Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Radio- ja audiomainonta

Podcast-mainonta Suplassa

Suplasta löydät Suomen suosituimmat podcastit, äänikirjat ja liveradiot – ja paljon mahdollisuuksia mainontaan.

Digitaalinen audio, johon myös podcast-mainonta lukeutuu, on nopeimmin kasvava digimainonnan muoto. Podcastien kulutus lisääntyy räjähdysmäisesti kaikkialla maailmassa, ja Suomi on yksi nopeimmin kasvavista maista. Sen lisäksi, että podcastien kuuntelu yleistyy, on myös kuunteluaika kasvanut. Tutustu podcast-mainonnan mahdollisuuksiin Suplassa!

82 %

16-64 -vuotiaista suomalaisista kuuntelee digitaalista audiota viikoittain.

3,5 miljoonaa

sisältöstarttia Suplassa kuukausittain.

78 %

25-54 -vuotiaista on podcastien viikkokuuntelijoita. Kuuntelijat ovat nuorempia ja korkeammin koulutettuja kuin väestö keskimäärin.

Lähteet: IAB Finland, Näin suomalainen kuuntelee, 2024; Sanoma analytiikka tammi-joulukuu 2024; Finnpanel Oy, KRT tammi-joulukuu 2024

Miksi podcast-mainonta kannattaa?

Podcastien kuuntelu on keskittynyttä

Kuuntelijat valitsevat itse sisällön ja hetken, jolloin kuuntelevat. Kuuntelu tapahtuu pääosin kuulokkeilla.

Podcast-mainonta huomataan ja muistetaan

Mainonta podcasteissa huomataan paremmin kuin muissa välineissä. 2/3 muistaa brändit ja tuotteet, joita mainostettu ja tekevät ostopäätöksensä mainoksen kuultuaan.

Podcast-mainonta toimii

Mitä useampi spotti jaksossa esitetään, mitä enemmän impressioita kampanjassa on, sitä isompi konversio.

Suplan mahdollisuudet mainostajalle

Audiobundle

Radiomainonnan ja Suplassa tehtävän spottimainonnan yhdistelmä, jolla saadaan kasvatettua huomioarvoa ja nettopeittoa .

Sanoma Audioverkosto

Suplaan ja Sanoman muuhun digiaudioon kohdistetusta mainonnasta saat tehokkaasti kiinni audiota kuluttavan yleisön. Sanoma Audioverkosto myydään näyttöpohjaisena äänimainontana joko pre-, mid- tai postrollina.

Oma podcast Suplaan

Jos sinulla on jo olemassa oma podcast, on tämä mahdollista saada osaksi Suplan sisältöjä. Omaan podcastiin sisältyy

  • yhden päivän nosto Suplan yläpalkissa

  • kaksi viikkoa aiheeseen sopivan gridin suosituksissa

  • postaus Suplan somessa

Oman podcastin tuotanto

Tuotamme podcasteja avaimet käteen -palveluna. Oman podcastin tuotanto on aina räätälöity kokonaisuus, joka suunnitellaan asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti. Silloin on tärkeä muistaa myös sisältöön ohjaava mainonta.

Podcast-sisältöyhteistyö

Podcastilla tavoitettu yleisö on monin kerroin arvokkaampaa kuin mainonnan kautta tavoitettu. Yhteistyön ytimessä ovat valitut podcastit, joiden vaikuttajapersoonat pystyvät tehokkaasti nostamaan esiin brändisi viestiä.

Sisältöyhteistyö useammassa podcastissa kasvattaa peittoa ja toistoa ja tarjoaa samalla mahdollisuuden käsitellä aihetta monipuolisemmin. Sisältötekemistä kannattaa tukea mediakampanjalla, jolloin saat yhteistyöstä täyden hyödyn irti. Yksittäisen jakson lisäksi on mahdollista sponsoroida podcastin koko tuotantokautta, jolloin kuuluvuudelle saadaan lisää kestoa.

 "Olemme Cutrinilla todella ilahtuneita Routa-tuotesarjan jättämästä muistijäljestä podcast-yhteistyössämme."

Samu Hirvas, Cutrin

Tutustu Cutrinin asiakastarinaan

Cutrin Routa tuotteet.png

Suunnittelijan työkalut

Hinnat

Podcast-mainonnan hinnat.

Katso

Hinnat ja myyntiehdot.jpg

Aineistotiedot

Podcast-mainonnan aineisto-ohjeet.

Katso

Aineistotiedot

Yhteystiedot

Kysyttävää?

Ota yhteyttä

Yhteystiedot.jpg

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

Tehdään oma podcast! Mitä se vaatii?

Podcastit Pyykkö Kahila Takaniemi

Podcastien käyttö markkinoinnissa – mitä hyötyä niistä saa ja mitkä ovat sudenkuopat?

Juhani Pajunen artikkelikuva

Case Laumasuoja – Yhteishyvän podcast-sarjassa nuoret saivat äänensä kuuluville

Case Laumasuoja artikkelikuva

Case K-Rauta PRO – Ohjelmayhteistyö Radio Rockissa ohjasi tehokkaasti podcastin pariin

K-Rauta podcast artikkelikuva
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland