemmän ihmisiä kuin yleensä joulun aikaan.

”Tavallisesta poikkeava joulumyynti tulee jo sitä kautta, kun ulkomaanmatkoja ei tehdä entiseen tapaan ja joulua vietetään pienemmissä porukoissa. Näin useampaan kotitalouteen ostetaan leivontakerma tai vaikkapa smetana.”

Kotiin selailtavaksi jäävä liite on osoittautunut toimivaksi satsaukseksi. Sosiaalisen median kanavien kautta voi havaita, että liitteen reseptejä on testailtu innokkaasti.

Tunnettuuden ja myynnin kasvattamisen lisäksi reseptiliitteiden tavoite on mielikuvallinen.

”Haluamme vahvistaa mielikuvaa siitä, että Valio liitetään brändinä leivontaan ja ruoanvalmistukseen. Reseptiliitteet ovat siihen oiva keino.”

Tutustu caseen tarkemmin

Kampanjan suunnittelussa olivat mukana:

Valio

Koekeittiön ruoka-asiantuntijat Anna Koro ja Jaana Tolonen (ohjeiden suunnittelu ja testaus)
Copywriter Anna Jalas-Karjalainen, (tekstit ja kokonaisuuden suunnittelu)
Graafinen suunnittelija Maria Siekkinen
Markkinointipäällikkö Marianne Manninen
Kuvaustiimi:
Valokuvaaja Elvi Rista
Ruokastylisti Sanna Kekäläinen

Sanoma Media Finland

Client Manager Merja Klemola
Commercial Product Manager Satu Raunio
Yhteyspäällikkö Eeva Kaitosaari, liitteet

Mediatoimisto Dagmar

Client Manager Milla Välimaa
Mediasuunnittelija Mirja Siren
Mediasuunnittelija Mira Karvonen

 

Liittyvät artikkelit
case_honkiniemi_some.jpg

Mainonta helposti jäisi, jos ei olisi ihmistä, joka huolehtii

Suunnitelmallisuus on tuonut rauhaa yksinyrittäjän markkinointitekemiseen. Kun kaiken saa samalta tutulta myyjältä ja luottamus on molemminpuolista, voi kalliin ajan käyttää siihen minkä parhaiten osaa.
Alueellinen mainonta
Case
Natiivimainonta
Mainonta helposti jäisi, jos ei olisi ihmistä, joka huolehtii
GRV Italia artikkelikuva

Bella Italia!

Glorian ruoka & viinin mahtava Italia-erikoisjulkaisu ilmestyy kesän kynnyksellä. Lähes 100-sivuisessa lehdessä esitellään Italian maut suomalaiseen kesään.
Aikakausmedia
Bella Italia!
Repäise nostokuva

K-Raudan Repäise-kampanjalle tuplavoitto Editkilpailussa

K-Raudan Repäise-kampanja pokkasi Aikakausmedian Editkilpailussa voiton sekä Vuoden aikakausmediakampanja että Vuoden aikakauslehtimainos -sarjoissa. Aikakausmedia mahdollisti muistijäljen jättävän kampanjatoteutuksen.
Aikakausmedia
K-Raudan Repäise-kampanjalle tuplavoitto Editkilpailussa