Podcast-mainonta Suplassa

Suplasta löydät Suomen suosituimmat podcastit, äänikirjat ja liveradiot – ja paljon mahdollisuuksia mainontaan.
Digitaalinen audio, johon myös podcast-mainonta lukeutuu, on nopeimmin kasvava digimainonnan muoto. Podcastien kulutus lisääntyy räjähdysmäisesti kaikkialla maailmassa, ja Suomi on yksi nopeimmin kasvavista maista. Sen lisäksi, että podcastien kuuntelu yleistyy, on myös kuunteluaika kasvanut. Tutustu podcast-mainonnan mahdollisuuksiin Suplassa!
66 %
15–74-vuotiaista on kuunnellut digitaalista audiota viimeisen kuukauden aikana.
1,4 miljoonaa
sisältöstarttia Suplassa viikoittain.
50 %
digitaalisen audion kuluttajaprofiilista on alle 40-vuotiaita, usein hyvin toimeentulevia.
Lähde: Sanoma TAT tammi-joulukuu 2021, RadioMedia & IAB: "Näin suomalainen kuuntelee" -kyselytutkimus 2022
Miksi podcast-mainonta kannattaa?

Podcastien kuuntelu on keskittynyttä
Kuuntelijat valitsevat itse sisällön ja hetken, jolloin kuuntelevat. Kuuntelu tapahtuu pääosin kuulokkeilla.

Podcast-mainontaan suhtaudutaan myönteisesti
75 % kuulijoista hyväksyy podcast-mainonnan.

Podcast-mainonta huomataan ja muistetaan
Mainonta podcasteissa huomataan paremmin kuin muissa välineissä. 2/3 muistaa brändit ja tuotteet, joita mainostettu ja tekevät ostopäätöksensä mainoksen kuultuaan.

Podcast-mainonta toimii
Mitä useampi spotti jaksossa esitetään, mitä enemmän impressioita kampanjassa on, sitä isompi konversio.
Suplan mahdollisuudet mainostajalle
Audiobundle
Radiomainonnan ja Suplassa tehtävän spottimainonnan yhdistelmä, jolla saadaan kasvatettua huomioarvoa ja nettopeittoa .
Supla Only
Vain Suplaan kohdistetusta mainonnasta saat tehokkaasti kiinni audiota kuluttavan yleisön. Supla Only myydään näyttöpohjaisena äänimainontana joko pre-, mid- tai postrollina.
Oma podcast Suplaan
Jos sinulla on jo olemassa oma podcast, on tämä mahdollista saada osaksi Suplan sisältöjä. Omaan podcastiin sisältyy
-
yhden päivän nosto Suplan yläpalkissa
-
kaksi viikkoa aiheeseen sopivan gridin suosituksissa
-
postaus Suplan somessa
Oman podcastin tuotanto
Tuotamme podcasteja avaimet käteen -palveluna. Oman podcastin tuotanto on aina räätälöity kokonaisuus, joka suunnitellaan asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti. Silloin on tärkeä muistaa myös sisältöön ohjaava mainonta.
Podcast-sisältöyhteistyö
Podcastilla tavoitettu yleisö on monin kerroin arvokkaampaa kuin mainonnan kautta tavoitettu. Yhteistyön ytimessä ovat valitut podcastit, joiden vaikuttajapersoonat pystyvät tehokkaasti nostamaan esiin brändisi viestiä.
Sisältöyhteistyö useammassa podcastissa kasvattaa peittoa ja toistoa ja tarjoaa samalla mahdollisuuden käsitellä aihetta monipuolisemmin. Sisältötekemistä kannattaa tukea mediakampanjalla, jolloin saat yhteistyöstä täyden hyödyn irti. Yksittäisen jakson lisäksi on mahdollista sponsoroida podcastin koko tuotantokautta, jolloin kuuluvuudelle saadaan lisää kestoa.
"Olemme Cutrinilla todella ilahtuneita Routa-tuotesarjan jättämästä muistijäljestä podcast-yhteistyössämme."
Samu Hirvas, Cutrin

Suunnittelijan työkalut
Sinua saattaisi kiinnostaa myös
Tehdään oma podcast! Mitä se vaatii?

Podcastien käyttö markkinoinnissa – mitä hyötyä niistä saa ja mitkä ovat sudenkuopat?

Case Laumasuoja – Yhteishyvän podcast-sarjassa nuoret saivat äänensä kuuluville

Case K-Rauta PRO – Ohjelmayhteistyö Radio Rockissa ohjasi tehokkaasti podcastin pariin
