
Scandinavian Outdoor hyödyntää Sanoman Mukautetut yleisöt -palvelua digimarkkinoinnissaan.
Sanoman Mukautetut yleisöt -palvelu tarjoaa mainonnan kohdentamiseen monenlaisia keinoja. Kun markkinoijan asiakasrekisteri on tuotu Sanoman järjestelmään, ostaneita asiakkaita voidaan esimerkiksi aktivoida uudelleen, nykyasiakkaat voidaan sulkea pois uusasiakashankinnasta tai asiakaskuntaa voidaan laajentaa look-a-like-mallinnuksen avulla samankaltaisiin yleisöihin.
Scandinavian Outdoor on yhdistänyt asiakkuuksienhallintajärjestelmänsä Custobarin kautta oman asiakasdatansa Sanoman dataan.
”Toimme Sanoman järjestelmään yleisöjä sen perusteella, mitä he ovat selanneet tai ostaneet verkkokaupastamme. Näin luodut look-a-like-yleisöt ovat toimineet varsin hyvin. Klubilaisillemme suunnattu mainonta Sanoman kanavissa on myös ollut tuloksellista”, kertoo head of ecommerce & marketing Kuutti Haapanen Scandinavian Outdoorista.
”Mukautetut yleisöt on tuonut Sanoman palveluun paljon lisää. Omaa asiakasdataamme hyödyntämällä olemme saaneet ihan suoraan parempaa tuottoa mainoksillemme”, Haapanen kertoo.
Sanoman kanavissa aiemmin olleista mainoksista Scandinavian Outdoorin verkkokauppaan klikkasi tiensä noin 0,5 prosenttia mainontaa nähneistä.
”Nyt olemme päässeet jopa 1,5 prosenttiin. Olemme myös huomanneet, että henkilöt, jotka tulevat mainosten kautta sivuillemme, ovat olleet tosi sitoutuneita, eli viettävät sivuillamme huomattavan pitkiä aikoja ja tekevät myös ostoksia. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä”, Haapanen kiittää.
Tutustu Mukautetut yleisöt -palveluun:
Mukautetut yleisöt – Tavoita ja ymmärrä sinulle tärkeitä kohderyhmiä
Katso myös:
Omalla datalla tehoa display- ja videomainontaan

BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

Case Julkee x Lempee – erottuvaa ja vaikuttavaa mainontaa Sanoma Ad Managerin avulla
